adam
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 14:30
gaxgsfdfgdvbfdhfvhjnf
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
já
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 14:49
natankována "obyčejná" zimní nafta na Shellce, přesto v -19°C zamrzla ... v nádrži auta nemohl být ani zbytek přechodové, protože se pravidelně minimálně 1x týdně kompletně vyjezdí do "sucha".
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Günter Klátil
(neregistrovaný)
13. 1. 2017 11:32
Nebo taky starej zasranej filtr... :D
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Viktor
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 15:21
Mám 9 let staré korejské auto (Kia Carens)je v něm původní korejská baterie a je na benzín. Bylo u nás 24 pod nulou, a vůz chytil na první brnknuti. Čím to asi je? Nafta patří do kamen.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
japonec
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 15:31
asi se to tvoje auto bojí Kima.....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 15:51
Audi A5 3.0 tdi- vw Lupo 1.2 tdi.Letni nafta žlutá jak močka a při mínus 22 v Železné Rudě apsolutně bez problému nastartováno.Hold nesmíte mít na dně nádrže a pak vám nafta nezamrzne.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
petr
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 16:26
Pro jistotu dávám při tankování 2 odměrky zimní VIF asi na 55 l a nezaznamenal jsem žádný problém. Chytá to s první otáčkou motoru.
Pro Viktora : benzína ještě pod turbem je pro buky, leda tak osm hrnků a každej skoro litr.
To radši 30 let starýho ropáka Pašíka v atmosféře. Ale jet za ním na kole je peklo :)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Václav
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 16:39
A co tak pánové konečně změnit normy filtrovatelnosti nafty?! Nejsou již zastaralé?! Technika jde dopředu, filtry hustší kvůli požadavku čistoty nových technologických zařízení ve vozech. A norma filtrovatelnosti nafty je stará jak pro čajové sítko.!!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr 7
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 17:48
Viktore ty si hovado - benzín patří do zapalovače !
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zeg
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 18:47
jezdím na elektriku. Každé ráno v zimě v autíčku 26stupínků, předhřáté všechny sedačky i volantek, žádné škrábání oken nebo zahřívání motoru. V létě i při největších vedrech auto příjemně vyklimatizované. Je na čase udělat v historii mobility spalovacímu motorku čestné místo.... :)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 19:00
Já pravidelně tankuji (tedy tankoval jsem... :-() jen naftu Benzina Verva diesel. (do -30 C) Dvě nádrže za měsíc. (cca 110 l ) Vždy VIF nebo jiné aditivum a nafta v SO 7.1. zamrzla.... teplota -20 C. Myslel jsem, že to je jen náhoda, ale raději jsem přidal ještě jedno balení aditiva. Včera opět -20 C a nafta zase zamrzá. Pal. fitr vyměněn vždy s olejem tj před cca 10 000 km i když výrobce dává 60 000 km na výměnu. Tak nevím jak to Bezina má ..... ??? Když sem se na čerpačce ozval, tak mně obsluha řekla, že co jim přivezou, to prodávají. :-( Docela mě to překvapilo. Tankuji tam pavidelně 5 let. Já měním čerpačku, už jim nevěřím.... !!! M.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlastimil Bárta
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 19:12
I já bych trochu přispěl do diskuze. Nafta je prostě nafta, je v ní parafín, a ten samozřejmě při nízké teplotě tuhne. To se dá celkem snadno vyřešit přidáním aditiva. Horší situace však nastává tehdy, když se tankuje jen 1/4 nebo 1/2 nádrže. To se na stěnách vysráží všudypřítomná vlhkost z okolního vzduchu a je na problém zaděláno. Voda se prostě změní v led. Další potíže nastávají u palivového filtru a jeho výměně. Obecně platí, že naftový filtr by se měl měnit před zimním obdobím a žhavicí svíčky za 2 roky. Samozřejmostí je dobrá baterie, která je určená pro daný vůz. Já osobně mám Octavii 1,9tdi a BMW X3 v naftě, a nikdy mě tyto vozy nenechaly na holičkách ohledně nafty. Jen pro upřesnění : bydlím na Šumavě ve Volarech, kde bylo minulý týden -30,4°C !
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
RK
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 19:51
Samé starosti s naftou, při poruše velmi drahé servisy... nechápu, s benzínem mám klid. Hlavně že je jezdíte o litr a půl levnějš, to je důležitý a kolik to stojí všechno ve výsledku vidí jen málo kdo, ale nikomu to neberu pouze názor :-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlastimil Bárta
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 20:38
A co je dražší u dieselu než u benzínového motoru ? Nic, komponenty jsou téměř shodné a práce také. A proč se nedělají nákl. auta v benzínu, když je to tedy lepší ? Protože nafta má větší účinnost. Jezdím o litr a půl levněji ?Zkusím počítat: Na 100km - litr a půl, 1000km - 15litrů, 100000km - 1500litrů, 400000km -6000 litrů nafty + rozdíl ceny oproti benzínu. ( Dále to nemá cenu, protože benzínový motor je již dávno mrtvý. ) Suma sumárum cca 170.000,- korun. To ti připadá nedůležité ? Shrnul bych to asi do jedné věty : Nafta je pro toho, kdo autu rozumí a dokáže se o něj postarat a benzín pro ty ostatní.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
RK
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 21:10
Ano právě jsi to řekl, samozřejmě je rozdíl kolik km hodláš s autem najet, ale ne každý s ním najezdí 400 000 km (za jak dlouho je najezdíš se ptát nebudu), ale pro člověka který najezdí ročně například 15 000 km nemá význam, pokud máš statisícové nájezdy tak je to jiná :-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlastimil Bárta
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 21:46
S tím musím souhlasit
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Honza
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 23:02
co se týče toho elektromobilu až přijde čas na výměnu baterie vzpomene si tu někdo na pořádný agregát sice mi muže nafta zamrznout ale alespon se v autě ohřeji a nebude mi to kazit dojezd :-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Honza
(neregistrovaný)
12. 1. 2017 23:51
Pravdu má každý, svým způsobem. Typ auta si každý musí pořídit dle účelu použití a vytížení. Ženě bych na ježdění na nákupy do města nekoupil VW T4 v naftě a sobě na denní ježdění na práci nepořídím třeba Fabii v benzínu.
Ale raději bych se tu něco dočetl o tématu a něco přínosného. MámVW T4 2,5TDI a tankuji "méněcennou naftu" na ONO a 6 let jsem neměl žádný problém se zamrznutím. Tankuji vždy plnou do skoro prázdna cca 70l. Aditiva jsem nikdy nepoužil a filtr je starý 3 roky. Minulý týden -21°C a -19°C čtyři dni po sobě. Start přes kabely po druhém žhavení a točení po 10-15sek chytilo všech 5 válců. Jízda bez problémů. Baterie VARTA stáří 5 let, pod -15°C to neutočí. Do -10°C to točí samo. Pravidelný servis rozvodů a olej, najeto 380 000km Můj osobní názor je že pumpy mají staré zásoby letní či přechodové nafty a 15.11. nemají zimní naftu ze dne na den. Vyděli jste někdy odčerpávat PHM do cisterny a odvážet? Já ne! Pak to má člověk ješte dva měsíce ve svém autě a v lednu to zamrzne. Moje rada...tankujte kde se to točí, kde je plno. Když se podíváte na fronty na ONO a prázdné stojany na Shellce nebo OMV (tam si dávám kafe a vanilkový rohlíček) nemusím asi víc psát.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
13. 1. 2017 11:13
T4 - jezdím a jezdím a jezdím....:-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jirka
(neregistrovaný)
13. 1. 2017 23:18
Co dělat aby nezamrzla nafta? Jezdit na benzín. Anebo s sebou vozit letlampu, noviny, případně ether. Pak možná taky nastartujete. :-D
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin
(neregistrovaný)
14. 1. 2017 19:12
na 50lt nafty klidně přidat 20lt benzínu a klid
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Milda
(neregistrovaný)
24. 1. 2017 1:44
25.1.2016 tankováno do plné, jako každý týden u ONO Brno Modřice. Nafta se mi zdála hustá jako med, při vypnutí tankovací pistole se trocha vyhnula z hrdla ven. Obsluhy jsem se ptal do kolika stupňů je, prý do -25. Zamrzla na dálnici při -17
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
26. 2. 2018 12:30
Ahoj, včera se mi na Vysočině stalo, že po 7km mi na P508sw rozsvítila kontrolka závada na motoru a zastavit(vysocina cca - 14c,stalo 24h přes noc). Říkám si, že právě nafta by mohla být problém. Tankuji na čerpací stanici Albert v Čestlicich, protoci se tam nafta. Stejně jak tu padlo s ONO. Adepti um VIF dávám už přes rok do každého tankování. Včera jsem tedy s nastartování neměl problém.
Ale teď nevím co s tím, v nádrží mám cca 20% a asi bych zajel pro nějakou kvalitní zimní naftu, ale kam? Někde i kde se to protoci.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin II
(neregistrovaný)
27. 2. 2018 5:16
Ale není, do nedávna to mercedes v návodu běžně doporučoval, zejména pokud bylo vozidlo provozováno v severských zemích....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Miroslav
(neregistrovaný)
16. 9. 2020 5:54
Já parkuju auto v garáži a tam tolik nemrzne, takže se mi ještě nestalo, že by mi u auta zamrzla nafta. Přes den nechávám auto na parkovišti, ale to už tolik nemrzne. V létě se mi rozbil koncový spínač na garážových vratech, takže jsem je měl do rána otevřená, ale to nemrzlo, takže to ničemu nevadilo :-D . Objednal jsem si nový z https://www.schmachtl.cz/oblasti-spinaci-technika-koncove-spinace-a-prislusentsvi a jakmile přišel, tak jsem ho vyměnil a už vrata zase normálně fungují.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Roman
(neregistrovaný)
27. 2. 2022 21:54
No, letos ty mrazy stejně nebyly nic moc, takže nic takového moc nehrozilo. Jsem rád, že už se teď trochu oteplilo. Dokonce jsem před pár dny už i vytáhl svou motorku. Je pravda, že je na to pořád trochu brzo a bez mé motorkářské zimní bundy z https://www.uncs.eu/c/panske-bundy/44 jsem se neobešel. I tak to ale bylo super. Doufám, že už to počasí vydrží.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat