Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Toyota objevila, jak zlepšit dojezd a životnost Li-Ion akumulátorů. Poprvé představí elektromobil. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
realista (neregistrovaný)
Poslední dobou mě fascinuje to obrovské množství nových článků o tom, jak některé zainteresované automobilky, v tomhle případě Toyota, objevili jak zvýšit kapacitu a životnost lion článků, ale ani jeden z nich je nevyrábí, všichni je kupují od třech největší světových výrobců, nejvíce od Panasonicu, ale ten kdo zná a léta obchoduje kompletní portfólio této značky, co se baterií týče, tak ví, že žádný markantní nárůst kapacity se nekoná. Dokonce, jak je poslední dobou zvykem méně lhát o parametrech výrobků, některé články mají podle nové technické dokumentace nižší kapacitu, než měli před dvěma roky, vysvětlení výrobce je takové, že prý začal uvádět informace více blýžící se realitě z praxe :-) Automobilky tím jen oblbují potencionálního kupce, protože 90% lidí o tom nemá ani šajn a tak jim to žere. Tohle elektromobilní lobby je stále agresivnější. A jeho zapálení fandové, kteří od malička kutí cokoliv co je na baterky, vyhledávají tyhle fóra a tam to vášnivě obhajují. Nechci vypadat jako úplný skeptik, ale elektromobilita, je podle mě v současné době na takové úrovni, že je vhodná jen pro toho, kdo se s autem pohybuje převážně jen po městě, včetně hromadné dopravy, nebo přibližovadel, které se z principu pohybují hlavně v létě, jako jsou skútry. A do měst úplně pro všechny co tam bydlí, protože auta ve městech se často startují a rozíždějí se a takovýto režim provozu, znečišťuje ovzduší opravdu velmi hodně. Bohužel, její cena je tak vysoká, že drtivá většina lidí, nemá peníze na to, aby si elektromobil koupila jako druhé auto do rodiny nebo jen na dojíždění do práce. A to už vůbec neberu v úvaho to, že po investici do výměny akumulátorů, veškeré ušetřené peníze za benzín nebo naftu zmizí a těm co si to koupí, zůstane v ústech jen hořká pachuť, že za 2-3 sta tisíc pořizovací ceny navíc, dostali jen méně praktický vůz, který jim nic neušetřil, zůstane jen málo těch, kteří se spokojí s tím, že ušetřili ovzduší například v tom městě, kde to má citelný přínos.