Klesající prodeje v nejmenším segmentu A stojí za tím, že koncern Volkswagen pravděpodobně vůbec nevytvoří společného nástupce městský b miniaut Škoda Citigo, Volkswagen Up! a Seat Mii. Například Škoda s nástupcem modelu Citigo už nepočítá a dokonce současný model z některých méně významných trhů postupně stáhne. Konec současného modelu Citigo se předpokládá v roce 2020.
Zástupci automobilky to mimo jiné potvrdili pro australský Motoring. Zájem o malá auta neustále klesá, zákazníci teď chtějí crossovery a SUV. Přesně takový model by měl trojici miniaut nahradit. Bude ale větší. Na českém trhu dokáže Škoda Citigo v současnosti oslovit jen něco málo přes 200 zákazníků každý měsíc a sotva se vejde do dvacítky nejprodávanějších aut. Přitom ostatní škodovky jsou jinak na našem trhu v čele statistik.
Doporučujeme: Pět nepovedených ojetin značky Škoda, kterým je lepší se úplně vyhnout
Problém malých aut je také v tom, že i na ně se vztahují velice přísná kritéria ohledně pasivní a aktivní bezpečnosti a emisí. To prodražuje vývoj a zvyšuje cenu, která se velmi přibližuje některým produktům vyššího segmentu B.
Trojice malých hatchbacků koncernu VW se vyrábí na Slovensku. Původní plán zněl vyrobit během devítiletého životního cyklu aspoň 4 500 000 aut, tedy půl milionu za rok. Ovšem továrna je ráda, že se dostane ročně na 200 000 aut. To je daleko za očekáváním a projekt nevydělává tak, jak by si koncern přál. Volkswagen zvažuje, že výrobu rozšíří (nebo spíše přesune?) na trhy v Indii a Rusku, kde by po malých levných vozech mohla být větší poptávka.