Mohamed (neregistrovaný)
Větší hovadinu jsem nečetl. To auto bylo víc než horší. Plaval to, netopilo to, v zimě prázdné se to nerozjelo skoro na rovině, naložené to nechtělo jet, pohodlí katastrofa. Je to maximálně nostalgické. Když to porovnám se starým Transitem, tak to je nebe a dudy. Auto si nikdo neoblíbil. Prodávalo se, protože nic jiného nebylo. Prodával se ještě ŽUK a to byla ještě větší hrůza....
Jan (neregistrovaný)
Já s ní jezdil když jsem dělal na JZD. Nejdřív s tou původní, jenže byla neustále nějaká závada, hlavně jak je tam uvedeno řazení. Pak jsem dostal tu novou 1500. Ta byla o něco lepší, ale když bylo třeba vyměnit brzdové destičky tak to byl problém. Ty nebyli k sehnání v celém Československu. Pak odešly tlumiče, pak řízení a ND prostě neexistovaly protože v dobách socialistického plánování šlo všechno do výroby. Ještě že na dílně byli šikovní mechanici a nějak to vždycky udělali. A pak jsem šel pracovat jinam a to je moje skušenost s Š 1203.
Vladimír Novák (neregistrovaný)
Nebezpečné auto. Nevím co slaví, jedině to, že při jeho provozu nebylo více havárií. Kdyby vozidlo bylo kvalitněji vyrobeno, ošetřeno proti korozi a zesíleno v místech namáhání, potom možná. Motor z Tudora měl už také vše dobré za sebou.
IJT (neregistrovaný)
Měl jsem ojetou-mikrobus jako rodiný vůz.2 malé děti a 2 dospělí se v ní i krásně vyspali. Bylo z ní vidět přes většinu tehdejších osobáků. Je fakt že ve zimě no na sněhu nejelo téměř z kopce dolů! Ale pro rodinu docela dobré auto!
Kurt Krepss (neregistrovaný)
jo,jo ,Škoda 1203, měl jsem ji ve verzi 1500 ccm. Sloužila nám spíš jen jako sezonní auto pro vodáky a to ještě tahala vlek s člunama a báglama.A jelo to !!!! Sice spotřeba asi 12 l/100 ,ale jelo to . Rád na ní vzpomínám,poznal jsem se v ní se svojí ženou a dík výrobcům za měkké pérování !!
Roman (neregistrovaný)
Už v dobovém testu ověřovací série v roce 1969 uváděli, že "vzhledem k váze vozidla je silnější motor o objemu alespoň 1500 ccm nezbytný" Leckdo si určitě vzpomene, jak ji i v roli sanitky s majáky ostatní auta předjížděly. Také to byla podivná skládačka..vím, že unifikace je levná, ale přesto mi tam volant z favoritu u posledních modelů moc nepasoval. Údajně se jich vyrobilo pár i s motorem 1,9 D.
Zdeněk Juříček (neregistrovaný)
Čtu tady moc nadávek a hlavně zase takoví co k tomu přídávají nenávistný komentáš socialistický křáp atd.Dělal jsem řidič e z povalání a majezdil s ní spousty KM.Jako každé auto té doby mělo své mouchy.Řazení ,kdo se naučil neměl problém,posezení na dlouhé jízdy mizerné ,krátké sedáky tlačili do stehen a jedna porucha z benzínovým čerpadlem a nesměl se namočit rozdělovač.Jinak krásné vzpomínky.
miztli (neregistrovaný)
Byl to nebezpečný křáp, zejména nijak nechráněné dolní končetiny řidiče a spolujezdce. I ojetý Frord Transit je neporovnatelně bezpečnější a výhodnější. Navíc, žádné posunovací boční pravé dveře, je dobře, že se toto již nevyrábí, bylo to morálně zastaralé v okamžiku zahájení výroby.
Bilda (neregistrovaný)
Jediné auto s kterým jsem se bál jezdit .Vše co tady píšete úplně podepisuji. Vzpomínám jak v létě při stoupání k cukraku jsem za jízdy poléval benzinové čerpadlo vodou z pet lahve. Při prudkém brzdění se mohl člověk sázet v které škarpě skončí, nalevo nebo napravo.
Jindřich Sliwka (neregistrovaný)
Dvanátsetrojek jsem měl asi 10-12 a nedám na ně dopustit. 5-7 služebních, 5 vlastních, které jsem zgenerálkoval do posledního šroubku. Celkem jsem s nimi najel cca 250000 km a nikdy jsem neměl problém dojet do cíle. S 1203 jsem byl ve Francii, Belgii, Holandsku, 3x ve švýcarsku. Měl jsem skřínovou předělanou na obytnou, valník který během roku vozil všechno možné a na dovolenou jsem sundal sajtny a do úchytů nasadil obytnou nástavbu, i komplet obytnou postavenou na podvozku valníku, s tou jsme byli v Dubrovníku. Je to k neuvěření, ale v roce 1990 /kdy ještě nebyla dálnice/ jsem Mnichov - Praha ujel za 4 hodiny. Běžně jsem na dálnici jezdil 140 km/h.
Martin R. (neregistrovaný)
V roce 1996 jsem koupil 16 let starý mikrobus Š 1203 po rekreačním středisku ČSD Prudká. Měl málo najeto, sešlý spíše věkem. Kulatá světla, slabý motor, spotřeba 13 litrů. Opakované problémy s převodovkou, diferenciálem i brzdami však neustále přerušovaly provoz. Dnes na to vzpomínám s nostalgií, jednou to dojelo až do Štýrského Hradce a republiku jsem křižoval tam a zpět. V roce 2002, když už nebyla potřeba, ji ode mne 22letou ještě koupili nějací zedníci za 3 tisíce, když jsem ji chtěl prodat na ND. Novější kusy se v té době prodávaly za 8 tisíc.
Mm (neregistrovaný)
Byla to hrůza,ale krásná,měl jsem celkem 3 mikrobus a dva valníky. Každá cesta byla dobrodružná,ale vždycky jsme dojeli z Rumunska,Norska, Polska,každý kdo s ní jezdil měl tu nejlepší opravářskou školu,bez diagnostiky. Nostalgie která se snad už nikdy nevrátí stejně jako ta doba. Byl to fakt zážitek.dneska jezdím Mercedesem a když ji náhodou někde potkám tak si vzpomenu. P.s.perovani bylo fakt měkké.krasny příspěvek
Honza (neregistrovaný)
Měl jsem jich u firmy několik, sloužily mnoho let a šikovný mechanik si vždy poradil, opravy za pár šupů, dílů dostatek z nepojízdných "dárců orgánů". Nikdy jsem žádnou neodtahoval z trasy, vždy dojeli do cíle. Vzpomínám velice rád a jak píšete o těch Tranzitech a Fiatech, tak po dálnici jsem jim po rovině a z kopce vždy natrhnul zádel v rychl.cca 130, do kopce mne samozřejmě všichni předhonili... Pak jsme přešli na Žuka (LUBLIN) na které se také nadávalo, nicméně 3ks najezdili každý cca 150tis.km bez oprav, jen údržba. ono většinou je to o řidiči a přístupu, nic není blbuvzdorné. S pozdravem Honza, Plzeň
Zdéna (neregistrovaný)
koupil jem starou sanitu,opravil karoserii a motor jsem upravil pomocí hlavy z Felicie (starý model) a karburátoru Weber z Fiatu 1300.Předělal jsem řazení a namontoval elektrickou benzínovou pumpu(dokonce byl na ní v zadním podběhu držák,takže se musely v nějakých typech používat).Bylo po problémech.jela 140 km v hodině a brala 10l benzínu.převodovka mi nikdy neodešla,problém byl jenom v nepřesnosti řazení.Vozil jsem s ní Kapelu s aparaturou a několikrát Jsem s ní byl na dovolené v CHorvatsku,vždy bez problémů.Je pravda,že motor po mých ůpravách moc nevydržel,ale já měl vždy připravený další.
Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
Když už se porovnává s Tranzitem, je třeba porovnávat s tranzitem z 60 let a celkově s úrovní vozů té doby. Poruchové byli v závislosti na řidiči. Pracoval jsem v pekárnách a tam jsme jich měli spoustu-některý řidič najezdil na motor 30 tisic km, některý 50. Když přišli ty s plnoprůtočnými filtry tak se to zlepšilo. Doma mám jednu po "Panu řidičovi", ta má najeto na původní motor 230 tisíc-ale je to už patnáctistovka. Osobně jsem jich měl několik a používal je jako kempingové vozidlo pro rodinu. Před dvěma lety jsem jednu trochu zrekonstruoval a jel s ní do Petrohradu a za Severní polární kruh, letos jenom Slovensko a Ukrajinu.
Josef Musil (neregistrovaný)
Na svojí dobu slušné svezení. Jezdili jsme s ní v oddíle, a bylo to super. Dnes by už neodpovídala na současné trendy, ale tehdy super. Byla i hezká. A dvanácettroska se jí říkalo jen proto, že jí spousta firem neudržovalo. Když byla v pořádku, ta s ní bylo dobré svezení. Na svoji dobu až moc dobré. Ve fabrice jsem řídil nahodile cca 4 - 6 a v TJ 2. V TJ s tím jezdil kde kdo, tak tomu odpovídal i stav, ale ve fabrice to měli kluci, co je měli pod sebou, ve velmi dobrým stavu.
Josef Musil (neregistrovaný)
Ještě bych přidal k výše kritizovaným převodovkám. Nejvíce se kritizuje řazení. K tomu - pokud byl dobrý řidič, a na autě se nestřídalo tolik lidí, tak to bylo ok. Horší bylo, že spousta lidí neumělo řadit a tak to tam prali..... tím vymačkávali kulisy..... Stejný problém byl i u Avií...... Zkušený řidič si dokázal při jízdě poradit, a kvalt tam dát aniž by auto trpělo. Š 1203 nebylo auto pro více řidičů. Chtělo to slušné zacházení, a pak bylo vše ok. Výše mě také zaráží ta laciná kritika. Např. brzdy, že když se na ně šláplo, že auto skončilo kdoví kde. K tomu snad jen, že si to měl dát řidič opravit, protože jinak to auto brzdilo rovnoměrně. Je to tak i u jiných vozidel. Pokud nemám v ok stavu brzdy, tak mohu počítat s problémy. Všeobecně se dá říct, že to, co mnozí výše popisují, tak bylo způsobováno horší údržbou či péčí o vozidlo. Ale, pravda je, že dnešní vozidla jsou mnohem odolnější na nevlídné zacházení, a tak snesou nejednoho, promiňte mi ten výraz, který nemyslím ve zlém - "osla".
Petr Zajíček (neregistrovaný)
Já měl obytnou verzi Š 1203 Camp se zvedací střechou, tady ji kupodivu nezmínili. Vycházela ze sanitní verze, takže měla i výsuvnou stupačku. Všichni ji hanili, že jí praskají poloosy, když se naloží na 1 - 2 tuny. Což je OK, měla užitečné zatížení 620 kg, tak kdyby ji nepřetěžovali, vydržela by jim, jako mě. Nakonec jsem se jí zbavil právě jen kvůli bezpečnosti. Deformační zónu opravdu bohužel tvořilo i tělo řidiče a spolujezdce.