Vlákno názorů k článku Test Seat Leon ST 1.5 TSI: Španělská varianta od OrinHopcraft - Nápad jezdit s nízkoprofilovými 18' (výška pneu pouhých...

OrinHopcraft (neregistrovaný)
Nápad jezdit s nízkoprofilovými 18' (výška pneu pouhých 3,5 cm) rychle přes retardery a divit se, že to bouchá bych čekal od blondýny a ne od motoristického novináře odborně recenzujícího auto. Myslet si, že to zachrání adaptabilní tlumiče je naivita. Nesmysl 1 "Fakta hovoří pro Škodu, která je trochu delší (+47 mm) a nabízí trochu větší zavazadlový prostor (+20 l)" Fakt je jezevčí délka Škodovek výhoda? A v čem jako? To snad ne! Vylhaných 20 l zavazadlového prostoru je výhoda? Kdo potřebuje vozit hangár větší než zbytek auta za zadní nápravou. To myslíte vážně? Nesmysl 2 "Ostatně 620 l v zavazadelníku znamená mezigenerační nárůst o 20 litrů." Leon ST III, kterého mám já má 587 l, mezigenerační nárůst je tedy 33 litrů. To si fakt nemůžete po sobě přečíst co píšete. Což o to, rozdíl to není zásadní. Co ale zmíněno nebylo a je zásadní je delší rozvor náprav a to o podstatných 5 cm proti min. generaci a to je vzadu sakra znát. Nesmysl 3 "Leon ST najednou úplně ztratí jistotu, zadní náprava má v zatáčkách tendenci odskakovat a celé to doprovází výrazný hluk ozývající se z podběhů. Třeba jen trochu rychlejší přejezd retardéru znamená opravdu velkou ránu." Kdybyste neomílali neustále stejná klišé a navíc nepravdivá. Na podvozku nové generace Leonu se hodně pracovalo, jeho vývoj stál nemalý peníz. Xcellence je proti verzi FR laděná do komfortu a mohu opět potvrdit, že je pohodlnější než jakákoli Octavia. Z vlastní zkušenosti vím, že Leon III generace je proti Octavii III lepší. Těžko lze očekávat, že bude jízdně horší než minulá generace. Navíc stačí obout 17' 225/45 a auto je na nerovnostech mnohem klidnější. Jestli někdo neumí odhlučnit auta a natahuje podvozky do nesmyslných rozměrů, není to v koncernu Seat. Asi se shodneme, že 1.5 TSI (s manuálem) je pro Leon dobrá volba, rozhodně však ne za 800 tis. To je u nás prakticky neprodejné. Osobně si myslím, že pro kombík je ideální volba 2.0 TSI 140 kW nebo TDI 110 kW, bohužel tam bude cena astronomická.
Jarda M (neregistrovaný)
No, je vidět že jste znalec, máte vše vyzkoušené. Ale myslím, že nevíte o čem mluvíte. Seat není špatné auto, ale nová Octavia je na tom opravdu lépe, ať jde o zpracování, plasty,... 4 letý Seat vrže, VW NIKDY nedovolí stejnou kvalitu jako u VW, nepočítám AUDI. Myslím, že jste zahořklý, podívejte se na to i z druhé stránky, za kolik Seata prodám za 4 roky a za kolik Octavii? Máme ve firmě 4 Seaty a 11 Octavií a opravdu Octavie je prostornější a cenově levnější.