Čína v posledních letech diktuje tempo i notu automobilovému průmyslu, který se stále více orientuje na elektrifikaci a snižování emisí. Všechny významné světové automobilové značky se podřizují tamnímu trhu a jeho potřebám. Ovšem ani domácí značky nespí a masově těží ze spolupráce s předními světovými výrobci.
Že Čína, a s ní i celý svět, potřebuje levný elektromobil, je už nějakou dobu zřejmé. Renomovaní výrobci však doposud s opravdu dostupným elektromobilem nepřišli. Geely-Kandi, přidružená společnost Fengsheng Automotive, nově představuje elektromobil, který by se mohl stát dostupným pro všechny. Jmenuje se Maple 30X a jeho základní cena v přepočtu startuje na 250 tisících Kč. To však až po započtení pobídek, jimiž čínská vláda i místní úřady rozvoj elektroaut masivně subvencují. Do Evropy se Maple 30X nejspíš nedostane.
Tisková zpráva je na technické údaje poměrně skoupá. O kapacitě akumulátoru v ní není ani slovo, uveden je pouze dojezd, který prý činí přes 300 km. Kromě toho lze Maple 30X nabíjet rychlonabíječkou, akumulátor se pak nabije na 80 % maximální kapacity za 30 minut. Dynamicky na tom elektro-novinka asi nebude úplně nejlépe. Elektromotor totiž dosahuje skromného výkonu 70 kW (95 k).
Výrobce uvádí, že navzdory nízké ceně půjde o velmi slušně vybavený automobil, který osloví také mladší zákazníky. Standardně nabídne digitální přístrojový štít a inteligentní systém infotainmentu. Exteriér má být už v základním provedení dvoubarevný, přičemž na výběr bude z pěti kombinací.