Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Teploty spadly hluboko pod bod mrazu. Co dělat, aby vám nezamrzla nafta?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Vlastimil Bárta
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 19:12
I já bych trochu přispěl do diskuze. Nafta je prostě nafta, je v ní parafín, a ten samozřejmě při nízké teplotě tuhne. To se dá celkem snadno vyřešit přidáním aditiva. Horší situace však nastává tehdy, když se tankuje jen 1/4 nebo 1/2 nádrže. To se na stěnách vysráží všudypřítomná vlhkost z okolního vzduchu a je na problém zaděláno. Voda se prostě změní v led. Další potíže nastávají u palivového filtru a jeho výměně. Obecně platí, že naftový filtr by se měl měnit před zimním obdobím a žhavicí svíčky za 2 roky. Samozřejmostí je dobrá baterie, která je určená pro daný vůz. Já osobně mám Octavii 1,9tdi a BMW X3 v naftě, a nikdy mě tyto vozy nenechaly na holičkách ohledně nafty. Jen pro upřesnění : bydlím na Šumavě ve Volarech, kde bylo minulý týden -30,4°C !
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM