Parametry supersportu zabalené do stylu přelomu šedesátých a sedmdesátých let? V podání americké firmy Gruppe5 Motorsport by mělo již brzy jít o realitu. Nový projekt, za kterým stojí slavná jména, jako například legendární ladič motorů BMW Steve Dinan, závodník Tom Zajac nebo konstruktérská společnost Riley Technologies, totiž kombinuje BMW 2002 a desetiválec BMW.
Plán zní následovně: Vezme se pečlivě očištěný základ BMW 2002, na něj je přidán ochranný rám a kompozitová aerodynamicky tvarovaná kapotáž, která má obstarat přítlak přibližně 1000 kilogramů. Následně vůz dostane nápravy se suvnými vzpěrami a objemný motor, přičemž zákazníci mají k dispozici dvě možnosti.
V obou případech jde o desetiválec BMW S85, známý ze starších generací M5 a M6, navíc vyladěný specialisty od společnosti Dinan. Slabší provedení má objem 5,8 litru, výkon 555 kW (755 k) a točivý moment 712 Nm. Silnější verze o objemu 5,9 litru pak nabídne 599 kW (814 k) a 746 Nm. Tato síla směřuje na zadní kola přes karbonový kardan a vzadu umístěnou závodní převodovkou XTrac .
Uvnitř najdete jen to nejnutnější – sportovní sedadla Recaro s vícebodovými pásy, volant Nardi s pádly sekvenčního řazení, multifunkční displej Motec C187 a překvapivě také klimatizaci nebo tkané čalounění podlahy. Toto monstrum má totiž kromě závodních okruhů jezdit i na běžných silnicích.
Stavba prvního prototypu začne letos v červnu, v plánu je výroba dvou set slabších verzí a stovky silnějších exemplářů. Předpokládaná cena je pochopitelně astronomická, za vůz s menším motorem o objemu 5,8 l si Gruppe5 řekne o zhruba 20,1 milionu korun, silnější provedení pak vyjde na 22,4 milionu.