Názor k článku Test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích od Hrd - Problém není ve třech válcích. Problém je v...

Hrd (neregistrovaný)
Problém není ve třech válcích. Problém je v tom, že se do aut montují motory, které tam prostě nepatří. A aby se to srovnalo, tak se tam narve turbo, a jiný vyfikundace... Tři válce s objemem 1.0 patří do maličkých aut, kde jsou opravdu lepší než 4 válce. jediný zápor je chvění, které ale uklidnit vyvážením není až takový problém. Výhody převyšují: Při stejném obsahu motoru je objem jednoho válce větší u tříválce než u čtyřválce. je nižší počet součástek, hlavně těch vratných (ojnice, ventily, píst), stavebně je při stejném objemu menší a lehčí, má menší třencí odpory. Jezdil jsem se čtyřválci 1.0 a 1.1, i s 1.4 a nyní mám už čtvrtý tříválec (bez turba). bez diskuze je nejlepší. Žádný ze čtyřválců stejného objemu se na něj nechytá. Ovšem pokud se tam nasere turbo, vyhoní se to na 85 kW a narve se to do superbu, pak je to píčovina.