Tatra představila nový speciál. Má 700 koní, čtyři nápravy a dvě děla

17 nových názorů
Autor: Redakce
  • Tatra představila nový speciál určený pro hasiče 

  • Vůz se jmenuje Tigon a vznikl ve spolupráci se společností Rosenbauer 

  • Základem je podvozek Force 8x8, pohon zajišťuje šestiválec Volvo o výkonu 700 koní 

Kopřivnická Tatra představila nový hasičský speciál. Vůz stojí na podvozku Force 8x8 a používá nástavbu od společnosti Rosenbauer. Řešit nepříjemnosti má na všech možných površích a zejména tam, kam se nedostanou běžné hasičské vozy. Současně se počítá také s použitím na letištích.

Novinka se jmenuje Tigon. Základem je podvozek s pneumatickým odpružením všech náprav. Automobil je celkově dlouhý 12 285 mm, široký 2900 mm, vysoký 3700 mm a rozvor činí 4490 mm. Kromě čtyřnápravové varianty je možné také pětinápravové provedení, celková hmotnost dosahuje 43 tun. Šestnáctilitrový šestiválec Volvo o výkonu 515 kW (700 k) pohání přes automatickou převodovku všechny nápravy.

Doporučujeme: Galerie — 10 pozoruhodných Tatrovek, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Nástavbu vyrobenou kvůli nižší hmotnosti z hliníku dodala společnost Rosenbauer. Kromě jiného jsou zde ukryté nádrže na vodu a pěnu. Vodní nádrž nabízí objem 9000 litrů, ta druhá pojme 3500 litrů technické pěny. V případě potřeby může vůz využít své nádrže také k přepravě pitné vody. Samotné hašení obstará hlavní dělo o výkonu 9500 litrů za minutu a hasit lze na vzdálenost až 100 metrů. Druhé dělo umístěné u kabiny je menší, nabízí výkon 2000 litrů za minutu.

Podle automobilky jsou hasičská vozidla pro Tatru velmi důležitá. Dlouhodobě tvoří deset až patnáct procent produkce.

Petr (neregistrovaný)
Současné automobilky naprosto běžně využívají platforem dostupných na trhu, takže pokud producentu hasičského speciálu vyšel zajímavě motor Volvo a má tim vyřešené emise, třeba i servis a podvozek Tatry tu zátěž je schopen přenášet, je na autorech jak to složí... Využití motorů napříč automobilkami by bylo zajímavé téma pro redakci...
Tonda (neregistrovaný)
Když čtu jakým odpadem prokládají to auto a dělají z něj mišmaš (patrně v rámci politické korektnosti a západní bratrské pomoci), je mi z toho smutno. Téhle akciovce by český stát měl zakázat používat značku "Tatra", než ji uplně zku..... .
Tomáš Rozbroj (neregistrovaný)
Hele ty odpade (každý takový "vlastenec" jako ty je odpad...) Volvo dělá jedny z nejlepších motorů pro těžkou techniku, Rosenbauer dělá nejlepší hasičské nástavby a Tatra nejlepší podvozky. Místo abys byl hrdý na to, že má Tatra místo mezi nejlepšími hráči na trhu tak tu pliveš špínu. A ještě dodatek. Když chtěli soudruzi za totáče skutečně výkonnou požární mašinu, tak nástavba byla Rosenbauer a ne Polička...
Adam (neregistrovaný)
Mi je smutno z toho, jak muze byt nekdo tak hloupy. Stat mel zakazat pouzivat znacku Tatra...:-D Vy jste komous jak vysity. Statu davno nepatri, strejdo.
Kolemjdouci (neregistrovaný)
Autor ma pravdu ty troubo. Jmenuje se to vysokotlake vodni delo. Ty tomu asi rikas strikacka, nebo proudnice co?
JanekHonzys (neregistrovaný)
Proč se tu k tomu vyjadřují lidé, co o tom vůbec nic neví? Celý podvozek včetně sestupu a kabina je málo na to, aby to byla Tatra? Tatru dělá Tatrou především podvozek. Co řeknete třeba k závodnímu Kamazu? Nápravy Sisu, převodovka ZF, spojka Sachs, závodní tlumiče Reiger, motor YAMZ… Takže Kamaz je pouze rám a kabina.
Tonda (neregistrovaný)
Aha.. takže tady srovnáváš závodní speciál se sériově vyráběným vozem.. a co sériově vyráběný Kamaz, kolik z toho je Kamaz víš?
JanekHonzys (neregistrovaný)
A proč ne, i když u zdejšího výkvětu to stejně nepadne na úrodnou půdu. Pochybuju, že by se Tigonů vyrobilo tolik, co závodních skládaček od Kamazu. Tohle je speciál, kusová výroba. A ještě jednou opakuji, že Tatru Tatrou dělá především podvozek. Všichni ostatní nabízí maximálně žebřiňáky…Navíc Tatra vzduchem chlazené motory vyrábí i nadále (byť jen pro armádu, hasiče a východní trhy), a nyní se snaží naučit motor T928 splňovat i emisní normu euro6.
Mirazezlina (neregistrovaný)
Další sra.čka komentáře nýmandů co nikdy nic nedokázali... Strčte si své komentáře k Tatře do díry kam slunce nesvítí.
sulinek (neregistrovaný)
třeba ty děla budou kolem hranic. A co ta Tatra má z Tatry, podvozek, to je málo. Vyjela už jen z nějaké montovny, škoda.
Tomáš Rozbroj (neregistrovaný)
Kdyby jste nebyl tak zarytý český vlastenec, tak by jste možná i věděl, že tohle auto je komplet vyvinuto v Tatře a jde o české auto. Ale co chtít od "pravých vlastenců", kteří umí akorát tak poklonkovat rusům, ale o tom co se děje doma nemají ani páru. Jo a mimochodem, nástavby od Rosenbauer nesly už T 813 za toho úžasného hlubokého socíku, protože něco takového u nás tehdy vyrobit neuměli...
Kamil (neregistrovaný)
Dělo? To myslíte opravdu vážně? Autor článku by si měl zjistit, co se jak jmenuje.... Děla se používala třeba v Napoleonských válkách.... Na hasičském speciálu opravdu NE!
  • Našli jste v článku chybu?