Test Ford Puma Gen-E Premium: Elektrická kočka, která umí překvapit

14.07.2025
přidejte názor

Ford před pár lety oživil model Puma a tehdy z toho byl velký poprask. Zatímco první generace tohoto modelu se ukázala již v roce 1997 a šlo o zajímavé sportovní kupé, nástupce disponuje pěti dveřmi a hlavně karoserií crossover. Aby toho nebylo málo, máme zde i plně elektrický pohon. Jaký je nový Ford Puma ve verzi Gen-E a neudělá svému nástupci ostudu?

Dobrou zprávou je, že po vzhledové stránce takřka nemáte šanci poznat, že před vámi nestojí klasická benzinová verze, která přišla do nabídky jak první. Kromě registrační značky s písmeny EL prozradí větší náklonost k životnímu prostředí například to, že Pumě Gen-E chybí přední mřížka chladiče. U elektrické verze je totiž plně zaslepená. Další drobnou změnou je i upravený přední nárazník a hlavně pak zářivá barva karoserie Electric Yellow, která je zde naprostou novinkou.

Ford Puma Gen-E dorazila do testu ve vyšší výbavě Premium, což s sebou přináší například LED Matrix světlomety vpředu, lepší audiosystém B&O, tmavá zadní boční okna a nebo 18“ disky kol. Výbava je zkrátka hodně bohatá a je to znát jak zvenčí, tak i zevnitř. Mě osobně se design nové Pumy líbí a ačkoliv má se svým předchůdcem spojené vlastně jen jméno, většině zájemců by to nemuselo vadit.

Video: Představení Fordu Puma Gen-E

Prostoru má na rozdávání

Ačkoliv vůz stojí na platformě spalovací verze, nabízí nečekaně velký zavazadlový prostor. Ten disponuje objemem 566 litrů, čímž překonává všechny konkurenty v tomto segmentu. Za vše může hlavně prostor pod podlážkou v kufru, který se u elektrické Pumy ještě zvětšil a získal tak název Gigabox. A aby bylo odkládacích prostorů co nejvíce, výrobce dále přidal i přední kufr o objemu 40 litrů. To je tak akorát na uložení nabíjecích kabelů. 

Po usednutí do kabiny vozu jsem hned poznal, že elektrická verze je ve srovnání s benzinovou verzí o něco prostornější. Chybí tady totiž řadící páka, která se přesunula napravo pod volant. Středový tunel je tím pádem mnohem prostornější. 

Naopak nepotěší o něco vyšší podlaha, za což může baterie v podlaze. Ta logicky ukrojila pár centimetrů prostoru pod předními sedadly, což poznají hlavně zadní cestující  s delšíma nohama. Jinak ale testovaný vůz cením za velmi lehké ovládání palubních funkcí, velmi dobrý odpich z místa a hlavně pak skvělý výhled do všech stran. 

Ve žlutém laku to elektrické Pumě náramně sluší 

Autor: Roman Havlín

Výkonu má tak akorát

Vůz poskytuje celkem obstojný výkon 168 koní, která vystačí na většinu jízdních situací. Nová Puma ale není sportovním načiním, nepočítáme-li ostřejší benzinovou verzi ST. K tomu nemá naladěné odpružení a příliš nepomohou ani různé jízdní (Eco, Normal, Sport a nebo Kluzký povrch). Při rychlejší jízdě na okresní silnici plné zatáček působila elektrická Puma celkem stabilně a jistě, takže potěší i lehce náročnější řidiče.

Hodně záleží taktéž na kvalitě obutí vozu, protože elektrická verze má veškerý výkon a točivý moment k dispozici okamžitě a přední náprava se s tím nějakým způsobem musí poprat.

Test Ford Capri: O Fordu Enyaq Coupé a vládci bez šatů
Přečtěte si také:

Test Ford Capri: O Fordu Enyaq Coupé a vládci bez šatů

Co se týče baterie, Ford vše vsadil na jednu kartu. Elektrická Puma Gen-E disponuje setem s využitelnou kapacitou pouze 43 kWh, ale i to bohatě stačí na kombinovaný dojezd 340 km. Nevýhodou bude v zimě to, že ani za příplatek nejde zakoupit tepelné čerpadlo. To by měl výrobce do budoucna napravit, protože spousta konkurentů touto výbavovou položkou disponuje.

Interiér vypadá poměrně luxusně a hlavně kvalitně 

Autor: Roman Havlín

V rámci každodenních jízd se hodí i rekuperace. Tu samozřejmě vůz umí, ale trošku jinak, než je zvykem. Pod volantem totiž nenajdete klasická pádla, ale místo nich Ford instaloval do voliče směru jízdy písmeno „L“. To stačilo stisknout a vůz začal středně intenzivně brzdit. Úplně do nuly ale Puma nezastaví, k tomu je totiž potřeba propátrat palubní menu a aktivovat ovládání jedním pedálem.

Malá baterka a malá spotřeba

Výrobce uvádí, že Puma Gen-E dokáže jezdit za zhruba 13 kWh na 100 km podle WLTP. To jsou solidní čísla. Nejblíže bude asi jen maličká a taktéž elektrická Dacia Spring. Po dobu testu panovaly teploty kolem 28 °C, a tak jsem byl nucen neustále využívat klimatizaci. Ani kombinace dálnic a okresek ale neznamenala odběr vyšší než 14 kWh na 100 km, což pro mě bylo velmi příjemné překvapení.

Mezi negativa naopak řadím nižší nabíjecí výkon, protože na rychlonabíjecí stanici lze dobíjet výkonem maximálně 100 kW. Při takto malé baterii to na druhou stranu znamená, že z 10 na 80 % bude nabito za přibližně 23 minut. Kvituji, že navigační systém celkem přesně odhadne, s kolika procenty v baterce dojedete do cíle a kdyby náhodou energie nakonec nestačila, skrze varovnou hlášku vůz upozorní na fakt, že cestou je potřeba zastavit na nabíječce. 

Příď ve výbavě Premium zdobí Matrix LED světlomety 

Autor: Roman Havlín

Nový Ford Puma je hodně povedeným městským vozem, který i v elektrické verzi neudělá svému majiteli ostudu. Doba se mění a předchůdce, který byl v nabídce před více než 25 lety, by mohl být na svého nástupce náležitě pyšný. Nabízí dostatek místa pro posádku, bohaté úložné prostory a kdyby mělo dojít na hodnocení kvality jízdy, novinka dokáže se šikovným řidičem za volantem nabídnout hodně zábavnou a přitom stále komfortní jízdu. 

Verze Gen-E Premium pak potěší i cenou, která po započítání akční slevy činí 755 tisíc Kč. Některé zájemce o vůz ale může odradit nepřítomnost tepelného čerpadla a pomalejší nabíjecí výkon na DC stanicích.

+ příznivá cena, vnitřní prostor, velmi nízká spotřeba, bohatá výbava
-  nelze mít tepelné čerpadlo, pomalejší DC nabíjení

Zdroj: autorský text

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?