kaza.xx (neregistrovaný)
kdysy jsem kupoval jen kvalitní žárovky (300–400 kč/ks). S vidinou lepšího výhledu v noci. Dnes na to doslova jebu a koupím to co mi na pumpě dají do ruky. Ať byla žárovka jakkoliv kvalitní vždy umřela mezi 4 a 6 měsícem a i tu nejkvlitnější žárovku mi přebil frajer co měl "dobře" seštelovaná světla. Cyklistu nebo chodce v černých kalhotech a hnědé bundě sem viděl skoro vždy na poslední chvíli ať byla žárovka za 400 nebo 100 kč/ks. prostě pár let jsem preferoval něco, co jsem si mohl celou dobu klidně odpustit ;-)
Milan (neregistrovaný)
Moje zkušenosti s H1 Philips 30%+, 50%+ a H4 Narva Range Power 50% jen pozitivní. Výdrž dobrá, rozdíl proti standardu vidět. Mizerná byla Hella H1 50%. Výdrž půl roku a očazená zevnitř byla neskutečně. Konkrétně Fiat Brava potkávací světla H1 moc nesvítí, lepší žárovka pomohla. Felicia po faceliftu svítí celkem fajn. Jediná výjimka v ní byla s Bosch nějaká standardní H4, to svítilo hodně mizerně, proběhla výměna za jiné a rozdíl neskutečný. Boschky mám do zálohy. Teď mám Dacii Sandero a to i s obyčejnou Osram H4 svítí fakt skvěle. Teď jedna praskla, tak dám Bosch ze zálohy a uvidíme jestli budou svítit tak mizerně i v Dacii.
Martas (neregistrovaný)
No, taky mi přijde šílené dát za dvě žárovky 1500 Kč, to je snad nějaký fór, ne? Mám v autě žárovky z Lidla, pár za asi 120 Kč nebo kolik to stálo, mám je v autě 3 roky a při jízdě po tmě jsem nezaznamenal žádný problém. Ročně najezdím tak 10 000-12 000 km.
Rad-y69 (neregistrovaný)
To, ze jsou na svete sebelepsi zarovky je krasne, ale na castach cele Evropy potkavam kazde druhe auto, jak mu silhaji svetla. Je jedno jestli leve, ci prave. Jedno sviti 2-3 metry pred vozidlo, a druhe na letadla. A nebo maji zamerne sklopena obe, aby mehly jet stale na dalkova. A nebo s mlhovkama. Ale ani to jim nepomuze. Nejlepsi je, kdyz jsou spravne nastavena, a na vozovce se obe svetla sejdou v jednom bode.
senegalec (neregistrovaný)
Tento test je úplne totožný s mojou skúsenosťou: Mám Ford Focus C-Max. Výmena žiaroviek je dosť pracná, pretože treba demontovať reflektory. Odstrániť zaklapavacie kryty.Potom sú žiarovky prístupné. - Asi po 2 rokoch (tresne po záruke) mi odišli obidve H7 v reflektoroch. Kúpil som na pumpe H7 (výrobca ma nezaujímal). Demontoval som reflektory,vymenil za nové žiarovky. A za mesiac odišla prvá a za ďalší mesiac aj druha. Tak sa to opakovalo asi 3 razy, až som začal hladať lepšie H7. Problém bol aj v tom,že záruka na žiarovky nie je.Mám to už pekne natrenované,takže mi výmena trvá krátko. Záver: skončil som u obyčajných H7 Bosch. Ani tie drahé okrem lepšieho svetla neprinášajú dlhší život. Poznámka: Na životnosť má určite značný vplyv aj konštrukcia reflektoru , vibrácie karosérie a stav elektrickej siete vozidla.
senegalec (neregistrovaný)
Ešte poznámka ku životnosti: Žiarovky väčšinou "odchádzajú" pri zapnutí svetiel. Studené vlákno má malý odpor,takže po zapnutí žiarovkou pretečie vysoký prúd. až pokiaľ sa vlákno nerozžeraví úplne a jeho odpor stúpne. Samozrejme sa to dá obísť zaradením predradného odporu.Ale ten znižuje jas trvale. Na ženinom Hyudai i30 som si všimol,že prívody k žiarovkám sú pomerne tenké (prierez vodiča je dosť nízky). A to bude dôvod prečo žiarovky na i30 prakticky neodchádzajú. Jej prvý Hyundai Accent mal po 12 rokoch pôvodné žiarovky. Moje vysvetlenie: Prierez prívodov je zrejme dimenzovaný na nominálny prúd žiarovkou a pri zapnutí neprenesie prúdovú špičku a tak žiarovku ochráni pred preťažením. Druhým a možným dôvodom sú vibrácie ,ktoré auto v oblasti reflektorov môže mať a ktoré majú značný vplyv na životnosť krátkeho vlákna. - Ale veľmi rád by som počul aj iné vysvetlenie, problém je to zaujímavý.
Peťo (neregistrovaný)
Ford má vyššie palubné napätie, preto odchádza žiarovka skôr. Podobne na tom bola niektorá generacia Fabie. Ešte k tomu vyberaniu reflektora: je to oveľa pohodlnejšie než krútiť rukou a triafať sa žiarovkou do svetla v iných značkách. Toto máte celkom šťastie.
Radek (neregistrovaný)
Já vozím na autě OSRAM Night Breaker a již tam sídlí více než rok bez nutnosti výměny. Vůz Ford Fiesta V s denním svícením. Na druhé Fiestě ST mám novější Night Breaker Laser také již cca půl roku s automatickým přepínáním denní/potkávací a zatím nejmenší problém. Životnost je auto od auta. Jinak STčko jezdí denně, přes zimu při cestách z/do práce téměř vždy svítily potkávací, takže podle mě už to má dávno 260h odsvíceno na obou autech.
senegalec (neregistrovaný)
Súhlasím s názorom že životnosť je auto od auta. Odborná literatúra udáva, že časti karosérie prenášajú vibrácie od pohonnej jednotky v kmitočtoch okolo 6-10 Hz (t.z. 6 až 10 kmitov za sekundu). Tieto kmitočty ludské telo nepočuje a pri nízkych amplitúdách ani necíti. Ale je to príčina zlých vplyvov nielen na žiarovky. Napr. zvyšuje agresivitu vodiča, nervozitu posádky a ďalšie negatívne vplyvy na pohodu vo vozidle. Príčinou je nedostatočne vyprojektovaná a odmeraná konštrukcia karosérie. Pár zvarov na linke (alebo vnútorných priečok) môže spôsobiť ,že vozidlo sa chová z hladiska vibrácii nevhodne. Preto verím, ako spomenul Radek, sú rozdiely v značke ,type ale aj v modeloch vozidiel. - Spomínaný C-MAX napr. pri výjazde na obrubník sa mu evidentne kríži karoséria. Nie je dostatočne tuhá,počuť to na dverách alebo pirelli.
senegalec (neregistrovaný)
Výrobcovia žiaroviek udávajú k životnosti zaujímavý údaj: Pri poklese napájacieho napätia o 10 % sa zvyšuje životnosť o 100 %. To znamená,že pri napätí 10,8 V (12 V nominálne napätie) sa predĺži životnosť na dvojnásobok. Na tom je založený trik s predradným odporom, ktorý sa predáva ako "predlžovač životnosti". Ten ale znižuje jas a aj farbu svetla. Čo nemusí vyhovovať každému . - Celý problém je ale v tom,že rozžeravené vlákno žiarovky je veľmi citlivé na preťaženie a vibrácie. Darmo, zdroje svetla s žeravým vláknom sú úplne zastaralé a patria minulosti. Už aby tu boli LED svetelné zdroje,ktoré majú bežne životnosť 30 000 - 50 000 hodín a nižšiu spotrebu energie (majú podstatne vyššiu účinnosť). - A vôbec, technika, ktorá sa principiálne od 20 storočia prakticky nezmenila je na vymretie. Spalovací motor má nízku účinnosť (max 25 %) to znamená,že prevážna časť energie paliva sa spotrebuje na teplo a emisie a iba štvrtina energie sa použije na pohyb. Je to neuveriteľné PLÝTVANIE zdrojmi. A rovnako je to aj so žiarovkami........
dafikk (neregistrovaný)
To je zase PR článek o houně...Životnost žárovky ovlivňuje i dobíjení a elektrická soustava auta vůbec. Když je žárovka dobře vyrobená,tak se tam nemá co pokazit. Většinou do ní proteče více proudu při startu,než zareaguje rele dobíjení a pod. Zkoušel jsem drahé i levné žárovky a rozdíl v životnosti nevidím. I drahá žárovka odešla po týdnu. Jediné co je fakt,že některé levné žárovky svítí o něco hůř.
Jirka (neregistrovaný)
Philips Xtreme 130% v O1 podstatně zlepší viditelnost a to jsem tam před tím měl také njaké lepší, po tom co mi jedna praskla a nahradil jsem ji obyčejnou byl rozdíl takový že to nešlo jinak než koupit nové obě a lepší protože když už si zvyknete lepší však to znáte. Životnost mimo jiné podle mně dost limituje stav silnic po kterých se pohybuju ty otřesy určitě životnosti nepřispějí.
Lukáš (neregistrovaný)
Já již několik let jezdím na xenonové žárovky, svítivost o proti klasickým se nedá ani srovnat, a výdrž? Mám je tam šestým rokem a bez problémů,cena 1300 Kč.Pri přesednuti do auta s klasickými žárovkami mi připada jízda jako na parkovačky.
bobo54 (neregistrovaný)
Všichni co si sednou do plechovky s kolama by si měli občas podívat jak jim šilhají světla resp. žárovka , pokud pomineme chybu samotného nastavení světlometu tak se u žárovky stane že se zkroutí miska potkávacího vlákna a stává se z ní oslňující světlo což je dost nepříjemné .
Radek V. (neregistrovaný)
Ahoj, žárovky jsou důležité, ale... Ale časem se pokovení ve světlometu "vypálí" neboli ztrácí odrážecí efekt a tímto se my motoristé snažíme onu světelnost dále zvýšit žárovkami. Jak už tady bylo řečeno - nejdůležitější je mít světla dobře seřízené. Pak mít světlomety čisté a nezapomněl bych časem zašlý plast světlometu dobře mechanicky rozleštit (jsou na to speciální leštící sady), nakonec bych řešil ty zmiňované žárovky...
vousac (neregistrovaný)
Drahé sice dobře svítí ale co - životnost mizerná. Levné svítí před auto ale super cena. Raději (je jedno zda H1 až H7) si koupím střední cestu v nejlepším poměru cena /výkon/životnost. U mě jasně vyhrávají Osram silverstar 2.0 nebo Philips VisionPlus 50% nebo 60% . S tím uvidíte dostatečně na cestu a hned tak vlákno nepraskne. A přes den nejlepší řešení je kvalitní denní svícení.
Roman (neregistrovaný)
Některé starší převážně dieselové auta se na volnoběh dost klepou a otřesy se přenáší do světlometů což rožhavenému vláknu žárovky škodí a rapidně zkracuje životnost,dále jim škodí vyšší dobíjecí napětí atd.
Pavel (neregistrovaný)
Malý postřeh, všechny H7 mají krátkou životnost. H4 vydrží nesrovnatelně déle. Nezáleží na značce výrobku ani automobilu. Dovolil bych si říci, malá konstrukční chybička....ale nevadí alespoň se jich prodá více.
K.H.Borovský (neregistrovaný)
Mám letitou zkušenost,že kupovat předražené žárovky,když ujedu za rok 1000km v noci je zbytečné.Ale co je zajímavé,že testovali Golf 7,který je osazen žárovkami na denní svicení a pozor pár stojí 1000kč.A to pvažuji za sviňárnu.
jirka (neregistrovaný)
používám v O2 s klasickou parabolou Osram Silverstar 2.0 a vydržely mě tak max rok cca 20tkm, teď jsem dal kvůli praskání předřadné odpory, ale stejně po tom roce je měním, protože jsou vysvícené, ale neprasknou. Teď tam mám Osram NB Laser a taky to vypadá že ten rok a budu je zas před zimou měnit. Svítivost je u obou proti klasickým "levným" dobrá, světlo je jasnější, a je od nich líp vidět, a nikdo na mě nebliká, tak snad neoslňují. Ale jezdím víc jak poloviu km v noci, kdybych jezdil jen ve dne koupím nějaký normální a nechám je tam až prasknou...
Honza (neregistrovaný)
Já mám na autě namontovaný Sportlight Ultra 4200 od GE a musím říct, že to má 2 výhody. První je v tom, že má bělejší světlo a v kombinaci s LED denním světlem vypadá asi o 1000% líp, než klasický halogen. Druhá je v tom, že má o něco delší dosvit (na obalu píšou +30%) a hlavně má běžných 55W. Nestane se mi tímpádem, že mi to vypálí světlomet, jak už jsem u různých čínských šmejdů viděl.