Vlákno názorů k článku Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny od Rošták - Kluci jako buci Takhle opravená karoserie chcete li...
Rošták
(neregistrovaný)
18. 1. 2017 7:31
Kluci jako buci Takhle opravená karoserie chcete li skelet není již schopna vykázat tuhostní kapacitu a co se tyče vzkrutu o tom ani nemluvím.Takže na komunikace vyráží vozidlo které v podstatě nema žadny atest.jeho cena co se tyka bezpečnosti je nulová. Svarovane časti vlivem vyhratí materialu maji tendenci oxidovat,reznout,predevsim ve vykytovane časti.Takže kluci samozrejmě umí,ale ....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
bery
(neregistrovaný)
18. 1. 2017 7:47
a k čemu je atest v eskutečnosti?? octavia je mimochodem jedno z VELMI MÁLO bezpečných vozidel. Víte vůbec kolik už umřelo lidí v těchto vozech????????? Takže takováhle oprava už jí neublíží, navíc jde to udělat mnohem líp, než to mají tito umělci..
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Rošták
(neregistrovaný)
18. 1. 2017 8:37
Otom žadná ja jen tvrdím,že takhle opravene auto již nesplnuje to co netknute.A to se tyká nejen bezpečnosti,ale i kvality povrchove upravy.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
JZ
(neregistrovaný)
22. 6. 2018 15:20
Odborník promluvil. Co je karoserie auta? Svařenec z oceli, že? Pokud se vaří správnou technologií, tak svár není o nic horší než ten z výroby. I když se straší tím, že vysokopevnostní oceli při ohřátí měknou (ano je to pravda, alespoň částečně, říká se tomu odborně popouštění), tak stejně jsou ve výrobě vařeny (obvykle bodově právě kvůli minimálnímu tepelnému namáhání). Koroze kvůli vyhřátí materiálu? Ehm... Spíš je to o tom, že libovolné vaření spálí povrchovou protikorozní ochranu (některé technologie více, jiné méně) a mnozí karosáři pak neprovedou správné ošetření po vaření (na nezačištěný, neodstruskovaný svar přímo kyt, přebrousit, nalakovat, žádné ošetření dutin, nazdar). Pokud se řez a svár provede "správně", tj. aby síly a momenty svarem procházely optimálně (jak bylo při konstrukci zamýšleno) a použije se správná technologie svaru, tak se při další nehodě opět bude deformovat právě měněný díl a nebude se trhat svár.
To, z čeho bych měl strach není vaření, ale naopak rovnání nosných částí (prahů, sloupků...). Pokud se ocel ohne pod určitý radiusu (závisí na typu) materiálu, vzniknou v ní drobné (únavové) trhliny, které pak mají zásadní vliv na výslednou pevnost.
Nicméně únavové nebo vrubové trhliny mohou vznikat i na rozhraní krystalických zrn samotné oceli a to i při naprosto běžném provozu, takže pane "ateste" (v automotive se tomu říká homologace), doporučuji vozidlo vyměnit po vymetení prvního kanálu.
P.S.: homologační požadavky na pevnost konstrukce vozidel jsou obvykle silně překračovány, takže rezerva k tomu, aby se oprava neprovedla na 100% a zároveň vozidlo stále vyhovovalo předpisu, podle kterého bylo homologováno, tak je. Co však považuju za nehoráznost je zapřená prasofilní oprava.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat