Názor k článku Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje od Adam - Ahojte. Sice to nepatří k mondeu, ale snad...

Adam (neregistrovaný)
Ahojte. Sice to nepatří k mondeu, ale snad to nevadí. Nevím, proč by měl být motor 1,6TDCi rizikový, nebo proč bych se mu měl vyhýbat. Všude jsem to četl...nebrat atd. Mám jej ve svém Fordu Focus 1,6TDCi, 66kw, rok výroby 09/2010 a jsem spokojený. Závodník nejsem a na dálnici to stačí. Občas to protáhnu ve 170KM/h a pohoda. Filtr pevných částic - téma samo o sobě. Prodejce to tam tuším uváděl, ale nějak jsem pátral po vlastní ose, zda tam je a jestli funguje. Ve Fordu mi prvně řekli, že tam není. Když jsem jim napsal, že jsem málem neprošel emisemi, pak se omluvili, že by tam měl být, ale neví proč, že to není u konkrétního vozu evidováno. Navíc, na palubovce nesvítí žádná kontrolka, že filtr něco dělá. Spolehlivě regeneruje cca co 400 - 550 ujetých km. Záleží na trasách a na podmínkách. Jezdím do práce 25km, ročně najezdím něco přes 20tkm. Kupoval jhsem jej v bazaru, když měl najeto 160tkm (snad poctivých) a nyní mám 212tkm. Olej nechávám měnit co 10tkm, ostatní filtry (palivový, kabinový) 1x ročně. Jediná in vestice většího rázu, kterou jsem tak či tak musel provést, byla výměna rozvodového řemene ve 200tkm. Auto jezdí, filtr regeneruje. Nikde nic neskřípe, nevrže. Takže asi tak. Záleží kus od kusu a člověk od člověka. Pokud někdo v komentářích k recenzi napíše, že to auto je šmejd (je jedno, jaké auto, jaká značka) a nenapíše, jak s ním jezdil, jak dodržoval výměny oleje, jak dodržoval zahřívání a chlazení motoru, turba atd, pak to není správný komentář. Že něco odejde je normální. Záleží na tom, kde je problém, zda v materiálu, nebo v řidiči.