Názory k článku Tatra 813 (1978): Kolos čili Drtikol
petr boček
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 11:04
pětistupňová manuální ???
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Kmosek
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 13:39
Ano +redukce a pulky = 20/4
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Karel
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 14:54
Ještě byl opomenut naviják a to byla na tom autě nezničitelná věc. Na zpětný chod se lano odvíjelo a Na 5 rychlostí se to navíjelo. 1 pomalu a 5 už byl kalup.Pár let jsem to vlastnil a dnes mě mrzí že jsem to dal do šmelce.Holt věkem člověk zjistí co má hodnotu a co je k životu zbytečné.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 16:33
Naviják byl stavěný na 50tun, přes kladku, která byla na autě 100 tun. Měl jsem Tatru 815 a na dálnici jela cca 120 km/h byl to neskutečný hukot.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 14:56
Tomu osmikolovému tahači na letišti jak je vidět na fotce s komentářem nejspíš 2 kola už ukradli...viďte?!
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Luděk
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 20:37
Mám je doma,chybí mi ten zbytek
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jan
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 15:10
U nás vozila 8mi kolka Tatra 813 podvozek asi osmi nebo desetiosý se 4 koly na ose a na něm tahala vagón většinou Zetku čtyřosou naplněnou pneu váha cca 22+tun + náklad.
Přitom překonávala jedno stoupání 4% na 200m a pak 6-8% na 500m a to celý rok i v zimě.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
bsat
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 15:34
Biblouši a to se divím, zapomněli jste si zarýpat v politice před plyšákem. Komáři nebyli ti co nejen tu Tatru potopili.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
vemm
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 16:02
No - tý Zetce bych určitě ubral 2 osy...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
varok
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 16:30
A nebyla Tatra 813 ve filmu Prazdniny pod psa jen 6ti kolka?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
host
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 18:32
nee, 8x8. https://www.youtube.com/watch?v=w2Cef0cSaiY
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
FOX33
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 18:11
Jako kluk jsem se tátou vozil s trambuskou o žních.Táta neměl cestu domů,tak domluvil s kolegou který jel do Písku že mě vezme.Byla to zde na fotografii zachycená v totožné bleděmodré barvě dvouosá 813 tahač návěsů.Můžu vám říct-pamatuju si to dodnes že oproti trambusu,tohle bylo letadlo.Když se zabouchnuly dveře,byl zvuk motoru celkem dost dobře utlumenej,krásně se to houpalo na torzkách-opravdu luxusní svezení.Byl to rok tak 1983.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tomáš
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 20:10
Do Kolose jsem se zamiloval ve svých 7 letech, kdy jsem ho viděl na Autosalonu v Praze a stojíce vedle něj, byla pneumatika pomalu vyšší, než já... Pak jsem v mládí absolvoval jízdu tankodromem, kde jsme se brodili hlubokým bahnem a všechno to bahno prošlo kabinou, takže kalhoty byly na vyhození (ale stačilo je vyprat) no a celkem nedávno jsem se projel trialovou verzí, což je téměř nepopsatelný zážitek: z rozbahněného a již tak dost nesjízdného motodromu kolmo doprava přes 1,5 m vysokou bariéru ze starých pneumatik do 45° stoupání, kde jsme bez problémů kosili břízky s cca. 15-25 cm kmenem. Nicméně nás ztráta adheze pneumatik ve stoupání před ještě prudším vrcholem zastavila a začali jsme hrabat. A osmi koly jsme hrabali a hrabali a hrabali a...než jsme se prohrábli na tvrdší základ a 25 tun se dalo opět do pohybu směrem vzhůru. Bez problémů! To auto prostě dodnes nemá konkurenci!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Geras
(neregistrovaný)
3. 2. 2019 20:23
Ty sovetske monstrozni tahače se k civilním účelům používaly běžně .Stavebnictví, doprava nadrozmernych nákladů, požární vozidla.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
frenki
(neregistrovaný)
4. 2. 2019 13:08
tatry postavily ropovod Družba..bylo nas tam asi deset souprav s csad Brnp
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jirka
(neregistrovaný)
5. 2. 2019 13:21
měli jsme v práci dva dampry 8x8, jelo to všude, olej tekl taky všude a občas to odjelo i bez řidiče, když ušel vzduch, tak se to odbrzdilo. Občas to taky nevydržela silnice a žuchlo to to do škarpy. Jinak dobrý.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Karel48
(neregistrovaný)
5. 2. 2019 17:13
Měl jsem to velké štěstí se jako voják základní služby v roce 1968 podílet na jízdních zkouškách tohoto skvělého stroje. Ať to bylo ve vojenském prostoru spolu s profesionálními zkušebními řidiči z Prahy, kde jsme jezdili okruh z kruháku v Dejvicích směrem na Buštěhrad, Lidice a zpět na kruhák, to vše s podvalníkem se zátěží 45t a také 65t. Zátěž zajišťoval tank T34 s doplněnou zátěží uvnitř. Hlaveň musela být uříznuta, neb přes veškerou snahu zajistit věž proti otočení se vždy v nejnevhodnější dobu zajištění uvolnilo. Terénní zkoušky se prováděli na okruhu ve vojenském prostoru spolu s techniky z Prahy zde asistovali i mechanici z Tatry. Kolos 4x4 jezdil nepřetržitě ve dvou směnách a musím potvrdit, že jízda v terénu byla velká radost, a někdy jsme ani nechtěli střídat. Dmuli jsme se pýchou a předváděli se, když jsme potkali nějaké vojáky na cvičení. Schválně jsme se rozjížděli od nejnižší redukované jedničky a postupně přes půlky řadili až na konečnou pětku, no než jsme tam těch deset stupňů zařadili přivádělo to sledující k údivu, to v té době nebylo běžné. Také si vzpomínám na překvapivé pohledy lidí v ulicích a na silnici, když jsme vyrazili na cestu do servisu s vyvěšenou přední levou nápravou bez kola. To zde jako zajímavost nikdo nezmínil. Prožil jsem na zkouškách krásný rok života přerušený okupací armád Varšavské smlouvy. Kdo se s Kolosem nesvezl nepoznal ten zážitek a strašně rád na tu dobu vzpomínám, vzpomínám na skvělé mechaniky z Tatry, techniky a zkušební řidiče z výzkumného ústavu z Prahy a dodatečně jim za vše děkuji, pokud jsou ještě mezi námi.
Jsem hrdý že jsem s tak skvělým autem mohl jezdit, mám radost, že se podařilo značku Tatra zachránit, zdravým všechny Tatrováky a přeji ať se jim daří držet dobré jméno značky.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel Kolář
(neregistrovaný)
5. 2. 2019 18:50
Tahle mašina tahala na podvalu tanky T-72.Když jí dal kladivo ze Strašického autoparku nahoru k bráně,byl to doslova orgasmus.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Josef Hlavnička
(neregistrovaný)
5. 2. 2019 19:34
Když se řekne Tatra Kolos, tak poklekni, protože kdo ji řídil to potvrdí. Jezdil jsem s ní v Plzni v roce 1973 až 1975 a v tomtéž roce jsem s ní jel vojenskou přehlídku . Na vojně jsme tahali 152 mm německé houfnice ale na přehlídku nám dali 122 mm houfnice. Zavzpomínám na pár kluků z oddílu Vojta, Honza, Polda, Karel, Vlasta byly to zlaté časy. Naposledy jsem se v ní svezl loni na Milovicích, jako dárek k důchodu. Tekly mě slzy, když jsem z ní vystupoval. Snad ještě někdy bude příležitost se projet.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lugcy
(neregistrovaný)
10. 2. 2019 10:54
A proč kradete cizí fotky?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
milos
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 14:31
kvalitní vozidlo z doby socíku, pecka. Akorát ten s krátkými hlavicemi značku pohřbil.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Milan Titzl
(neregistrovaný)
15. 12. 2019 18:42
Na vojně jsem jezdil s rostovkou a břehovým pontonem s radlici a na vleku táhl člun. Na tehdejší dobu famózní!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
MildaS
(neregistrovaný)
15. 12. 2019 20:16
Tatra 813 8x8 valník s dvojitou kabinou se nazýval "babča"
Tatra 813 8x8 S1 byl "drtikol"
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Bakoun
(neregistrovaný)
31. 12. 2019 16:37
Tatru pohřbil hrobař čs. zbrojního průmyslu z hradu, vydělávají na tom jiný demokapitalisti.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Brodský František
(neregistrovaný)
16. 2. 2020 21:05
Pánové, zapomněli jste na to nejdůležitější že TATRA NEZNÁ BRATRA to je životem potvrzeno, ať se jedná o jakoukoliv TATRU, ale 813 je 813 ten zvuk když ji "dáte" (jak když zaduní nebe) a máte při tom otevřený poklop ve střeše, prostě to nejde popsat to se musí zažít !!! 12 hrnečků se vzepře a nedej bože potáhnout přesuvník "cucák" pod volantem, tak to se i z 60 tunami za zadkem málem postavila na zadní. Jo jo kde jsou ty zážitky... to už dnešní šoféři (i v nových Tatrách nezažijí). Dříve každý věděl, že Tatřenka jede, napřed uslyšel a pak uviděl. Je to nostalgické, ale krásné a nezapomenutelné co jsme s ní zažili, Tatřenkou.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Blc
(neregistrovaný)
15. 7. 2020 9:52
Na kolik litrů byla nádrž na naftu .. nemůžu to nikde naját. Všude jen spotřeba 42-44 L/100km.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
David
(neregistrovaný)
29. 10. 2020 12:24
260 L; Zdroj (https://www.valka.cz/CZK-Tatra-813-t13189)
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Šatava
(neregistrovaný)
22. 7. 2020 8:00
Vojenský předpis Aut-24-16 v něm najdete vše
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat