bodean (neregistrovaný)
Tak předně 18 kola na takový auto je stupidita. I 17 jsou na naše silnice poměrně nepohodlné a hlučné, jenže pak přijedete do Rakouska a zjistíte, že problém není v autě ani v kolech. Já preferuji raději to skákání kol na nízkoprofilovkách, než houpání na vyšších kolech. Auto mi přijde daleko jistější a předvýdatelnější. Jinak nevím k čemu Seat, tohle je sice o trochu levnější varianta A3, ale kdo si nemůže dovolit Audi, tak proč si pořizovat tohle, když VW nebo Škoda je levnější.
OrinHopcraft (neregistrovaný)
Nápad jezdit s nízkoprofilovými 18' (výška pneu pouhých 3,5 cm) rychle přes retardery a divit se, že to bouchá bych čekal od blondýny a ne od motoristického novináře odborně recenzujícího auto. Myslet si, že to zachrání adaptabilní tlumiče je naivita. Nesmysl 1 "Fakta hovoří pro Škodu, která je trochu delší (+47 mm) a nabízí trochu větší zavazadlový prostor (+20 l)" Fakt je jezevčí délka Škodovek výhoda? A v čem jako? To snad ne! Vylhaných 20 l zavazadlového prostoru je výhoda? Kdo potřebuje vozit hangár větší než zbytek auta za zadní nápravou. To myslíte vážně? Nesmysl 2 "Ostatně 620 l v zavazadelníku znamená mezigenerační nárůst o 20 litrů." Leon ST III, kterého mám já má 587 l, mezigenerační nárůst je tedy 33 litrů. To si fakt nemůžete po sobě přečíst co píšete. Což o to, rozdíl to není zásadní. Co ale zmíněno nebylo a je zásadní je delší rozvor náprav a to o podstatných 5 cm proti min. generaci a to je vzadu sakra znát. Nesmysl 3 "Leon ST najednou úplně ztratí jistotu, zadní náprava má v zatáčkách tendenci odskakovat a celé to doprovází výrazný hluk ozývající se z podběhů. Třeba jen trochu rychlejší přejezd retardéru znamená opravdu velkou ránu." Kdybyste neomílali neustále stejná klišé a navíc nepravdivá. Na podvozku nové generace Leonu se hodně pracovalo, jeho vývoj stál nemalý peníz. Xcellence je proti verzi FR laděná do komfortu a mohu opět potvrdit, že je pohodlnější než jakákoli Octavia. Z vlastní zkušenosti vím, že Leon III generace je proti Octavii III lepší. Těžko lze očekávat, že bude jízdně horší než minulá generace. Navíc stačí obout 17' 225/45 a auto je na nerovnostech mnohem klidnější. Jestli někdo neumí odhlučnit auta a natahuje podvozky do nesmyslných rozměrů, není to v koncernu Seat. Asi se shodneme, že 1.5 TSI (s manuálem) je pro Leon dobrá volba, rozhodně však ne za 800 tis. To je u nás prakticky neprodejné. Osobně si myslím, že pro kombík je ideální volba 2.0 TSI 140 kW nebo TDI 110 kW, bohužel tam bude cena astronomická.
Jarda M (neregistrovaný)
No, je vidět že jste znalec, máte vše vyzkoušené. Ale myslím, že nevíte o čem mluvíte. Seat není špatné auto, ale nová Octavia je na tom opravdu lépe, ať jde o zpracování, plasty,... 4 letý Seat vrže, VW NIKDY nedovolí stejnou kvalitu jako u VW, nepočítám AUDI. Myslím, že jste zahořklý, podívejte se na to i z druhé stránky, za kolik Seata prodám za 4 roky a za kolik Octavii? Máme ve firmě 4 Seaty a 11 Octavií a opravdu Octavie je prostornější a cenově levnější.
VN (neregistrovaný)
Hm... zajímavý článek. Já nejsem žádný redaktor a ani profík, ale s dovolením napíši svůj poznatek jako vlastník tohoto auta. Bydlím v Rakousku a jelikož Covid19 mi ještě neumožnil navštívit rodinu v CZ tím pádem poznatky co sem budu psát jsou z Rakouska. Vlastním novou generaci Seat FR ST 1.5Tsi 96KW (130PS). A teď k věci. Začnu kolami, k autu jsme dostali 18'' a byl jsem celkem skepticky, neměl jsem moc časů je vyzkoušet protože auto jsme koupili v zimě a tak jsme jezdili na 16'' a upřímně hm.. no bylo to pohodlné, ale čekal jsem asi větší komfort, ale FR má o něco nižší podvozek jako Xcellence. Potom přišlo jaro a já byl celkem nervózní jaké bude svezení na 18'' a upřímně byl jsem velice potěšen. Opravdu nevím jaké auto na recenzi měl pán redaktor, ale já žádný adaptivní podvozek nemám a možná to je dobře, žádné rány od kol jsem za celou dobu nezaznamenal a to jak u 16'' tak u 18''. Další věc Lane Assist, když jsem jel já po dálnice která byla zúžená z 3 pruhů na 2, žluté čáry nebyly vůbec žádný problém. Hlasového ovládání tak funguje na 1* (myslím tím v německé jazyce) funguje daleko lépe jako u Octavie. Pár záporů. Bohužel co se týče nepodsvíceného infotainmentu je to opravdu děs běs. Co mě celkem mrzí je, že auto při rozjezdu působí tak nějak jako by se mu nechtělo, ale asi za to můžou ty emisní normy od dvou tisíc otáček se auto chytne a je živější. Závěr: Auto je super vyladěné a radost se v něm svést. Nějaké mouchy to samozřejmě má ale to i auta prémiových značek. Co se týče ceny, cena vozu byla 34 000€ což je strašně moc peněz, ale měli jsme štěstí, že vůz byl výstavní a měl najeto 7Km. Cena tohoto vozu byla komplet s nějakými bonusy cca 24 000€ což je mnohem přijatelnější cena/výbava.