Vozy pro přepravu osob spotřebují k zajištění tepelné pohody cestujících výrazně více energie než automobily převážející zboží. Tato energie se v případě elektromobilů čerpá z vysokonapěťového akumulátoru, jenž napájí i trakční elektromotor, což se negativně odráží na dojezdu.
Ford na prototypu desetimístného minibusu Ford Transit Smart Energy Concept Transitu testuje technologie, které mohou prodloužit dojezd elektrifikovaných automobilů. Například inovativní tepelné čerpadlo prodlouží dojezd o 20 %. Testuje se také ovládání dveří chytrým zařízením, dále solární panely nebo vliv vnitřního osvětlení na pocitovou teplotu. Ford pro tento projekt zvolil formát minibusu, protože ten představuje z hlediska dojezdu nejtěžší úkol. Jen tradiční topení může snížit dojezd elektricky poháněného automobilu až o 50 %.
Koncept, vyvinutý v technickém středisku Fordu v německém Merkenichu, využívá podvozek Fordu Transit v kombinaci s elektrickým systémem pohonu užitkového elektromobilu StreetScooter Work XL. Řidič může sledovat teplotu v prostoru každého sedadla na speciální obrazovce inspirované tablety.