Názor k článku Test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích od Luboš - Osobně bych řekl, že je nutné se s...

Luboš (neregistrovaný)
Osobně bych řekl, že je nutné se s tím pořádně svézt a stanovit si, jestli mi to vyhovuje nebo ne. Sám jsem majitelem fabie I, 1,4TDi a upřímně mě ten motor hodně překvapil. Ano - vibruje, to je prostě vlastnost 3 válců, Ano - má opravdu strašný zvukový projev. ale na druhou stranu v mém případě častého poskakování jak o kolo komína, tak i poměrně dlouhé cesty po republice bez posádky je to super stroj s reálnou spotřebou oscilující mezi 4-5,5l, což hodnotím kladně, hlavně vzhledem k minimálním celkovým provozním nákladům. Dynamika je v malém osazení naprosto dostačující (195Nm) možná máme náhodou výborný kus, nevím, ale v současnosti má v nohách 395tkm bez zásadnějšího servisu což předčilo všechna očekávání na rozdíl od zbytku našich vozů. Mám ve firmě ještě naftové VW T4, VW Sharan, VW Caddy, OII, takže je s čím porovnat. z hlediska nafťáků od koncernu mě osobně tříválec určitě nevadí. Nemám ale osobní dlouhodobou zkušenost s benzínem, asi bych si to měl půjčit a povozit se...