Pick-up Toyota Hilux je celosvětovým symbolem robustnosti a spolehlivosti. Ovšem nyní se potýká s problémem. Švédský magazín Teknikens Värld provedl klasický vyhýbací manévr, tzv. „losí test“, a nový Hilux se během něj málem převrátil. Co hůř, stejná situace se Hiluxu stala už v roce 2007.
V roce 2007 byl vyhýbací manévr proveden v poměrně nízké rychlosti, jen 57 km/h. Teknikens Värld přisuzoval ztrátu stability zejména příplatkové specifikaci přilnavějších pneumatik u testovaného auta a absenci stabilizačního systému. Toyota kvůli tomu pak po celé Evropě zastavila prodej Hiluxu. Pick-up byl konstručně upraven a dovybaven systémem ESP.
Nyní, o devět let později, se ale situace opakovala. Přitom nový Hilux už má standardně stabilizační systém. Redakce testovala Hilux v rychlosti 60 km/h (ostatní pick-upy zvládly zkoušku v rychlostech 64 až 68 km/h). Podobná situace s nadzvedáváním se opakovala i u auta s menšími 17" koly.
Toyota reagovala na test prohlášením, že se problémem bude zabývat a že chce s redakcí spolupracovat. Podle testů Toyoty je auto bezpečné a prošlo všemi homologačními procesy. Automobilka chce znát především specifikaci testovaného vozu a metodiku zkoušky. Na otázky ohledně dočasného zastavení prodeje Hiluxu nechtěla Toyota zatím reagovat.
Losí test časopisu Teknikens Värld v minulosti přistihl v nedbalkách i jiné výrobce. V roce 2013 se při něm převrátil Jeep Grand Cherokee.