Test Kawasaki W800 Street: Síla starých vín

přidejte názor
Autor: Redakce

+

  • Kultivovaný projev motoru
  • Jízdní vlastnosti na úrovni současných standardů
  • Komfortní sedlo i ergonomie

  • Nevzhledné uchycení zadního brzdového třmenu
  • Matný účinek přední brzdy

Dvojité vé je pro značku z Minaty důležitým symbolem. A nejen proto, že ho má v názvu. Model s prostým označením W1 totiž před půl stoletím odstartoval v Kawasaki éru velkoobjemových motocyklů. A co víc, Kawasaki W1 se ve své době dokonce honosila titulem nejsilnějšího motocyklu z celého Japonska!

Silný vliv britské školy na ní sice byl hodně znát, ale na to se historie neptá. Padesát koní – viděno dnešní optikou nijak ohromující cifra – tehdy fungovalo v katalozích na zákazníky jako magnet a zelení dodnes považují motocykly řady W za prapředky takových ikon rychlosti, jako jsou Ninja či H2R. Model s takovým rodokmenem si pochopitelně zaslouží udržet při životě i v době, kdy jsou emisní normy k výrobcům mnohem méně benevolentní než v časech Woodstocku. Nehledě na to, že kdo dnes nemá v katalogu klasický motocykl, jako by nebyl.

Tak široký úchop na jiné sériové motorce nenajdete. V koloně je trochu na obtíž
V zadním světle září klasická žárovka, vepředu však operuje moderní LEDka

Pokud jde o tradiční hodnoty, W800 tedy rozhodně má na čem stavět. A protože se role lovce rychlostních rekordů v portfoliu značky dávno ujaly jiné modely, může si v klidu udržovat svou oldschoolovou image. S tím mu nejvíc pomáhá královská hřídel na boku stojatého řadového dvouválce a žebrování, které tu stále plní primární, a nikoli pouze okrasnou funkci. Ani na dobových výfucích není pouhým okem patrné, že reinkarnovaná W800 prošla sítem Euro 4 – zato když pohledem zabloudíte k zadní brzdě, patrně se neubráníte dojmu, že tady se odpověď na požadavky Bruselu designérům úplně nepovedla.

Vliv britské školy je znát hlavně na konstrukci řadového dvouválce
Na toto místo se pohodlně usadí i dvoučlenná posádka

Na druhou stranu je sympatické, že kromě povinného ABS neruší dobový dojem z jízdy žádná jiná elektronika. Do bezstarostných časů hippies se přesunete už v momentě, kdy přehodíte nohu přes „prošívané“ sedlo a uchopíte širokánská řídítka. K dokonalosti zážitku chybí snad jen rituál se startovací pákou, jinak se však Wéčko chová velmi autenticky. Pokud tedy netrváte na neduzích, jako je kroutící se rám, nadměrné množství vibrací nebo tuhá spojka. Motor sice výkonově nedosahuje ani na maximum svého padesát let starého předchůdce, zato tučnou porci newtonmetrů ochotně servíruje hned od volnoběžných otáček a ještě si k tomu příjemně pobrukuje.

Jízdní pozice je více než uvolněná. Šířka řídítek přesahuje snad všechno, co jste kdy viděli

Že nejde o žádného sprintera, prozradí už absence jakékoli ochrany před větrem a poloha řídítek (milovníci sportovnějšího posazu nechť si ráčí připlatit za model W800 Cafe), ale na zakroucené okresce si budete vychutnávat výjezd z každé zatáčky. Patřičnou jistotu vám při tom poskytne pro letošek vyztužený rám a tužší přední vidlice, příchuť starých časů zase úzké pneumatiky na osmnáctipalcových ráfcích a poněkud matný výkon předního dvoupístku. Ten však zdatně podporuje kromě nové zadní kotoučovky brzdný účinek motoru, a díky antihoppingové spojce jej můžete bez obav používat i k výraznější redukci rychlosti.

Kawasaki W800 Street: Verdikt

Kawasaki musela svůj nejklasičtější model opatřit několika výdobytky moderní doby, udělala to však – s výjimkou humpoláckého uchycení zadní brzdy – velmi elegantně a nenásilně. Designu ani jízdním vlastnostem vtěsnání do mantinelů normy Euro 4 nijak neuškodilo, spíš naopak. Tvar řídítek možná nebude vyhovovat každému, proto tu ale je sportovnější polokapotovaná verze W800 Cafe.

Foto David M. Bodlák


Cena testovaného motocyklu: 229 900 Kč

Technické údaje Kawasaki W800 Street
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1465
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 770
Pneumatika vpředu 100/90-18
Pneumatika vzadu 130/80-18
Hmotnost včetně náplní (kg): 223
Objem nádrže (l): 15
PODVOZEK
Rám: dvojitý kolébkový z oceli
Zavěšení vpředu: teleskopická vidlice
Zavěšení vzadu: kyvná vidlice,
dvě tlumící jednotky
Brzdy vpředu: dvoupístkový třmen, Ø 320 mm
Brzdy vzadu: dvoupístkový třmen, Ø 270 mm
MOTOR
Konstrukce: vzduchem chlazený řadový dvouválec
Zdvihový objem válců (cm3) 773
Nejvyšší výkon (kW): 35
Nejvyšší točivý moment (Nm): 63
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?