Názor k článku Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic: Auto bez duše od Zdeněk Kaláb - Dobrý den, autor článku zřejmě vozidlo nevlastní a...

Zdeněk Kaláb (neregistrovaný)
Dobrý den, autor článku zřejmě vozidlo nevlastní a jen se s ním asi svezl, já ano a před koupí vozidla jsem vybíral hodně dlouho. Než jsem se pro něj rozhodl, vyzkoušel jsem hodně značek (i MAZDU 3, bylo to těžké rozhodování), hodně četl recenze uživatelů, v odborných časopisech a článcích na netu, protože pro normálního člověka je koupě vozidla a následné sumy za servis a údržbu pořádným zásahem do rodinného rozpočtu. Ke komentářů ostatních vlastníků ještě dodám dvě věci které jsem zohlednil: vozidlo nemá star-stop a řízené dobíjení, které z podstaty věci ničí motor a hlavně akumulátor. V Toyotě Corolla 1,6 VVTI je obyčejný akumulátor v ceně cca 1600,- Kč včetně DPH (1x za měsíc ji dobíjím nabíječkou CTEK), který opravdu vydrží déle než řízeným dobíjením ničené AGM akumulátory za 5 tisíc, které vydrží max. 4 roky. Potenciální kupující nenechte se odradit tendenčně píšícími autory a věřte, že takto spolehlivé auto za solidní peníze a s cenově dostupným servisem jen tak nenajdete. Corolla má navíc zadní pevnou nápravu, která se nemusí pravidelně opravovat a seřizovat geometrie jako u víceprvkových náprav. Před tímto vozidlem jsme s manželkou jezdili 11 let Yarisem 1,33 VVTi, na který nedám dopustit - nyní s ním jezdí děda. Má originální podvozkové komponenty, originální brzdy, originální výfuk, atd. - jednou ročně do autorizovaného servisu a jinak nic, žádné výdaje, žádné poruchy, spotřeba za celou dobu 5,85 litrů/100 km, naposledy jsem měnil akumulátor za 900,- Kč včetně DPH. Ukažte mi jiné takové tříválcové auto s turbem, start-stopem, řízeným dobíjením po 10 letech provozu. Přeji hodně šťastných km a spokojenost s Toyotami.