Za nesplněné sliby žaloby nebo dokonce bojkot - rozhořčení zákazníci Tesly na čínském trhu chtějí vysvětlení od automobilky, která jim dodala auto se starým dílem. Konkrétně jde o Teslu Model 3 z nově spuštěné továrny v Šanghaji. Podle všeho lidé dostali auta se starým čipem k systému asistovaného řízení. Přišli na to, když jim neseděl kód na součástce s kódem v příručce k vozu. Firma přitom tvrdila, že všechny nové vozy po dubnu 2019 čip dostanou.
„Tesla použila jakoukoliv součástku měla právě při ruce jen proto, aby měla zisk. Je to nechutné,“ řekl podle serveru Nikkedi Asian Review jeden z poškozených zákazníků na bloggovací platformě Weibo. „Co kdybychom na to nepřišli? Teslo, zklamala si očekávání čínského lidu a vlády,“ přisadil si jiný uživatel.
Tesla záhy přišla s vysvětlením. Do vozů musela nasadit starý čip proto, že měla problémy s řetězcem dodavatelů. Ten byl ochromen hlavně kvůli epidemii koronaviru. Firma se navíc nechala slyšet, že všem, kteří vůz dostali se starým čipem, nainstaluje zdarma nový, jakmile bude k dispozici.
„Je nám líto, že jsme mezi některými majiteli Tesly vyvolali zmatek. Chtěli jsme ale dodat objednaná auta co nejdříve. Čip nemá prakticky žádný dopad na řízení ani na bezpečnost Modelu 3,“ stojí v prohlášení Tesly. Nový procesor má být ale 21krát rychlejší než starý.
Čip má pomoci hlavně systému Autopilot, za který se připlácí. Podle Muska, který kauzu komentoval na svém twitterovém účtu, si ale stěžovali hlavně ti zákazníci, kteří si Autopilot do svých aut nepřikoupili. Tesla ale zároveň umožňuje přikoupit funkci během vlastnictví elektromobilu, starý čip by pak mohl být problém.
Čínským zákazníkům vadí hlavně fakt, že Tesla použila starý čip, aniž by je o tom informovala. Desítky z nich se už sdružily a poslali stížnost organizaci na ochranu zákazníků. Z malého čipu by tak Tesle, pro kterou je tamní trh jedním z nejdůležitějších, mohly vzniknout velké problémy.