Triumph Bonneville Speedmaster a Bobber Black: Radost pohledět

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Triumph Bonneville Speedmaster je praktičtější a komfortnější variantou úspěšného Bobberu

  • Hlavní rozdíly: přívětivější ergonomie, větší nádrž a odnímatelné sedlo spolujezdce

  • Triumph Bonneville Bobber Black přináší kromě černé barvy také masivnější přední vidlici a 16" kolo

Britský Triumph sice vyrábí i řekněme běžné motocykly, jádro jeho nabídky (i prodejních čísel) nicméně tvoří řada Modern Classics, která těží z bohaté historie značky. Patří k nim i dvě právě odhalené novinky, Bonneville se staronovým přívlastkem Speedmaster a nová varianta Bobberu v módním celočerném provedení. Obě technicky vycházejí právě z „bobíku“ Triumph Bonneville Bobber, který byl představen před rokem a od té doby stihl nasbírat nadšené ohlasy zákazníků i motocyklových médií na obou stranách Atlantiku.

Triumph Bonneville Speedmaster

Označení Speedmaster u Triumphu už dříve znamenalo „poameričtělou“ variantu klasického naháče Bonneville, a také nový model tohoto jména se snaží tvářit jako cruiser. Jde mu to lépe než v minulosti, protože vychází z Bobberu a půjčil si od něj i zadní vidlici imitující neodpružené zavěšení kola. Hlavními rozdíly jsou větší palivová nádrž (i když 12 litrů stále není hodnota úplně na dálkové expedice), pozměněný ergonomický trojúhelník sedlo-řídítka-stupačky a větší vstřícnost pro výlety ve dvou.

Těm nahrává komfortní pěnové polstrování sedla řidiče, odnímatelné sedátko pro spolujezdkyni či spolujezdce a upravené odpružení s nastavitelným předpětím zadní jednotky. Přední 41mm vidlice má zdvih 90 mm, zadní kyvka 73. Z nabídky příslušenství bude možné objednat přední plexi, boční brašny nebo opěrku pro spolujezdce. Popřípadě také tradiční prošívané sedlo, které je sice méně pohodlné, ale v Karlínech tohoto světa navodí působivější retro dojem.

Přední brzdiče nesou značku Brembo a svírají dvojici kotoučů o průměru 310 mm, takže brzdný výkon by rozhodně „retro“ být neměl. Motor je stejný jako v Bobberu, tzn. řadový dvouválec 1200 cm3 ve verzi „High Torque“, naladěný na 57 kW v 6100 ot.min-1 a 106 Nm v 4000 ot.min-1. Díky elektronickému plynu může Triumph nabídnout i tempomat, přepínatelné mapy plynové rukojeti (Road a Rain) i kontrolu trakce. ABS je samozřejmostí.

Ale protože tady jde hlavně o vzhled, pokochejte se fotografiemi Triumphu Bonneville Speedmaster v následující galerii. Najdete v ní i některé z více než 130 položek z katalogu značkových doplňků a příslušenství:

Triumph Bonneville Bobber Black

Další začerněný cruiser? Ano, tahle móda jen tak nezmizí. Bonneville Bobber Black se nicméně od základní varianty neliší jen barevným provedením. Dostal také 16palcové přední kolo (standardní Bobber má 19") a mohutnější vidlici Showa s průměrem trubek 47 namísto 41 mm. Výsledkem je „tlustý“ vzhled, který mezi menšími cruisery zpopularizoval Sportster Forty Eight a nedávno s ním vyrukovalo třeba Moto Guzzi V9 Bobber. Stejně jako Speedmaster má i Bobber Black vpředu dva brzdové kotouče, zatímco výchozí model si vystačí s jedním.

Doporučujeme: Triumph Bobber fušuje Harleyi do řemesla a připomíná dobu vzniku Hell’s Angels

Triumph Bonneville Bobber 2

Další změny spočívají v černém lakování, práškování či galvanizování všeho možného, od výfuků přes ruční i nožní páčky až po kryty motoru. Lakované díly, tedy nádrž a blatníky, mohou mít matnou, nebo lesklou povrchovou úpravu. Záleží na vás.

Bobber se v prvním roce svého působení na trhu stal nejlépe prodávaným modelem v celé historii značky Triumph a samozřejmě nelze než očekávat, že dvě nové varianty jeho úspěch ještě posílí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?