Kniha Tatra nesmrtelná svou koncepcí, členěním i grafickým provedením navazuje na titul Tatra v hlavní roli z minulého roku, která shrnuje působení kopřivnické automobilky a jejích vozů na slavné Dakarské rallye. Nový titul Tatra nesmrtelná na více než pěti stech stranách zachycuje historii vývoje, konstrukce, výroby a použití vozidel značek NW a TATRA, a to osobních, užitkových, nákladních i speciálních. Publikace obsahuje velké množství fotografického materiálu, přičemž mnohé fotografie jsou publikovány vůbec poprvé v historii automobilky.
Čtenáři se na stránkách knihy seznámí s celou řadou osobností, které se zásadně podílely na vývoji, konstrukci a výrobě unikátních automobilů, ale také s jednotlivými typy vozů. Informace o nich jsou zasazeny do dobového kontextu událostí a na pozadí historických reálií 120 let existence kopřivnické firmy. „Velkou pozornost v nové knize věnuji produkci nákladních vozidel, jelikož ta se v posledních 20 letech stala synonymem pro existenci firmy a v po většinu její historie tvořila hlavní výrobní program,“ přiblížil Milan Olšanský. Autor také přináší řadu málo známých, o to zajímavějších informací, i zákulisního charakteru, nejen z vlastní konstrukce a výroby, ale též z oblasti společenského zařazení automobilky v různých dobách posledních tří století.
„Letošní výročí 120 let od počátku výroby motorových vozidel v Kopřivnici jsme oslavili například uvedením limitované edice vozidel Tatra Phoenix Euro 6 Präsident na trh a několika zajímavými akcemi. A nová kniha je takovou předvánoční třešničkou na dortu k oslavám tohoto významného roku v historii naší společnosti, která, jak doufám, příznivce značky Tatra potěší,“ řekl generální ředitel TATRA TRUCKS Radek Strouhal.
Kniha Tatra nesmrtelná vzdává hold všem tatrovákům, kteří se podíleli a podílejí na budování dobrého jména společnosti TATRA TRUCKS, a je také poctou konstruktéru Milanu Galiovi, který letos opustil tento svět. Bez nadsázky se dá říci, že předobraz dnešních vozů Tatra nastavil právě Milan Galia. Pracoval mimo jiné jako hlavní konstruktér na vývoji a konstrukci osobního automobilu T 613 a nákladního vozu T 815, přičemž ten druhý má na produkci automobilky vliv dodnes.