Koncept Toyoty pro veletrh CES v Las Vegas je poněkud nespoutanou představou návrhářů z Kalifornského designového centra japonské značky. Pojem „konektivita“ dostává v Toyotě i Concept úplně nový rozměr, neboť auto si s posádkou nejen povídá, ale neustále se učí, co posádka dělá a jak reaguje na různé podněty.
Koncept autonomního vozu je totiž vybaven umělou inteligencí, kterou Toyota nazývá „Yui“. Přesto je tu stále volant i pedály. Toyota nejenže počítá s tím, že si budou lidé chtít takové auto občas řídit sami, ale dokonce chce manuální řízení klást na přední místo jako zábavnou činnost.
Doporučujeme: Toyota chce prodávat své hybridní pohony konkurenci. Pomůže to zlevnit hybridy
Podle Toyoty je potřeba změnit přístup k návrhu auta tak, aby se učilo a „rostlo“ spolu s majitelem, respektive řidičem a posádkou. To má být podle Toyoty ta skutečná konektivita, kdy se auto stane nejen nástrojem, ale svým způsobem i důvěrným kamarádem. Právě systém umělé inteligence spolu s různými senzory autonomního řízení má zabránit dopravním nehodám, takže tato Toyota se má stát autem, ve kterém prakticky nebude možné nabourat.
Vůz totiž sleduje i to, jak zrovna dáváte pozor, kam se díváte a pamatuje si, jak jste v minulosti na podobné podněty reagovali. Také potlačí nedůležité informace a raději upozorní řidiče na blížící se hrozbu, než aby ho v okamžiku, kdy se z mrtvého úhlu blíží kamion, zaměstnával například pokyny z navigačního systému. V případě potřeby pak vůz sám zasáhne do řízení.
Celé je to jenom koncept. Toyota si nedělá ambice na sériovou výrobu vozu založeného přímo na výstavním modelu i Concept. Spíše se jen jedná o vizi toho, kam se mají podle Toyoty nové generace aut ubírat.