Názor k článku Teploty spadly hluboko pod bod mrazu. Co dělat, aby vám nezamrzla nafta? od Honza - Pravdu má každý, svým způsobem. Typ auta si...

Honza (neregistrovaný)
Pravdu má každý, svým způsobem. Typ auta si každý musí pořídit dle účelu použití a vytížení. Ženě bych na ježdění na nákupy do města nekoupil VW T4 v naftě a sobě na denní ježdění na práci nepořídím třeba Fabii v benzínu. Ale raději bych se tu něco dočetl o tématu a něco přínosného. MámVW T4 2,5TDI a tankuji "méněcennou naftu" na ONO a 6 let jsem neměl žádný problém se zamrznutím. Tankuji vždy plnou do skoro prázdna cca 70l. Aditiva jsem nikdy nepoužil a filtr je starý 3 roky. Minulý týden -21°C a -19°C čtyři dni po sobě. Start přes kabely po druhém žhavení a točení po 10-15sek chytilo všech 5 válců. Jízda bez problémů. Baterie VARTA stáří 5 let, pod -15°C to neutočí. Do -10°C to točí samo. Pravidelný servis rozvodů a olej, najeto 380 000km Můj osobní názor je že pumpy mají staré zásoby letní či přechodové nafty a 15.11. nemají zimní naftu ze dne na den. Vyděli jste někdy odčerpávat PHM do cisterny a odvážet? Já ne! Pak to má člověk ješte dva měsíce ve svém autě a v lednu to zamrzne. Moje rada...tankujte kde se to točí, kde je plno. Když se podíváte na fronty na ONO a prázdné stojany na Shellce nebo OMV (tam si dávám kafe a vanilkový rohlíček) nemusím asi víc psát.