Značka Cupra se od Seatu osamostatnila před pár lety, poměrně rychle ale zaznamenala obchodní úspěch, když se její výnosy z prodejů od roku 2018 do roku 2021 zpětinásobily. V dohledné budoucnosti je cílem dostat se na roční prodeje 500 tisíc vozů. Toho má být dosaženo jednak rozšířením na další trhy a současně také obohacením nabídky. Na co se můžeme těšit?
Do roku 2025 přijdou hned tři zcela nové modely Cupra. Jedním takovým je 4,5 m dlouhý crossover Terramar, který zřejmě nahradí o něco menší Cupru Ateca. Terramar se má vyrábět v továrně Audi v Maďarsku a ještě dostane spalovací motory. Zároveň ale výrobce zdůrazňuje, že spolu s nimi přijde rovněž nová generace plug-in hybridního pohonu umožňující jízdu v elektrickém režimu na vzdálenost až 100 km.
Do dvou let dorazí na trh také crossover Tavascan. Ten Cupra jako koncept prezentovala už v roce 2019, takže víme, že jde o elektromobil postavený na platformě MEB. Vrcholná varianta nabídne dva elektromotory a celkový výkon 300 koní. Bavíme se tedy o alternativě třeba ke Škodě Enyaq Coupé RS iV.
Na rok 2025 má naplánovanou premiéru další elektromobil, a sice malý městský model UrbanRebel. Ten je vyvíjen ve Španělsku, kde se bude i vyrábět. Délka této novinky těsně přesahuje čtyři metry, základem je platforma MEB-Small o vůz dostane pohon přední nápravy. Cupra při aktuální předpremiéře prozradila základní technické údaje. Výkon má být až 226 koní, zrychlení na 100 km/h proběhne za 6,9 s a dojezd bude až 440 km. Od této novinky budou odvozeny další podobně malé elektromobily, které vzniknou pod ostatními značkami koncernu VW.
Během nadcházejících necelých tří let Cupra představí ještě facelifty pro Leon, Formentor a elektrický Born. O Atece se v tomto kontextu už nemluví. Je to logické, protože jde o nejstarší model v dnešní nabídce značky, který má navíc modernizaci již za sebou a na rozdíl od Leonu a Formentoru se ani nenabízí coby plug-in hybrid. Dny tohoto povedeného kompaktního SUV jsou, zdá se, definitivně sečteny. V dlouhodobějším horizontu pak i Cupra počítá s přerodem na ryze elektrického výrobce.