Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Teploty spadly hluboko pod bod mrazu. Co dělat, aby vám nezamrzla nafta?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Vlastimil Bárta (neregistrovaný)
I já bych trochu přispěl do diskuze. Nafta je prostě nafta, je v ní parafín, a ten samozřejmě při nízké teplotě tuhne. To se dá celkem snadno vyřešit přidáním aditiva. Horší situace však nastává tehdy, když se tankuje jen 1/4 nebo 1/2 nádrže. To se na stěnách vysráží všudypřítomná vlhkost z okolního vzduchu a je na problém zaděláno. Voda se prostě změní v led. Další potíže nastávají u palivového filtru a jeho výměně. Obecně platí, že naftový filtr by se měl měnit před zimním obdobím a žhavicí svíčky za 2 roky. Samozřejmostí je dobrá baterie, která je určená pro daný vůz. Já osobně mám Octavii 1,9tdi a BMW X3 v naftě, a nikdy mě tyto vozy nenechaly na holičkách ohledně nafty. Jen pro upřesnění : bydlím na Šumavě ve Volarech, kde bylo minulý týden -30,4°C !