Názor k článku Test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích od bobanHTP - Písty praskají jen nejsilnějším verzím 2.0 Ecoboost. Jinak...

bobanHTP (neregistrovaný)
Písty praskají jen nejsilnějším verzím 2.0 Ecoboost. Jinak nejvíce praskají písty v koncernovém 1.4 TSI Twincharger, tento motor často končí v 60tis.km :-) Motor 1.0 Ecoboost 74kw jsem si vyzkoušel v kamarádově Fiestě a byl jsem nadšen dynamikou, naopak můj Rapid 1.2 TSI 66kw je znatelně línější. Motor je ve Fiestě krásně tichý, vše jen trochu kazí malé vibrace při volnoběhu, které pří jízde zcela zmizí. Na druhou stranu občasné vibrace mi dělá v Rapidu na volnoběh i 1.2 TSI :-) Dle mého Fordí Ecoboost se povedl, tomu nasvědčuje i stav motoru po 100tis.km, prakticky motor bez známky opotřebení a prasklin na pístech. Naopak praskliny měla myslím Kia Ceed.