petr (neregistrovaný)
Pro jistotu dávám při tankování 2 odměrky zimní VIF asi na 55 l a nezaznamenal jsem žádný problém. Chytá to s první otáčkou motoru. Pro Viktora : benzína ještě pod turbem je pro buky, leda tak osm hrnků a každej skoro litr. To radši 30 let starýho ropáka Pašíka v atmosféře. Ale jet za ním na kole je peklo :)
Václav (neregistrovaný)
A co tak pánové konečně změnit normy filtrovatelnosti nafty?! Nejsou již zastaralé?! Technika jde dopředu, filtry hustší kvůli požadavku čistoty nových technologických zařízení ve vozech. A norma filtrovatelnosti nafty je stará jak pro čajové sítko.!!
Zeg (neregistrovaný)
jezdím na elektriku. Každé ráno v zimě v autíčku 26stupínků, předhřáté všechny sedačky i volantek, žádné škrábání oken nebo zahřívání motoru. V létě i při největších vedrech auto příjemně vyklimatizované. Je na čase udělat v historii mobility spalovacímu motorku čestné místo.... :)
Michal (neregistrovaný)
Já pravidelně tankuji (tedy tankoval jsem... :-() jen naftu Benzina Verva diesel. (do -30 C) Dvě nádrže za měsíc. (cca 110 l ) Vždy VIF nebo jiné aditivum a nafta v SO 7.1. zamrzla.... teplota -20 C. Myslel jsem, že to je jen náhoda, ale raději jsem přidal ještě jedno balení aditiva. Včera opět -20 C a nafta zase zamrzá. Pal. fitr vyměněn vždy s olejem tj před cca 10 000 km i když výrobce dává 60 000 km na výměnu. Tak nevím jak to Bezina má ..... ??? Když sem se na čerpačce ozval, tak mně obsluha řekla, že co jim přivezou, to prodávají. :-( Docela mě to překvapilo. Tankuji tam pavidelně 5 let. Já měním čerpačku, už jim nevěřím.... !!! M.
Vlastimil Bárta (neregistrovaný)
I já bych trochu přispěl do diskuze. Nafta je prostě nafta, je v ní parafín, a ten samozřejmě při nízké teplotě tuhne. To se dá celkem snadno vyřešit přidáním aditiva. Horší situace však nastává tehdy, když se tankuje jen 1/4 nebo 1/2 nádrže. To se na stěnách vysráží všudypřítomná vlhkost z okolního vzduchu a je na problém zaděláno. Voda se prostě změní v led. Další potíže nastávají u palivového filtru a jeho výměně. Obecně platí, že naftový filtr by se měl měnit před zimním obdobím a žhavicí svíčky za 2 roky. Samozřejmostí je dobrá baterie, která je určená pro daný vůz. Já osobně mám Octavii 1,9tdi a BMW X3 v naftě, a nikdy mě tyto vozy nenechaly na holičkách ohledně nafty. Jen pro upřesnění : bydlím na Šumavě ve Volarech, kde bylo minulý týden -30,4°C !
RK (neregistrovaný)
Samé starosti s naftou, při poruše velmi drahé servisy... nechápu, s benzínem mám klid. Hlavně že je jezdíte o litr a půl levnějš, to je důležitý a kolik to stojí všechno ve výsledku vidí jen málo kdo, ale nikomu to neberu pouze názor :-)
Vlastimil Bárta (neregistrovaný)
A co je dražší u dieselu než u benzínového motoru ? Nic, komponenty jsou téměř shodné a práce také. A proč se nedělají nákl. auta v benzínu, když je to tedy lepší ? Protože nafta má větší účinnost. Jezdím o litr a půl levněji ?Zkusím počítat: Na 100km - litr a půl, 1000km - 15litrů, 100000km - 1500litrů, 400000km -6000 litrů nafty + rozdíl ceny oproti benzínu. ( Dále to nemá cenu, protože benzínový motor je již dávno mrtvý. ) Suma sumárum cca 170.000,- korun. To ti připadá nedůležité ? Shrnul bych to asi do jedné věty : Nafta je pro toho, kdo autu rozumí a dokáže se o něj postarat a benzín pro ty ostatní.
RK (neregistrovaný)
Ano právě jsi to řekl, samozřejmě je rozdíl kolik km hodláš s autem najet, ale ne každý s ním najezdí 400 000 km (za jak dlouho je najezdíš se ptát nebudu), ale pro člověka který najezdí ročně například 15 000 km nemá význam, pokud máš statisícové nájezdy tak je to jiná :-)
Honza (neregistrovaný)
Pravdu má každý, svým způsobem. Typ auta si každý musí pořídit dle účelu použití a vytížení. Ženě bych na ježdění na nákupy do města nekoupil VW T4 v naftě a sobě na denní ježdění na práci nepořídím třeba Fabii v benzínu. Ale raději bych se tu něco dočetl o tématu a něco přínosného. MámVW T4 2,5TDI a tankuji "méněcennou naftu" na ONO a 6 let jsem neměl žádný problém se zamrznutím. Tankuji vždy plnou do skoro prázdna cca 70l. Aditiva jsem nikdy nepoužil a filtr je starý 3 roky. Minulý týden -21°C a -19°C čtyři dni po sobě. Start přes kabely po druhém žhavení a točení po 10-15sek chytilo všech 5 válců. Jízda bez problémů. Baterie VARTA stáří 5 let, pod -15°C to neutočí. Do -10°C to točí samo. Pravidelný servis rozvodů a olej, najeto 380 000km Můj osobní názor je že pumpy mají staré zásoby letní či přechodové nafty a 15.11. nemají zimní naftu ze dne na den. Vyděli jste někdy odčerpávat PHM do cisterny a odvážet? Já ne! Pak to má člověk ješte dva měsíce ve svém autě a v lednu to zamrzne. Moje rada...tankujte kde se to točí, kde je plno. Když se podíváte na fronty na ONO a prázdné stojany na Shellce nebo OMV (tam si dávám kafe a vanilkový rohlíček) nemusím asi víc psát.
Milda (neregistrovaný)
25.1.2016 tankováno do plné, jako každý týden u ONO Brno Modřice. Nafta se mi zdála hustá jako med, při vypnutí tankovací pistole se trocha vyhnula z hrdla ven. Obsluhy jsem se ptal do kolika stupňů je, prý do -25. Zamrzla na dálnici při -17
Jiří (neregistrovaný)
Ahoj, včera se mi na Vysočině stalo, že po 7km mi na P508sw rozsvítila kontrolka závada na motoru a zastavit(vysocina cca - 14c,stalo 24h přes noc). Říkám si, že právě nafta by mohla být problém. Tankuji na čerpací stanici Albert v Čestlicich, protoci se tam nafta. Stejně jak tu padlo s ONO. Adepti um VIF dávám už přes rok do každého tankování. Včera jsem tedy s nastartování neměl problém. Ale teď nevím co s tím, v nádrží mám cca 20% a asi bych zajel pro nějakou kvalitní zimní naftu, ale kam? Někde i kde se to protoci.
Miroslav (neregistrovaný)
Já parkuju auto v garáži a tam tolik nemrzne, takže se mi ještě nestalo, že by mi u auta zamrzla nafta. Přes den nechávám auto na parkovišti, ale to už tolik nemrzne. V létě se mi rozbil koncový spínač na garážových vratech, takže jsem je měl do rána otevřená, ale to nemrzlo, takže to ničemu nevadilo :-D . Objednal jsem si nový z https://www.schmachtl.cz/oblasti-spinaci-technika-koncove-spinace-a-prislusentsvi a jakmile přišel, tak jsem ho vyměnil a už vrata zase normálně fungují.
Roman (neregistrovaný)
No, letos ty mrazy stejně nebyly nic moc, takže nic takového moc nehrozilo. Jsem rád, že už se teď trochu oteplilo. Dokonce jsem před pár dny už i vytáhl svou motorku. Je pravda, že je na to pořád trochu brzo a bez mé motorkářské zimní bundy z https://www.uncs.eu/c/panske-bundy/44 jsem se neobešel. I tak to ale bylo super. Doufám, že už to počasí vydrží.