Jirka Černý (neregistrovaný)
U nás na firmě to bylo jako služebák, v naftě najeto poctivých 220 000, pravidelný značkový servis, jeden řidič žádný Lauda, nebourané, jen kvalitní nafta, loni investice 60 000 letos se něco rozpadlo cca za 50 000 takže to šlo raději na vrakoviště. asi tak s Mondeem
Martin (neregistrovaný)
Mám Mondeo 2.0 TDCI kombi r.v. 2008 5 let dovezené z Holandska. Ročně nalítám cca 30.000 km. Používám ho i k podnikání. Za tu dobu bez jediného problému. Pouze běžné věci které se opotřebují a výměny oleje po 15.000 km. Až odejde do věčných lovišť tak jdu do něj znova :)
Adam (neregistrovaný)
Ahojte. Sice to nepatří k mondeu, ale snad to nevadí. Nevím, proč by měl být motor 1,6TDCi rizikový, nebo proč bych se mu měl vyhýbat. Všude jsem to četl...nebrat atd. Mám jej ve svém Fordu Focus 1,6TDCi, 66kw, rok výroby 09/2010 a jsem spokojený. Závodník nejsem a na dálnici to stačí. Občas to protáhnu ve 170KM/h a pohoda. Filtr pevných částic - téma samo o sobě. Prodejce to tam tuším uváděl, ale nějak jsem pátral po vlastní ose, zda tam je a jestli funguje. Ve Fordu mi prvně řekli, že tam není. Když jsem jim napsal, že jsem málem neprošel emisemi, pak se omluvili, že by tam měl být, ale neví proč, že to není u konkrétního vozu evidováno. Navíc, na palubovce nesvítí žádná kontrolka, že filtr něco dělá. Spolehlivě regeneruje cca co 400 - 550 ujetých km. Záleží na trasách a na podmínkách. Jezdím do práce 25km, ročně najezdím něco přes 20tkm. Kupoval jhsem jej v bazaru, když měl najeto 160tkm (snad poctivých) a nyní mám 212tkm. Olej nechávám měnit co 10tkm, ostatní filtry (palivový, kabinový) 1x ročně. Jediná in vestice většího rázu, kterou jsem tak či tak musel provést, byla výměna rozvodového řemene ve 200tkm. Auto jezdí, filtr regeneruje. Nikde nic neskřípe, nevrže. Takže asi tak. Záleží kus od kusu a člověk od člověka. Pokud někdo v komentářích k recenzi napíše, že to auto je šmejd (je jedno, jaké auto, jaká značka) a nenapíše, jak s ním jezdil, jak dodržoval výměny oleje, jak dodržoval zahřívání a chlazení motoru, turba atd, pak to není správný komentář. Že něco odejde je normální. Záleží na tom, kde je problém, zda v materiálu, nebo v řidiči.
Juraj (neregistrovaný)
Článok je dobrý, ale vo viacerých veciach sa nedá súhlasiť. "Mondeo je považováno za její konkurenci." - to akože vážne? Ochcávka konkurent Mondea? Ani zdaleka! "Snad jediné, v čem jsou jisté mezery, je kvalita detailů a zpracování interiéru. Mondeo pocitově rychle zastarává a na interiéru bývá znát jeho věk. Neumí stáří a nájezd maskovat tak dobře jako vozy koncernu Volkswagen." - toto mi prišlo ako od zaritého koncernistu, koncern je známy aspoň na SVK svojím nekvalitným škrípajúcim interierom ktorý na prvý pohľad vyzerá lacinne, interier Mondea je niekde inde, jak v tejto verzii tak aj v tej najnovšiej "I když se při faceliftu interiér zlepšil, kvalitou se nevyrovná Passatu nebo třeba i menší Octavii" - zasa tá škrípajúca lacinná ochcávka, nemám slov "Před rokem 2010 fungoval systém regenerace nespolehlivě a mnoho majitelů filtr odstranilo nebo provrtalo.", "Stejně ale počítejte s tím, že víc než 200 000 km filtr nedá." -čistý blud, pokiaľ sa auto vyslovene nepodtáča, filtr musí vydržať minimálne 300k km, Ford dokonca uvádza, že filtr sa pri motoroch napr. 2.0 TDCi nemení teda nemá žiadny interval výmeny Celkovo sú to dosť spolahlivé autá, ak sa k nemu majitel správa dobre. Určite majú menej porúch, ako dnešné autá od VW Group
Martin (neregistrovaný)
Plne souhlasím, Mondeo nelze srovnávat s Octavií, to děla jen blb a hlavně článek jednoznačně psal zarytej koncernista. Také si nemyslím, ze vnitřek Mondea vypadá lacině, ba naopak, dle mě vypadají lacině koncernove vozy VW. Mám Mondeo 2010 s filtrem najeto 220tis a vše pouze standard servis. Jen Škoda, ze nové Mondeo se moc neposunulo, zadek je stejný ( skoro) a předek se mi už tak moc nelíbí.
Martin (neregistrovaný)
Já mám Mondeo v benzínu ještě z předchozí generace (poslední modely z roku 2005-2006), interiér mám pořád jako nový z praku a zkazky o korodujících Mondeech patří do večerníčku o pohádkách Ovčí babičky. Poslední korodující Mondea byla přes faceliftem v roce 2003, já nemám na autě ani smítko koroze a to stojí 12 let před panelákem celý rok.
karlos (neregistrovaný)
Známý měl podobnýho Forda a drží mu krásných 10 let a myslím, že těch 600 tis už má. A to ho kupoval v autobazaru a to mělo už nalítáno kolem 200 tis, takže klobouček, asi dobrý kauf v autobazaru a dobrý držák :-) dneska by nová funglovka začala řvát přes počítač, at to hodíte už ze skály při tolika naježděných km...
Radovánek (neregistrovaný)
Já tedy s fordem neměl nikdy sebemenší problém, pořizoval jsem forda monteo z druhé ruky a první majitel byl tedy pořádný auto bylo jak nové udržované prostě super kup. Jezdím s ním už pátým rokem a naprosto bez problémů.
Jarda (neregistrovaný)
Mám 2l benzín, flexifuel + plyn, liftback, najeto 77000km. Jezdím brzda plyn, hlavně město a jediná věc kterou jsem dělal, jsou desky a kotouče na předku. Interier podle mě super, koncern je fuj... Místa spousta, naprosto bez problémů, super auto ve střední třídě...
Pavel (neregistrovaný)
Taky mam 2.0 benzin a pro prumernou rodinu, co najezdi do 15000 km rocne, je to idealni motorizace, kde se krome oleje a filtru nic moc neresi. Uplne line to neni, v otackach jede hezky a spotrebu mam dlouhodobe 7,8 pri dodrzovani predpisu. Jedina chyba je, ze nema sestikvalt, i kdyz odhlucneni je docela dobre.
Jakub (neregistrovaný)
Zdar fordáci, mám mondeo kombik 1,8diesel manuál 6rychlosti rok 2008 najeto 231000km bez problémů zázrak opravdu musím uznat je nejlepší za všech aut. Před tím měl vw passat 2,0tdi autom. rok 2006 už nechci vzpomínat hrůza servis však stal dost prachy přesto jsem jezdil málo a hodně servis spíš do škrotu
pavel Češka (neregistrovaný)
mám Mondeo 2012, 1,6 Ecoboost, auto s vyšším výkonem. nnyí při 190 000 problém s motorem, podpálení válců, výměna pístů atd. POZOR - FORD neprodává jednotlivé díly, ale pouze celý půlmotor nebo motor. oprava v autorizovaném servisu 120 000 !!! není to ojedinelý případ. Nové motory jsou títmo vyhlášené. Po opravě doporučeno se auta zbavit a nový Ford již nekupovat.Mám doma ještě Focus 1,6, 1duratec 2005, najeto 450 000 km, motoricky bez problémů.
Robert (neregistrovaný)
Mám 2008, 2,2 129kW, najeto 310 tisíc. Lepší podvozek jsem nezažil, to drží jak blázen. Motor taky. Na dálky ani nevíte že máte za sebou tisíc kiláků. Fakt povedené fáro. Jinak na firmě jsme měli S-MAX se stejným motorem a měl najeto půl míle a pak ho rozstřelili. Škoda. Tohle auto prostě dojezdim, spojka ještě původní, výfuk, turbo taky... neuvěřitelné.
David (neregistrovaný)
I díky této recenzi jsem se rozhodl, že půjdu do Mondea. Rovnou říkám, že nejsem koncernista nebo fordák. Mondeo je mé první auto od fordu, jinak jsem měl koncerny. Srovnávat ale Mondeo a octavii II je blbost. Octavie II se dost liší podle toho, jakou máte verzi sociál edici atd. Máme firemní flotilu a každé auto je povahově jiné i když vypadají stejně :D Nakonec jsem šel do 2.2 tdci 147kW S - to "s" znamená sport packet a asi nejvýraznější odlišností je o 1,5 cm snížený podvozek a tvrdší tlumiče oproti normálu. Jízda není už, tak komfortní ale v zatáčkách drží jak formule 1. Nepřítelem těchto aut je neuvědomělý člověk, třeba má 2.2 tdci se ohřeje za 15 až 20 minut (pouze voda) kdo prostě dupe na pedál a chce výkon hned po nastartování tak ten motor zničí relativně rychle. To samé nafta, vstřikovací tlak je 1600 barů - dávat aditiva pro delší životnost je nutnost. Chápu, že tohle všechno dneska, kdy se auto stalo spotřebním zbožím je otrava dodržovat ale pak je životnost jaká je. Co mě trochu štve je, že ford má skoro nulovou DODO (dodělat doma) oproti např. škodě …odřel vás někdo? Barvu ve spreji nesežene… atd. Hold jiná mentalita :-)