Tesla už se na Nürburgringu cítí jako doma. Nejen že je (asi) rychlejší než Taycan, ale má tu i své nabíječky

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Porsche Taycan se Elona Muska dotklo tak, jako žádný jiný dřívější elektromobil představený evropskou automobilkou 

  • Tesla vyslala na Nürburgring upravené exempláře Modelu S, které podle neoficiálních časů pokořily Taycan téměř o dvacet sekund 

  • Nově se také americká automobilka pochlubila tím, že na Nürburgring instalovala své dobíjecí stanice 

Tesla, která fakticky stála u zrodu kategorie drahých prémiových elektromobilů schopných ujet delší než jen městské vzdálenosti, získala v poslední době spoustu nových konkurentů. V rychlém sledu za sebou přišel Jaguar I-Pace, Audi e-tron, představen byl také Mercedes-Benz EQC a nebo Porsche Taycan oficiálně: První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů">Porsche Taycan. Mohlo se zdát, že dříve odhalené elektrické crossovery nechávají šéfa Tesly chladným, ale to rozhodně neplatí o Porsche Taycan. Elon Musk si totiž vzal do hlavy, že Porsche pokoří na jeho domácí půdě, tedy na Nürburgringu.

Nejnovější kapitolu tohoto příběhu zveřejnila Tesla před pár hodinami na twitteru, když se pochlubila, že na Nürburgring instalovala dobíjecí stanice své sítě Supercharger, takže se tu „Tesly teď budou cítit jako doma“. O tom, jak moc vážně v Evropě tato silná prohlášení Elona Muska berou, svědčí třeba magazín Motor1. Ten totiž píše, že kontaktoval Teslu, aby se ujistil, zda jsou nové dobíjecí stanice skutečně napojené na elektrickou síť, respektive zda náhodou nejsou napájené dieselovým generátorem. Tesla potvrdila, že jde o klasické dobíjecí stanice, nikoliv o dočasné řešení.

Audi e-tron vs. Jaguar i-Pace: Podrobný srovnávací test luxusních SUV na elektřinu
Přečtěte si také:

Audi e-tron vs. Jaguar i-Pace: Podrobný srovnávací test luxusních SUV na elektřinu

Kolegové z magazínu Motor1 měli ke svému zdánlivě zvláštnímu dotazu pádný důvod. Před pár dny totiž německý magazín Auto Motor und Sport přišel s informací, že během testů neuvěřitelně rychlých verzí Tesly Model S si tato automobilka přivezla z Ameriky dieselový generátor, který zde běžel ve dne v noci. To místním obyvatelům vadilo, protože Tesla strávila na Ringu tři týdny. Příště už tedy bude mít kde dobíjet.

Kdo je tedy nejrychlejší? 

Jak patrně už víte, všechnu tu snahu Tesly pokořit Porsche na Nürburgringu odstartovala zpráva o tom, že nový německý elektromobil zajel tuto slavnou trať v čase 7 minut a 42 sekund. Elon Musk v návaznosti na tuto skutečnost vyslal do Německa řádně upravené verze Modelu S, které, jak opět píše německý Auto Motor und Sport, zajely během testování Nürburgring o téměř dvacet sekund rychleji. Nejde ale o oficiální pokus, kdy má daná automobilka okruh jen pro sebe, takže by tyto elektromobily mohly být ještě o něco rychlejší. Na konečný výsledek si ale ještě musíme počkat.

Porsche Taycan oficiálně:  První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů
Přečtěte si také:

Porsche Taycan oficiálně: První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů

Potíž je v tom, že aktuálně nikdo neví, jaká přesně varianta Tesly Model S německou novinku vlastně překonala (nebo překoná) a kdy se skutečně objeví v prodeji. Spekulace hovoří o novém provedení vybaveném trojicí elektromotorů, kdy každé zadní kolo pohání jeden motor. Toto uspořádání nabízí především výhodu v podobě účinné distribuce točivého momentu mezi zadní kola v zatáčkách, což se hodí právě na tratích typu Nürburgringu. Mezitím vyšlo najevo, že čas prezentovaný Porsche drží Taycan Turbo, nikoliv vrcholný Taycan Turbo S. S informací přišel magazín Car and Driver.

Podle neoficiálních informací by Tesla mohla svou ještě ostřejší verzi Modelu S začít prodávat příští rok, jenže víme, jak to s plány této značky chodí. Na základní provedení Modelu 3 zákazníci čekali tři roky, aktuálně čekají jiní zákazníci také na elektrický tahač Tesla Semi (ten se představil v roce 2017) nebo na extrémně rychlou Teslu Roadster. Tu automobilka odhalila před dvěma lety a i ta by měla překonat rekord na Nürburgringu. Jenže se zatím ještě vyrábět nezačala.

2000 koní, 100-200 km/h do tří sekund a dobíjení za 9 minut. Takový je elektrický Lotus Evija
Přečtěte si také:

2000 koní, 100-200 km/h do tří sekund a dobíjení za 9 minut. Takový je elektrický Lotus Evija

Pro úplnost, čínský „sériový“ elektromobil Nio EP9 proletěl Nürburgring dokonce za 6 minut a 45,9 sekund už v roce 2017. Svého času šlo o maximum mezi produkčními vozy, které o něco málo vylepšilo Lamborghini Aventador SVJ hodnotou 6 minut a 44,97 s. Právě tento čas podle Elona Muska nová Tesla Roadster snadno pokoří. Pokud se tedy někdy do výroby dostane a bude si moci říkat sériový automobil.

Je pravděpodobné, že do souboje o nejrychlejší sériové elektrické auto ještě promluví nějaký menší výrobce jako Nio. Ostatně Lotus letos oznámil příchod modelu Evija, který má pro jistotu čtyři elektromotory, výkon slovy dva tisíce koní a na 300 km/h zrychlí za méně než 9 sekund. Můžeme si být jistí, že souboj o nejrychlejší elektromobil na Ringu povede k absurdním výkonům.

Aktuálně je tím absolutně nejrychlejším elektromobilem závodní Volkswagen ID.R s časem 6 minut a 5,336 sekund. Jde o druhý nejlepší čas vůbec.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?