Sportovním Mercedesům s označením 45 AMG síla nikdy nechyběla. Motory M 133 o výkonu 280 kW (381 k) patří k tomu nejrychlejšímu, co jste v dané kategorii mohli koupit. Už brzy však menší modely německé značky dostanou novou jednotku M 139, která posouvá laťku mezi čtyřválci na velmi vysokou úroveň. Potvrzují se tak neoficiální zprávy ze začátku letošního roku. S dříve používaným motorem má novinka podle šéfa motorářů AMG Ralfa Illenbergera společných maximálně několik šroubků a matek.
Parametry jsou skutečně úctyhodné. V základním provedení má 285 kW (387 k) v 6500 ot./min a 480 Nm v 4750-5000 ot./min. Silnější varianta S nabídne 310 kW (421 k) v 6750 ot.min. a 500 Nm při 4750-5000 ot.min. Všimněte si, že maximum točivého momentu je k dispozici v relativně vysokých otáčkách, podle AMG by sportovní motor neměl táhnout jako diesel už od volnoběhu a potřebuje špičku zátahu ve vyšších sférách otáčkoměru. Standardní provedení pracuje s plnícím tlakem 1,9 baru, verze S pak 2,1 baru. Turbodmychadlo je dvoucestné a nově využívá válečková ložiska – kvůli lepším reakcím i možnosti snadněji dosahovat až 169 000 ot./min.
- BMW 330i: 190 kW (258 k), 400 Nm
- Honda Civic Type-R: 235 kW (320 k), 400 Nm
- Renault Mégane R.S Trophy: 221 kW (300 k), 400 Nm
- Seat Leon Cupra R: 228 kW (310 k), 380 Nm
- Volvo XC60 T6: 235 kW (320 k), 400 Nm
Omezovač leží v 7200 ot./min. Zajímavé je použití elektricky poháněných čerpadel pro vodní okruh i chladící kapalinu. Vložky válců jsou ošetřeny patentovanou technologií Nanoslide, díky které mají extrémně hladký povrch kvůli co nejmenšímu tření. Klikový křídel je z kované oceli, písty jsou z kované hliníkové slitiny. Poprvé se s novým motorem seznámíme v hatchbacku Mercedes-AMG A50 po jeho červencové premiéře, následovat bude sedan CLA a poté GLA.