Chattař (neregistrovaný)
Vyvrací mýty? Potvrzuje pravdu! S 1.0 EcoBoost jsem si užil dost je to přesně ten šmejd, jako každý tříválec. Na trhu jsou dnes už lepší, 1.0 TSI je dál, přesto je to pořád šmejd. Průběh výkonu + hluk jsou příšerné, vibrace citelné. A spotřeba o ničem. Jak toto může někdo s mozkem hájit, pane Žáku? Doporučuji číst: http://goo.gl/iZds5U A přemýšlet, proč má tento článek 1,1 tisíce lajků. A váš 11. Je to opravdu nesmysl. 1.0 EcoBoost už nikdy!
JohnBenny2000 (neregistrovaný)
Plně naprosto souhlasím. Tyhle šitky co nám nabízejí bych udělal to, vzít všechny auta s tříválcem např. Do filmu a zničit je. Pro ty kteří ten motor přímo milují? Jsou hovada!!! Kdyby chtěli u mne nebo u někoho motor opravit. NEOPRAVUJI!!! Jenom čtyřválce!!..
Luboš (neregistrovaný)
Osobně bych řekl, že je nutné se s tím pořádně svézt a stanovit si, jestli mi to vyhovuje nebo ne. Sám jsem majitelem fabie I, 1,4TDi a upřímně mě ten motor hodně překvapil. Ano - vibruje, to je prostě vlastnost 3 válců, Ano - má opravdu strašný zvukový projev. ale na druhou stranu v mém případě častého poskakování jak o kolo komína, tak i poměrně dlouhé cesty po republice bez posádky je to super stroj s reálnou spotřebou oscilující mezi 4-5,5l, což hodnotím kladně, hlavně vzhledem k minimálním celkovým provozním nákladům. Dynamika je v malém osazení naprosto dostačující (195Nm) možná máme náhodou výborný kus, nevím, ale v současnosti má v nohách 395tkm bez zásadnějšího servisu což předčilo všechna očekávání na rozdíl od zbytku našich vozů. Mám ve firmě ještě naftové VW T4, VW Sharan, VW Caddy, OII, takže je s čím porovnat. z hlediska nafťáků od koncernu mě osobně tříválec určitě nevadí. Nemám ale osobní dlouhodobou zkušenost s benzínem, asi bych si to měl půjčit a povozit se...
Joey (neregistrovaný)
Tak auto je to zřejmě povedené, jen tenhle motor je jeho obrovská slabina. Ze servisu Ford mi bylo řečeno, ať se mu vyhnu v ojetině obloukem, že málokterý překoná hranici 150tkm ve zdraví. Ten motor totiž dobře jede, když se mu trochu šlápne, a to je kámen úrazu.
kolemjdoucí (neregistrovaný)
za 5,5 litru jezdím s Fábií kombi 1,4 atmosféra nepřímé vstřikování a nestarám se o nic. Motor jen funguje. Mám najeto 220 tisíc a nikdy jsem nemusel měnit nějaký vstřikovače nebo repasovat nějaký posr.. turbo. Já myslím, že lidi za chvíli úplně zapomenou, že s novým přetechnizovaným motrem si vlastně nekoupili žádnou vymoženost ani nějak markantně nižší spotřebu, která by vykompenzovala starosti a náklady na opravy/údržby, jen otevřeli do budoucna svoji prkenici za tenhle servis a o to především jde, nechat jim víc peněz.
Jarek (neregistrovaný)
Kamarád má 1,2l tříválec ve škodovce. Není to určitě ten poslední model, tak nevím jak se za poslední roky ty motory změnily, ale nadává na to kudy chodí. Možná je to auto na jezdění do obchodu, ale absolutně nepoužitelné na dálnicích. Jezdí s tím max 110 a má to 7L spotřebu. Nějak si neumím představit co to je ten pojem stát tomu na dálnici na krku, pokud tím autor myslí svižnější jízdu při které jedu na hranici povolené rychlosti a při předjíždění ji i mírně překročím. Tak takovým stylem přece jezdí každý rozumný člověk, který nechce blokovat provoz. Není tam náhodou těch 9 litrů spotřeby nějaká tisková chyba? Vždyť za to sem jezdil po dálnici s třílitrem vyrobeným před 15ti lety!!!Dvoulitry jezdily na dálnicích za max 8 litrů. Kam jsme se to s těmi prťavými motory dopracovali když mají větší spotřebu než silnější motory dvojnásobné velikosti? A neodpustím si ještě jednu poznámku k autorovi. Že se nestydíš, píšeš tu o spolehlivosti ojetiny a přitom testuješ skoro nové auto s 20 000 nájezdem. Bys měl ten článek asi přejmenovat ne?
Hrd (neregistrovaný)
Problém není ve třech válcích. Problém je v tom, že se do aut montují motory, které tam prostě nepatří. A aby se to srovnalo, tak se tam narve turbo, a jiný vyfikundace... Tři válce s objemem 1.0 patří do maličkých aut, kde jsou opravdu lepší než 4 válce. jediný zápor je chvění, které ale uklidnit vyvážením není až takový problém. Výhody převyšují: Při stejném obsahu motoru je objem jednoho válce větší u tříválce než u čtyřválce. je nižší počet součástek, hlavně těch vratných (ojnice, ventily, píst), stavebně je při stejném objemu menší a lehčí, má menší třencí odpory. Jezdil jsem se čtyřválci 1.0 a 1.1, i s 1.4 a nyní mám už čtvrtý tříválec (bez turba). bez diskuze je nejlepší. Žádný ze čtyřválců stejného objemu se na něj nechytá. Ovšem pokud se tam nasere turbo, vyhoní se to na 85 kW a narve se to do superbu, pak je to píčovina.
Hrd (neregistrovaný)
Původně měly tatry 111 dvanáct válců. Potom se přešlo na osm a myslíte, že je to horší? Nejde jen o počet válců. Jde o technologii a dobře postavený motor. Tříválce se vyrábějí už přes deset let (Opel, Daihatsu) a nikdo to ani nevěděl. Nikomu nevadily. Jezdily a byly spolehlivé. Renomé tříválců doslova zkurvila fabia HTP a od té doby se to veze setrvačností, že tříválce jsou na hovno. Není to tak. Mám na nich najeto 240 000 a už bych neměnil.
Valdert (neregistrovaný)
Velice se směji ojetině 20000 km. Spolehlivost se může testovat tak od 100000 km. I 70000 km na ojetině 5let stáří bývalo bez jakýkoliv problémů na benzínovém voze. Působil jako zánovní vůz. Podvozek v pořádku bez rzi, tlumiče O.K., karoserie perfektní, lak perfektní, Interier O.K., pohon perfektní. Stálo 150000Kč . A tady čtu o ojetině 20000 km. Vsadím se, že se redaktor nepodíval sondou ani do motoru, aby podal odbornější názor. Neprohlédl vůz podrobněji. Ono by to bylo i zbytečné při tak malém nájezdu. :) Takže se svezl a ani nevíme jak šlapal na plyn (jaké otáčky, rychlost, spotřeba) Pouze jen sugestivní dojmy. Moje dojmy, zatím ne, dokud mohu mít 1,8 čtyřválec :)
Roman (neregistrovaný)
Mam jen zkusenost s HTP a to jednou cestou do praha Brno a nic horsiho jsem nezazil. Spotreba 9l a kazdej kopec utrpeni. Podle me male obemy ani 3valce do aut nepatri a vzdycky bude lepsi atmosfera 1.6 o stejnem vykonu nez foukanej 3 valec. Zena ma 2.0l atmosferu a do mesta a na jeji jezdeni bych rekl ze optimal. Spotreba kolem 8l jen se meni olej kazdych 10 tis km.
Whyki (neregistrovaný)
Teda pokud chcete s HTP jezdit 140 po dalnici tak vas chapu, ale jinak jsem s Fabii HTP jezdil s dlouhodobym prumerem 5.8l z 60% po dalnici. Ovsem jsem stim jezdil tak 120 protoze to opravdu moc nejelo... kdyz na to slapal vic tak to nejelo a zralo. Jinak ted mam Ford C-Max, 1.0 ecoboost a vykonove je to nekde jinde. Nestane se mi ze bych musel do kopce podrazovat (od 1800 otacek vytlaci vsechno). Dlouhodoba spotreba je 6.7, tak nejak to bude tim ze jde o vetsi auto, vyrazne silnejsi motor kde ten vykon i vyuzivam napriklad pri rozjezdu a obecne stim jezdim rychleji. Co se tyka spolehlivosti tezko rict, uvidime... ale smym najezdem <15tis za rok to auto drive moralne zastara a zacne hnit.
Pavel (neregistrovaný)
Mám Focus 1,6TDDi, r.v.2010. Kupoval jsem ho před třemi lety , měl najeto 180.000km, ted mám najeto 240.000km. Průměrná spotřeba 4,7l/100km. Po městě se vejdu do 5litrů, běžné ježdění mimo město okolo 4,4litru. Pokud jedu po dálnici 85-95km/h ( v pravém pruhu mezi kamiony) jsem schopný jet za 3,9l/100km. Při běžné jízdě okolo 130km/h je to tak 4,8- 5,1 l/100km. Kupoval jsem to bez servisní knížky, takže těžko říct co na tom kdo kdy měnil. Moje jediná investice byla zatím pouze do nafty a vody do ostřikovače.
Honza (neregistrovaný)
Svého naftového páchnoucího chrochtáka ani nevzpomínej, kde projedeš tak tam dlouho tráva neroste. Tobě by na tvoje ježdění stačila Fobia HTP. Ale když už jezdíš jako posránek, aby se ti náhodou nezvedla spotřebo o decku a mohl jsi nad tou spotřebou onanovat, tak ti aspoň z toho ropádka nepadají brikety jako kdejaké naftové socce...
Pavel (neregistrovaný)
A pro srovnání manželka má stejně starou Pandu 1,0l. Jezdí okolo komína, jedna jízda max. 4km v kuse. Výhodou je, že to v zimě v letě topí po půl kilometru. Jezdí někde okolo 5 l/100 km. Pravdou je, že jsme s tím zkoušeli jet na výlet. Pokud řídím já a chtěl bych s tim jet jako s Focusem tak se pod 9l/100km nedostanu. Ale tohle není auto na dálnici,ale do města super. Neodsuzuji zastánce jakýchkoli aut a motorů, každý si má koupit to co mu vyhovuje.
Gabriel (neregistrovaný)
Dobrý den všem, nechápu ty co tady píši kecy o autě ve kterém neseděli. Mám ecoboost v kombíku 3 měsíce, před ním bylo Mondeo 1,8 92 KW, takže stejný výkon s vyšším obsahem. Spotřeba cca 6,4l ať město nebo dálnice při 180 km/hod. Jízda pohodlná bez rázů, motor tichý, zatáčky- auto sedí jak přibité. Mám najeto 10 tis/km, dnes první serviska. Zatím MAX spokojenost. Jedinné mínus je široký středový panel, ale dá na to zvyknout, ovládací tlačítka na volantu bych přehodil obráceně. Projev tří-válce? Taky jsem měl obavy kvůli Fábii Http ne bo Ibize 1,2 apod., u Focuse ve vnitř úplné ticho, zvenku je slyšet max klima. Jasně tupější akcelerace při dvojce, ale závodníci zvolí jiné auto. Pro normální uživatele jen doporučuji.
Patt (neregistrovaný)
Pane Žáku, článek dobrý ale nějaká nepřesnost se najde. Třeba tvrzení "Před dvaceti lety lidem naprosto stačila atmosférická šestnáctistovka s výkonem 50 kW, točivým momentem 120 Nm.." je úplně mimo. Co já si pamatuji tak před dvaceti lety nebyl motor 1,6 s těmito parametry! Nejhůře na to byli koncern VW a Opel Astra, kde 1,6 měla 55kw a cca 130 Nm. Ostatní na tom byli ještě lépe od 65kw až po Toyotu Corollu s 1,6 a cca 85kw. :-) I ten motor 1,6 ve feldě měl koncernových 55kw a 135 Nm.
bobanHTP (neregistrovaný)
Písty praskají jen nejsilnějším verzím 2.0 Ecoboost. Jinak nejvíce praskají písty v koncernovém 1.4 TSI Twincharger, tento motor často končí v 60tis.km :-) Motor 1.0 Ecoboost 74kw jsem si vyzkoušel v kamarádově Fiestě a byl jsem nadšen dynamikou, naopak můj Rapid 1.2 TSI 66kw je znatelně línější. Motor je ve Fiestě krásně tichý, vše jen trochu kazí malé vibrace při volnoběhu, které pří jízde zcela zmizí. Na druhou stranu občasné vibrace mi dělá v Rapidu na volnoběh i 1.2 TSI :-) Dle mého Fordí Ecoboost se povedl, tomu nasvědčuje i stav motoru po 100tis.km, prakticky motor bez známky opotřebení a prasklin na pístech. Naopak praskliny měla myslím Kia Ceed.
Dobša (neregistrovaný)
Moc se tu řeší spotřeba jen nevím proč. Taková auta se nekupují na velké vzdálenosti ale do města nebo na ježdění do páce. Takže ročně 10-15000km? Při takovém nájezdu mi je jedno jestli to žere o litr méně nebo více. Sám mám S-Max 2.5T a delší trasy dělám za 7,2-7,8. Spíše je pro mne důležitá dostatečná dynamika k bezpečnému předjíždění a spolehlivost. Stačí takový motor na takto malé auto?
Radek (neregistrovaný)
Mám ten motor ve fiestě, 106 000 km, naprosto ok, jezdím za 6,7 l/100 km, abych jezdil 5,5 musel bych se hodně krotit ale šlo by to, jediný mínus mám k zimě, motor je moc lehký nezatěžuje hnanou nápravu a jak nafouká turbo tak to hrabe, jinak olej jedině MILLERS, výměny po 20 000 km, doufám že ješte pojezdí. Radek.
V12 (neregistrovaný)
Poznam niekolko pripadov, ked 1.0 EB zacali zrat viac oleja, ako benzinu. Ked niekto napise, ze nie je pocut, ze pod kapotou je trojvalec, mal by ist usnemu. Ved to hrkoce ako sijaci stroj. Jedno je ale iste - pruznost toho trojhrnca je uzastna, ziadna moderna atmosfera sa nan nehrabe. Porovnatelna je az dvojlitrova Mazda Skyactive, aj ta ale na sestke prehra. Osobne by som ho kupil, jazdil do konca zaruky a potom bye bye. No ako jazdenku s viac ako 100k km a po zaruke - NIKDY.
Pool (neregistrovaný)
Nerad komentují názory "odborníků", kteří auto sotva viděli.Ale já mám C max v litrů již třetí rok,(před tím Opel Vectra 1,8 ,pak Vectra 2.0,Mazda 323 F, Peugeot 307hdi,3008 1,6 HDI). Když jsem jel auto kupovat, také jsem nechtěl o tři hrnku anii slyšet,ale po zkušební jízdě jsem po pár kilometrech změnil názor. Samozřejmě to není auto na závody,ale při dnešních limitech plně dostačující, jistě se musí častější řadit,ale o tom je radost z řízení,a je to daň za ekologii.A já jsem přesvědčen, že auto vydrží, když se mu dá co mu patří a nechce se od něj víc než na co má.
Petr (neregistrovaný)
Také nerad komentuji názory odborníků nicméně přidám své zkušenosti s tímto mototem/i autem/. Mám ho 2 roky a spokojenost,ujedu 10.000km ročně a spotřeba 7l/100. Předtím jsem měl FF 1,6TD a akcelerace stejná jako u té nafty akorát u dvojky mírný propad./již zde zmiňováno/.Turbo maká dobře akorat pomalejší rozjezdy,na dálnici dostatečný výkon i ve čtyřech lidech.
victor (neregistrovaný)
tak kto neveri nech mi uveri ze mam ford c max combi ecobost 1.0 77kw r.v.1/17 mam najazdene 171000 km po dialnici 70% a spotreba 6,3 l , servis pravidelne po 20 000 km ,olej nedolievam a motor ide ako hodinky a na volnobeh ho skoro nepocujem a taktiež vo vnutri je celkom ticho , teraz som si dal vymenit silentbolky motora vsetky 3 ks ale zly bol len jeden inak zatial ziadne opravy len bezna udrzba ..tak pani iste mi neverite ale je to naozaj fakt pravda .. citat vase niektore prispevky? motor ecobost nebol motorom roka 6x a zalezi na kazdom jednom majitelovi ako sa o auto stará a aký ma jazdny štýl ..
Gee (neregistrovaný)
Mam presen tento moturek, rikam tomu nakupni taska, je to moturek do mesta. Kdyz se s tim jede po dalnici, zere to jak tank. Po meste a po okreskach mi klesla spotreba ze 7,5 na 6,5. Ohreje se opravdu rychle a pak drzi. Da se s tim jet i trochu svizneji, ale tak porad je to 3-valcova 1-litrova sekacka na travu, tak co bych s tim chtel zavodit, ze. Vydrzelo to i jizdu do Chorvatska a zpet v tech nejvetsich hicech a dlouhy jizdy po dalnici, dle bordcomputera 42 stupnu venku, moturek si cvachtal uplne bez potizi. Opravdu jedine minus je ta spotreba, kdyz jedu jak duchodce, tak se dostanu pod 6, jinak je to bida.