Automobilka Kia, přesně řečeno její australská pobočka, se spojila se společností Fujitsu s cílem vytvořit policejní auto budoucnosti. Nešlo ale ani tak o vývoj nějakého extrémně nenápadného speciálu schopného automaticky rozdávat pokuty za všechno a na počkání, ale o vůz, který by reálně usnadnil policistům práci, zvýšil jejich bezpečnost a který by současně policejní automobily zlevnil.
Základem toho všeho má být co největší integrace externích systémů přímo do vozu. Právě to je totiž jedním z problémů běžných policejních aut. Speciální zařízení se přidávají do interiéru dodatečně, takže pak třeba překáží výdechům ventilace nebo se kvůli nim musí deaktivovat airbagy. Zároveň mnoho různých ovládacích panelů rozmístěných různě po interiéru vyžaduje více pozornosti. Tohle všechno Kia ve spolupráci s Fujitsu vyřešila jednoduše tak, že se v podstatě vše ovládá přes středový dotykový displej.
Systém je založený na Android Auto, přičemž policisté mohou přes obrazovku ovládat světla, sirénu, kameru a tak podobě (nebo se dívat na Youtube...). Protože někdy může být dotykové ovládání pomalé, na voliči převodovky najdou policisté tři tlačítka, která představují jakousi zkratku. Co bude to které tlačítko zapínat, to si může každý policista nastavit podle toho, co mu vyhovuje nejvíce.
Ve voliči automatické převodovky je pak ještě biometrický skener sloužící právě k rozpoznávání lidí, kteří se posadili za volant. Ten dokáže na základě oskenování dlaně poznat, zda jde o policistu a pak mu zpřístupní veškeré funkce vozu nebo odemkne přihrádky se zbraněmi. Protože je vše propojené s autem, změní se současně i nastavení sedadla nebo zpětných zrcátek podle potřeb konkrétního řidiče. Kia uvádí, že tento způsob rozpoznání řidiče zabere jen 0,6 s a odstraní nutnost přihlašovat se ke každému systému zvlášť.
Další zajímavostí je radar propojený s průhledovým displejem, takže místo toho, aby policista sledoval nějaký externí displej, vidí údaj o rychlosti sledovaného vozu z radaru přímo v čelním skle, stejně jako typ vozu a barvu, jakou by měl mít. Kamery umístěné na střeše by pak s pomocí umělé inteligence měly vyhledávat kradená auta. Současně by mohl vůz automaticky zapnout majáky ve chvíli, kdy řidič přidá plyn a možná bude i automatická změna barvy majáků. Při brzdění vůz začne blikat pouze červeně a při zařazení zpátečky se diody směřující dozadu rozsvítí bíle. Automobil by mohl být rovněž propojen s kamerou, kterou nosí policisté u sebe. Pokud by umělá inteligence třeba při silniční kontrole rozpoznala hledanou osobu, policista by byl upozorněn například vibracemi.
Integrace těchto přídavných systémů by měla nejen ušetřit na kabelovém vedení 60 až 80 kilogramů, ale hlavně výrazně zkrátit dobu instalace všeho potřebného do vozu. Náklady na předělání klasického auta do podoby policejního stroje by pak mohly klesnout až o tři čtvrtiny. Samozřejmě by podobnou věc mohly využít i jiné speciální složky.