Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny

27.03.2018
45 nových názorů
Autor: Redakce

V normálním světě končí moderní auto po vážné nehodě ve šrotu. Pojišťovna ho odepíše jako totální škodu. Oprava s využitím oficiálních metod by totiž byla nerentabilní a překročila by zůstatkovou hodnotu celého auta. Stále ovšem existují garážoví kutilové, kterým stojí za to opravovat i těžce nabouraná auta.

Doporučujeme: Pohnuté osudy automobilek východního bloku — Přežilo jich jen pár

Na následujících příkladech (spoustu dalších si můžete prohlédnout na stránkách autobotanik.ru) se můžete podívat, jak to dělají v Rusku. Zdá se skoro až neuvěřitelné, co dokážou šikovné ruce. Nicméně fakt, že auto vypadá zase jako nové, ještě neznamená, že jako nové také funguje. Raději si nechceme představovat,  jak by  auto po takovéto neoficiální opravě ochránilo posádku při další těžké nehodě.

BMW M5 za záchranu stojí

Příběh tohoto BMW M5 začal při kolizi s Volvem XC90. Majitel chtěl původně auto odepsat, ale ukázalo se, že motor a převodovka jsou stále funkční. Práce na BMW M5 určitě ulehčovala i skutečnost, že mechanici si mohli spoustu nosných částí karoserie vypůjčit u běžně dostupné řady 5. Pak už přišla ke slovu bruska, rovnací stolice a svářečka.

Škoda Octavia složená ze tří

Tahle Škoda Octavia poznamenaná srážkou s nákladním autem svého času obletěla internet. I takto zdánlivě beznadějný případ se nakonec podařilo uvést do stavu, který na fotkách vypadá jako vyleštěná udržovaná ojetina. Inu, pokud je poptávka, je i nabídka a někomu se tahle náročná práce asi vyplatila.

Jak vyzrát s Octavií RS nad pojišťovnou

Tato Octavia RS první generace je spíše ukázkou toho, jak lze slušně řečeno „obejít“ pojišťovnu. Zatímco oficiální opravárenský proces vyžaduje výměnu celého zadního blatníku, mechanici použili rovnací stolici, kladivo a brusku. Octavia nakonec dostala i celý nový lak a stále se proti oficiálnímu servisnímu procesu ušetřilo.

Škoda Yeti, které se nikdo nechtěl vzdát

Tato Škoda Yeti vypadala po nehodě naprosto hrozivě. Posádka se ale stihla skrčit, takže návěs kamionu, který se do auta doslova zařízl jako horký nůž do másla, nikoho vážněji nezranil. Majitel byl Yetimu tak vděčný za záchranu života, že se rozhodl ho za každou cenu opravit.

Volkswagen Amarok po nárazu do stromu

Tenhle Volkswagen Amarok měl smůlu, že se rozhodl převrátit na bok ve špatnou dobu na špatném místě. Střechou se totiž zastavil o strom. Cestující vpředu mohou mluvit o zázraku, že si kmen vybral zadní sedačky (kde nikdo neseděl) a ne přední. I tady přišla ke slovu rovnací stolice, rozbrušovačka a svářečka. Nakonec může VW Amarok zase na silnice.

Co? Tohle snad není možné. Podle první fotografie bych si myslela, že jde auto do šrotu. Já jsem potřebovala opravit nárazník u mého auta a byla to pro mě dost stresující záležitost. Naštěstí mi kamarádka poradila autoservis zde, kde jsem si objednala opravu. Technici udělali skvělou práci a já jsem teď klidná, protože moje auto je zase v pořádku.

Tom (neregistrovaný)
To je dost zajímavé. Na druhou stranu v Rusku je možné úplně všechno, takže mě to tolik nepřekvapuje. Mně se bohužel také podařilo zrušit mého Renaulta. Stalo se mi to minulou zimu na náledí. Opravovat to by se už nevyplatilo, takže mi nezbylo nic jiného, než prodej auta na náhradní díly. Nakonec jsem ho prodal sem https://zahotove.cz/ a musím říct, že jsem za něj dostal víc, než jsem předpokládal.
Bořek (neregistrovaný)
To je panečku přístup k ekologii. Ne všechno hned vyhodit a běžet si koupit nové. Tak by to mělo být všude. Mě také baví dávat věcem druhý život :-) . Pracuji s železem a je fajn pozorovat, co pod vašimi rukami vzniká. Při práci je mým největším pomocníkem invertorová svářečka, kterou jsem si vybral z https://www.pantermax.cz/MIG220-invertorova-svarecka-MIG-TIG-MMA-SET-1-d25.htm a už spolu pracujeme několik let.
David (neregistrovaný)
Myslím si, že toto se praktikuje především když se dováží bouračka z jiného celního prostoru než je Rusko členem (např. z EU nebo Japonska) - jelikož tím, že je auto rozdělané a bez motoru se obchází clo.
Lukáš (neregistrovaný)
Nikdy bych si nekoupil přes nějaký soukromý inzerát, to je jak "ruská" ruleta, auto 2x utopený, 3x ukradený... to raději zajdu někam do velkýho autobazaru...
Jindra (neregistrovaný)
Jo inzeráty jsou plný těchto pochybných vozů, to si raději desetkrát zajdu do auto bazaru kouknout na nějakou zánovní ojetinu, než pořídit bouranou plečku!
fuj (neregistrovaný)
"převovdovka a motor to přežil" no tk to že jde nastartovat a dokonce se i točí neznamená vůbec nic rozhodně ne že to přežil takovej vrak bych fakt nechtěl hromada prasklin ktere nejsou vidět, ale projeví se později, nehledě na pevnost karoserie takto zflikovanych vraku.... to je bud na nachytani hejla co mu nereknu v jakem stavu to auto pred opravou bylo nebo leda pro tchyni
Petr H. (neregistrovaný)
Neskutečně obdivuju lidi, kteří dokáží takovou "renovaci". Dali něčemu zdánlivě na šrot novou šanci. Připomíná mi to renovaci válečných letadel, která po vykopání vypadala podobně a po pár letech se opět dostala do luftu. Nebo Staré stodoly, co z nich šikovní zedníci dokázali udělat útulné bydlení. Prostě, šikovní a zruční lidé jsou všude na světě. Važme si jich...
Filda (neregistrovaný)
spíš se divím že takový střepy který koupíte za pár šušňáků se vůbec někomu vyplatí opravovat, jenom ten čas v poměru strávený hodiny/cena musí vycházet tak katastrofálně že to prostě nepochopím, leda by to byl schopen sfouknout za týden a i toho bych dost pochyboval že se to stále vyplatí !
pavka (neregistrovaný)
Kdybych měl svoje auto na padrť od B sloupku dozadu, tak bych si ho klidně nechal od těhle borců opravit.
jerry1513 (neregistrovaný)
Koupěj totálku normálně přihlášenou a z kradených to opravěj. Ahááá
Looker (neregistrovaný)
Od nich by se mohli v ESÁch učit. Tam se taky snaží dělat z vraků pojízdný auta a prodávat je makovcům, ale nejde jim to.
Argol (neregistrovaný)
V rusku nikdy nemel lidsky zivot valnou cenu tyhle rakve jsou pro sebevrahy.
Cj007 (neregistrovaný)
ono je jedno jeslti ti to svaří někdo kdo má svářečák nebo v automobilce, ano pevnost není taková jaká má být ale co už
Rošták (neregistrovaný)
Kluci jako buci Takhle opravená karoserie chcete li skelet není již schopna vykázat tuhostní kapacitu a co se tyče vzkrutu o tom ani nemluvím.Takže na komunikace vyráží vozidlo které v podstatě nema žadny atest.jeho cena co se tyka bezpečnosti je nulová. Svarovane časti vlivem vyhratí materialu maji tendenci oxidovat,reznout,predevsim ve vykytovane časti.Takže kluci samozrejmě umí,ale ....
bery (neregistrovaný)
a k čemu je atest v eskutečnosti?? octavia je mimochodem jedno z VELMI MÁLO bezpečných vozidel. Víte vůbec kolik už umřelo lidí v těchto vozech????????? Takže takováhle oprava už jí neublíží, navíc jde to udělat mnohem líp, než to mají tito umělci..
Rošták (neregistrovaný)
Otom žadná ja jen tvrdím,že takhle opravene auto již nesplnuje to co netknute.A to se tyká nejen bezpečnosti,ale i kvality povrchove upravy.
JZ (neregistrovaný)
Odborník promluvil. Co je karoserie auta? Svařenec z oceli, že? Pokud se vaří správnou technologií, tak svár není o nic horší než ten z výroby. I když se straší tím, že vysokopevnostní oceli při ohřátí měknou (ano je to pravda, alespoň částečně, říká se tomu odborně popouštění), tak stejně jsou ve výrobě vařeny (obvykle bodově právě kvůli minimálnímu tepelnému namáhání). Koroze kvůli vyhřátí materiálu? Ehm... Spíš je to o tom, že libovolné vaření spálí povrchovou protikorozní ochranu (některé technologie více, jiné méně) a mnozí karosáři pak neprovedou správné ošetření po vaření (na nezačištěný, neodstruskovaný svar přímo kyt, přebrousit, nalakovat, žádné ošetření dutin, nazdar). Pokud se řez a svár provede "správně", tj. aby síly a momenty svarem procházely optimálně (jak bylo při konstrukci zamýšleno) a použije se správná technologie svaru, tak se při další nehodě opět bude deformovat právě měněný díl a nebude se trhat svár. To, z čeho bych měl strach není vaření, ale naopak rovnání nosných částí (prahů, sloupků...). Pokud se ocel ohne pod určitý radiusu (závisí na typu) materiálu, vzniknou v ní drobné (únavové) trhliny, které pak mají zásadní vliv na výslednou pevnost. Nicméně únavové nebo vrubové trhliny mohou vznikat i na rozhraní krystalických zrn samotné oceli a to i při naprosto běžném provozu, takže pane "ateste" (v automotive se tomu říká homologace), doporučuji vozidlo vyměnit po vymetení prvního kanálu. P.S.: homologační požadavky na pevnost konstrukce vozidel jsou obvykle silně překračovány, takže rezerva k tomu, aby se oprava neprovedla na 100% a zároveň vozidlo stále vyhovovalo předpisu, podle kterého bylo homologováno, tak je. Co však považuju za nehoráznost je zapřená prasofilní oprava.
Ota (neregistrovaný)
Proč se do toho tahá Rusko? Vidíme to dnes a denně u našich sousedů v Polské republice. I tady se to dělá a prodává se to jako nebourané a to i v AAA. Nic nového a je to stará věc. Já naopak musím pochválit ty kumštýře. Jsou to šikulové. Tedy pokud kvůli tomu náhodou nekradou auta jiná.
Jenik (neregistrovaný)
Autor tohoto článku je asi velký amatér nebo neználek. Spousta takových aut se normálně opravuje. Výměnu střechy dělají i v autorizovaných servisech. Navíc z auta udělat totálku pro pojišťovnu je velký "business". Asi autor hledal senzaci,ale zmýlil se.
Frenk (neregistrovaný)
U nás se to posunulo o level výše: skelet z Polska, přehození celého dílu s vinkem a už jen nastrojit.
Karl von internet (neregistrovaný)
Při dnešních cenách aut kde seženete ojetinu za pár šupů na každým rohu se tohle už asi ani nevyplatí, možná tak u aut co se pohybujou nad milion a těch tu neni tolik aby byly díly navíc.Zakže když to vemu kolem a kolem tady se to dělo taky a neni to o tom že to stát zakazuje ale o tom že tu máme asi víc možnosti se k jinýmu autu dostat než v rusku kde ještě hodně lidí jezdí ve volze a v žigulíku...
Pulen (neregistrovaný)
Je to asi na každém jak chce opravit auto.Jinak dělal jsem taky něco podobného ,myslím ,že to i bylo dobře udělané.Dnes to nikdo nezaplatí je to dost pracné ,ale tady se v servisech opravovalo podobně ,kdo si myslí,že autorizovaný servis je něco extra tak se mílí .Jen to jen za jiné peníze.Stopli to pojištovny pro ně je totálka snad vše.
mccaibn (neregistrovaný)
v Rusku? a nezapomněli jste náhodou třeba jen tak namátkou na ČR? nebo jiný evropský stát? Ale ne, zadání znělo jasně: ........... to je zase v áleji nablito
TTataboy (neregistrovaný)
Když vidím kdo dneska dělá servisní služby vyučen kuchařem vezme noťas připojí k jednotce a pak to jde pokus omyl vymění spoustu dílů zbytečně a nakonec se trefí to že to stojí 20tisíc ho netrápí jako na montáží lince v Kvasinách cukrář pkař všichni montují nová auta po 3dením zaškolení a pak se divte že při garančce se musí přetáhnout šrouby na celém autě aby něco vydrželo.
JOSEF (neregistrovaný)
TOSE DĚJE I V ČESKU JENŽE TED V ČESKU JEDOU Z INTERNETU NA INT KUPUJI ZA PAKATEL AZAKAZNIKOVI NAUČTUJI 5X TOLIK SAMOZŘEJMĚ BEZ DOKLADU TŘEBA ROZVODY 3000KČ A UČTUJI 16000KČ Byla tu poznámka že takové střilet to by v česku už pomalu nebyl opravář to je pouze muj nazor
Tom (neregistrovaný)
Myslím si,že by se všichni ti neumělové,kteří neumí nasadit ani zimní řetězy a při vypálené žárovce si klidně nechají vyměnit celé světlo (hlavně že je to přeci v autorizovaném servise!) :) Tady v Česku bylo takových opravdu fachmanů zástupy. Moderní kapitalizmus však diktuje jiná pravidla. Co není podle odborníků a hlavně státem předepsané je vlastně nemožné a zakázané. Buďte blbí a blbější,ale hlavně plaťte přemrštěné částky za jakou koliv návštěvu v servisu. To je pravidlo které funguje. :-)
Jarek (neregistrovaný)
Takhle se u nás spravovaly auta, do doby než jsme vlezli do Unie, zcela běžně.... Osobně znám.
honza (neregistrovaný)
Čas letí jako bláznivý , Připadá to že to není tak dlouho co se přesně toto praktikovalo i u nás.... No a uběhlo pár let a šikovného autoklempíře abys platil zlatem...!!!!!
TTataboy (neregistrovaný)
Na co potřebuješ autoklempíře když je to plastová krabice k tomu ti stačí pájka na trsátka
Mira (neregistrovaný)
auto po takové opravě se při další havárce může chovat zcela jinak než plánoval konstruktér.Bourané auto jo,ale né slepené ze tří skeletů
Tom (neregistrovaný)
A nejenom v Rusku, co se týče výroby ze starého nové je absolutní velmoc ČR
jiři (neregistrovaný)
tomu se říká zlaté ručičky.je jedno jestli jsou to rusové nebo američani.ovšem auto po takové přestavbě by jsem nechtěl
  • Našli jste v článku chybu?