Německý autoklub ADAC letos otestoval také zimní pneumatiky o rozměru 215/65 R16 pro vozy kategorie SUV. Z testu vyšla vítězně pneumatika Dunlop Winter Sport 5, která jako jediná dostala od ADACu známku „dobrá“. V testu absolutně propadla pneumatika Nankang Snow SV-22. Selhala při testu na mokru a sněhu, což jsou pro zimní pneumatiku poměrně důležité disciplíny.
Metodiku ADACu jsme si podrobněji představili u testu zimních pneumatik 195/65 R15 T, takže se rovnou můžeme podívat na výsledky v přiložené tabulce:
pneu | známka | sucho | mokro | sníh | led | komfort | spotřeba | opotřebení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dunlop Winter Sport 5 | 2,3 | 2,3 | 2,1 | 2,5 | 2,5 | 3,5 | 1,7 | 2,0 |
BF Goodrich g-Force Winter 2 | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 1,9 | 2,5 | 3,2 | 1,5 | 1,5 |
Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 | 2,6 | 2,4 | 2,2 | 2,6 | 2,5 | 3,1 | 1,4 | 2,0 |
Nokian WR D4 | 2,6 | 2,5 | 2,6 | 1,9 | 2,5 | 3,4 | 2,0 | 2,5 |
Michelin Alpin 5 | 2,7 | 2,1 | 2,4 | 2,7 | 2,5 | 3,8 | 2,3 | 0,5 |
Sava Eskimo HP2 | 2,7 | 2,4 | 2,7 | 2,5 | 2,3 | 3,6 | 1,7 | 1,5 |
Continental WinterContact TS 850 P SUV | 2,8 | 2,5 | 2,2 | 2,2 | 2,8 | 3,5 | 2,2 | 1,5 |
Pirelli Scorpion Winter | 2,8 | 2,1 | 2,1 | 2,7 | 2,7 | 3,6 | 2,8 | 2,5 |
Fulda Kristall Control HP2 | 2,9 | 2,4 | 2,5 | 2,9 | 2,5 | 3,3 | 1,6 | 1,5 |
Apollo Apterra Winter | 3,1 | 2,6 | 3,1 | 2,8 | 2,5 | 3,8 | 2,7 | 2,0 |
Avon WV7 | 3,1 | 3,0 | 2,5 | 3,1 | 2,7 | 3,6 | 2,1 | 3,0 |
Barum Polaris 3 4x4 | 3,1 | 2,8 | 3,1 | 2,4 | 2,8 | 3,5 | 2,5 | 2,5 |
Uniroyal MS plus 77 | 3,2 | 3,2 | 2,4 | 2,1 | 2,8 | 3,2 | 2,5 | 2,0 |
Hankook i*cept RS2 W452 | 3,3 | 2,0 | 3,3 | 2,1 | 2,5 | 3,6 | 2,1 | 1,5 |
Firestone Destination Winter | 3,5 | 3,2 | 3,5 | 2,8 | 2,5 | 3,6 | 1,9 | 2,0 |
Nankang Snow SV-2 2 | 5,5 | 2,5 | 5,5 | 5,1 | 2,7 | 3,3 | 1,8 | 2,0 |
ADAC upozorňuje na poměrně zásadní rozdíly v opotřebení a valivém odporu testovaných pneumatik. Zatímco pneumatice Michelin Alpin 5 předpovídá ADAC životnost 61 000 km (od nové po opotřebení na zákonný limit 1,6 mm), Avon WV7 vydrží jen 28 000 km. Rozdíly jsou i ve spotřebě. Mezi nejlepším Goodyearem a nejhorší Pirelli byl zjištěn rozdíl 0,5 litru na 100 km.
Doporučujeme: Jak vybrat pneumatiky na auto – Základní otázky a odpovědi
V ovladatelnosti na suchu byly nejlepší pneumatiky Hankook, Michelin a Pirelli, nejhorší pak Firestone, Uniroyal a Avon. Na mokru jsou nejlepší Dunlop a Pirelli, nejhorší Firestone a Hankook (a propadnuvší Nankang). Nepředvedly se ale ani pneumatiky Barum a Apollo.
Na sněhu se v nejlepším světle předvedly pláště Nokian a BF-Goodrich, na opačném konci pořadí se pak ocitly (kromě pneu Nankang, které propadly) Avon a Fulda. Výsledky na ledu byly velice vyrovnané, nejlepšího dosáhla pneumatika Sava. Také zimní pneumatiky pro SUV trápí nejvíce hlučnost a nižší komfort. Nejlépe si v této disciplíně tradičně vede pneumatika Goodyear, nejhlučnější jsou pneumatiky Apollo a Michelin.