TZ: Škoda Felicia nejelegantnějším vozem classic rallye v Číně

16.09.2016
přidejte názor
Autor: Redakce
  • ŠKODA se zúčastnila dvou závodů Top City Classic Rally China v Pekingu a Šanghaji

  • ŠKODA FELICIA získala ocenění za nejelegantnější vůz závodu

  • Další úspěchy: vítězství v rychlostní zkoušce a cena „Historical revival“

  • Na start dvou závodů se postavilo 35, resp. 36 historických vozidel

Kabriolet z šedesátých let ŠKODA FELICIA získal na Top City Classic Rally China 2016 ocenění za nejelegantnější automobil závodu. Vůz vyrobený v roce 1960 ujel během etap v okolí Pekingu a Šanghaje více než 1000 km bez jediné závady, připsal si prvenství v jedné z rychlostních zkoušek a také čestné uznání „Historical revival of the rally“.

„ŠKODA patří díky 121 let trvající historií k nejzajímavějším automobilkám a světě a nás těší, že můžeme naše klasické a kultovní vozy představit i čínskému publiku. Fanouškům i zákazníkům tak dokážemea přiblížit českou automobilovou kulturu a tradici,“ říká Andreas Hafemann, prezident společnosti ŠKODA China. Osobně se zúčastnil jedné z etap v okolí Pekingu i slavnostního vyhlášení první části závodů. To proběhlo v Zhingjiakou, jednom z měst, které v roce 2022 bude hostit zimní olympijské hry.

Top City Classic Rally China organizují časopisy auto motor und sport a Motor Klassik, rally se skládá ze dvou samostatných částí: V Pekingu se postavilo na start 35 historických vozů a youngtimerů nejrůznější značek, které čekala trasa provincií Hebei a cíl v Zhingjiakou. S týdenním odstupem proběhla druhá část rallye v Šanghaji. Zde od slavné televizní věže Oriental Pearl Tower odstartovalo 36 klasických vozů, na trase zavítaly mimo jiné do antickými památkami vyhlášeného města Wuzhen a cíl měly u nádherného jezera Quindao v provincii Zhejiang.

ŠKODA se závodů veteránů v Číně účastnila již v roce 2014, a to s vozy Laurin & Klement 300 a ŠKODA FELICIA, a právě vyhledávaný kabriolet z šedesátých let ji reprezentoval i letos. Vůz vyrobený v roce 1960 prošel celkovou renovací přímo v Číně, a to za výrazné podpory a spolupráce specialistů ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi.

ŠKODA FELICIA se vyráběla v letech 1959 až 1964 a navázala na oblíbené otevřené vozy ŠKODA z před- a poválečné produkce. Vůz vynikal elegantně střiženou karoserií s nadčasovými tvary a stal se i jedním ze symbolů společenského obrození v Československu poloviny šedesátých let. Zákazníky si získal i bohatou výbavou a vnitřní prostorností. Celkem se vyrobilo 14.863 vozů FELICIA a FELICIA SUPER, dnes jde o velmi ceněný a vyhledávaný veterán.

ŠKODA AUTO patří k automobilkám s vůbec nejdelší tradicí, historie výroby dopravních prostředků v Mladé Boleslavi je dlouhá již 121 let. Podnik založený v roce 1895 Václavem Laurinem a Václavem Klementem začal s produkcí jízdní kol a krátce na to i motocyklů, v roce 1905 vyjel z bran továrny první osobní automobil. Dnes je ŠKODA AUTO globálně působící společností, ročně prodává více než milion automobilů a je zastoupena na více než 100 trzích světa. Nejširší modelová paleta v historii značky vzniká ve 14 výrobních závodech v Evropě a Asii.

Od vstupu na čínský trh v roce 2007 a zahájení lokální výroby modelu OCTAVIA se datuje úspěšné partnerství se společností SAIC Volkswagen. Za uplynulých devět let se oběma partnerům podařilo značku ŠKODA na náročném a velmi dynamickém čínském trhu úspěšně etablovat a prodat zde již více než 1,8 milionu vozů.

Tisková zpráva

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?