Posledním osobním vozem, který Tatra vyráběla, byl model 700. T2chto luxusních automobilů vyšší třídy nakonec v letech 1996 až 1999 vzniklo pouhých 75 exemplářů. Obchodně to byl prostě propadák. Na konkurenci z devadesátých let už model 700 nestačil.
V minulosti přitom Tatra dokázala navrhnout a vyrobit i modely, o které byl naopak enormní zájem. Populární byla například Tatra 57, které se přezdívalo Hadimrška. Tatru 87 zase proslavily v padesátých letech zahraniční cesty Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda.
V archivu projektu Fortepan se dá najít celá řada osobních tatrovek. Mezi ty nejstarší, které snímky zachycují, je třeba Tatra 23 ve službách společnosti Čedok. K vidění je i ikonická ploutev T87. Přesvědčte se v galerii ostatně sami.
S kopřivnickou firmou se pojí zajímavý příběh Hanse Ledwinky, geniálního konstruktéra, který stál za několika ikonickými tatrovkami – namátkou se jedná například o Tatru 11 nebo Tatru 77.
Přesto o roce 1945 skončil za mřížemi a nakonec od soudu odešel s trestem šesti let vězení „zostřeného jedním tvrdým ložem čtvrtletně“, propadnutí poloviny majetku a zaplacení soudních poplatků.
Jeho životní příběh jsme přeměnili v krátký videodokument, který najdete na našem YouTube kanálu. Můžete se ho ale pustit i přímo zde.
Zdroj: Tatra