Testům pneumatik se věnuje mnoho velkých periodik, například i německý magazín Auto Zeitung. Ten se nyní podíval na šest nových letních pneumatik (Michelin Pilot Sport 4, Continental Premium Contact 6, Falken Azenis FK510, Hankook Ventus Prime 3 K125, Goodyear EfficientGrip Performance a Giti GitiSport S1) a k nim do testu postavil tři nové celoroční pneumatiky: Michelin CrossClimate Plus, Continental AllSeasonContact a Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2. Všechny pláště v testu měly rozměr 225/45 R17.
Doporučujeme Test letních pneumatik 205/55 R16: Nejlepší jsou Michelin Primacy 3
Vedle testů ovladatelnosti na suchu a mokru byla součástí testu také zkouška odolnosti vůči akvaplaningu a samozřejmě také brzdění ze 100 km/h na mokru a suchu. Výsledky testovaných pneumatik najdete v tabulce. Jsou sařezené od nejlepší po „nejhorší“.
pneumatika | brzdění sucho | brzdění mokro | akvaplaning |
---|---|---|---|
Michelin Pilot Sport 4 | 35,4 m | 49,4 m | 77,4 km/h |
Michelin CrossClimate Plus | 39,0 m | 50,9 m | 66,5 km/h |
Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 | 43,1 m | 49,1 m | 69,9 km/h |
Continental Premium Contact 6 | 35,8 m | 49,1 m | 72,3 km/h |
Falken Azenis FK510 | 36,5 m | 50 m | 73,3 km/h |
Continental AllSeasonContact | 42,5 m | 50,9 m | 68,5 km/h |
Goodyear EfficientGrip Performance | 37,7 m | 56,6 m | 72,8 km/h |
Hankook Ventus Prime 3 K125 | 36,7 m | 56,1 m | 72,7 km/h |
Giti GitiSport S1 | 38,1 m | 55,2 m | 72,3 km/h |
Zejména u tří celoročních pneumatik je vidět, na který typ povrchu se více zaměřují. Michelin CrossClimate je schopnější na suchu, zatímco Goodyear Vector 4 Seasons si vede o trochu lépe na vodě. Možná to napoví i to, která z pneumatik se bude lépe chovat v typické středoevropské zimě.
Když se podíváme na celkové výsledky, vyloženě špatně si celoroční pneumatiky nevedou. Například Michelin zastavil ze 100 km/h na suchu na 39 metrech, což je velice dobrý výsledek. Z našich dynamických testů máme vyzkoušené, že auto na zimních pneumatikách potřebuje k zastavení ze 100 km/h na suchu zhruba 44 až 46 metrů, takže ani zbývající dvě celoroční pneumatiky si nevedly úplně špatně.
Doporučujeme Test letních pneumatik 195/65 R15: Levné pláště propadají při brzdění na mokru
Celoroční Goodyear dokonce nejlépe zastavil na mokru a dosáhl nejnižší hlučnosti v testu. Celoroční pneumatiky sice ukázaly na trochu horší odolnost proti akvaplaningu, ale špatných výsledků ve srovnání s letními pneumatikami nedosáhly.
Celoroční pneumatika (homologovaná s označením M+S, takže může být používána i v zimě jako tzv. „zimní pneumatika“) nikdy nedosáhne špičkových vlastností v jakémkoli specifickém testu. Na druhou stranu testy ukazují, že v zimě při zhoršených podmínkách pořád celoroční pneumatiky poskytují lepší vlastnosti než pneumatiky letní. Každý si tedy musí rozmyslet, jestli nutně potřebuje přezouvat, nebo si vystačí s jednou sadou po celý rok.