ota.karel (neregistrovaný)
Každý auto chtělo svoje. Já na starou Octávii byl pyšný až tu zimu, někdy 1978, kdy jsme do práce díky startování klikou přijeli jen dva s Octáviemi a jedno embéčko, co měl taky úpravu na startování klikou. Jinak nepřijel nikdo, nenastartovali.// U S5T zkušení automechanici říkali, že když se motor kvalitně utěsní, tak neukápne ani kapka oleje. Jen to chtělo gumičky z bílé gumy a s citem utáhnout, po ujetí pár km utáhnou zase a bylo to bez problémů. To stejný starý Š100, když někdo spodní vanu dotáhnul tak, že ten plech prohnul, nebo u hliníkové promáčknul korkové těsnění, tak to teklo = když někdo neměl v hlavě, tak jen nadával, že to nestojí za nic. Já měl spolužáka, co byl takový PRASE, že ložisko do převodovky narážel za prostřední kroužek! Jak dlouho pak asi vydrželo? Bych chtěl po něm překontrolovat seřízení ventilů = chlap co má tak tvrdý ruce a hloupej mozek to musel utáhnout natvrdo o 5setin mm dolů. Přitom jeho otec byl šikovný a k tomu úžasný člověk! Pokaždý se ty geny nezdědí = to sem viděl u mýho bráchy = na co sáhnul to zmrvil, přitom dědeček byl šikovný zámečník, otec úplný všeuměl a superšikovný. Já od řemesla utekl za penězi mezi hloupé, ale líp placené nádeníky, práce pro blbce, ale za moc peněz = sem bral okamžitě 2x tolik než v autodílně.
Standa (neregistrovaný)
Jsem rád, že současný pohled na Tatru 603 již není tak vyhrocený jako v minulosti, že to bylo zasr... komunistické auto. Mercedes také nezatratili jen pro to, že si v něm vozil Hitler zadek. Jen škoda, že se nikdo v minulosti v Tatře nezamyslil nad tím, že by ponechal nadšencům kopyta na náhradní díly, aby se mohly, tak jako v Anglii dále vyrábět a nemusel se renovovat šrot. Je to skvělé auto.
Petr (neregistrovaný)
S odstupem času to auto vidím jako skvost, ale vzpomínky z dětství jsou dost negativní. Jednu 603 / 2 jsme měli doma a mně v tom autě, bylo neustále blbě . Jednak byl uvnitř vzadu dost slyšet motor, převodovka s rozvodovkou doslova kňučely a z koženky ze které bylo čalounění, čpěl smrad, který byl pro tehdejší šestsettrojky charakteristický ... Doufám, že v tom autě blili i ti papaláši :)))) To jsou mé vzpomínky a vždy se mi vybaví, když tu Tatru vidím :) Taky ale vzpomínám, že když v zimě "umřela " baterka, motor chytl na jedno otočení klikou :) Jako kluk jsem osmiválec nevnímal jako něco extra, dnes si ho moc rád poslechnu...
Pragovak (neregistrovaný)
Zajímavý jak furt všichni píšou o tom prostředním světlometu v první sérii, že se měl natáčet podle kol. Každej správnej patriot pak říká, jak tím předběhli dobu, ikdyž se to vlastně nevyrábělo, ale že byla možnost přikoupit si natáčecí světla na packardy a cadillacy už v polovině 20. let, to nikdo z čecháčků nevidí a vidět nechce.
ceskyhonza (neregistrovaný)
Účinkuje i v jednom z klipů Kylie Minogue - Shocked https://www.youtube.com/watch?v=I4yKRcJybCU&list=PLDyCcI2Pa72KJXOijrvrBOpUcEZCVmR_R&index=13 i v pár zahraničních filmech. Dosahovala výborných výsledků v tehdejších vytrvalostních závodech, jako např. 24 Spa i dalších. Škoda, že jsme tu, když padla bolševická omezení, zašantročili naše firmy s velkým potenciálem cizákům ...
emil (neregistrovaný)
Nevim proč se někdo ohani amerikama,ktery sice krasny a vybaveny,žraly travu kolem silnice.Proč někdo srovnava jabka s hruškama?Věřim,že našinec dovedl vyrobit i mnohem lepši auta,ale bolševik tomu,prostě nechtěl.Myslim,že je docela fajn,že se podařilo vyrobit tak pěkne auto za režimu ktery tu byl.
Ivan (neregistrovaný)
Vypravěl mi kamarád jak byli kdysiv německu na nějaké konferenci,bylo to v zimě a všichcni řidiči mercedesu a jiných kár po ránu škrabali okna od ledu a do toho přišel kamarad sedl do tatry pustil bufika a za chvíli už se jen tak v košili z tatry díval jak ostatní okukují jeho tatru ........
Ilona (neregistrovaný)
My jsme také měli Tatru 603, bylo to úžasné autíčko, dodneška na něj moc rádi vzpomínáme. Jen táta říkal že strašně moc žralo. Mělo velký prostor na sezení, sedačky byli polstrované, krásně měkoučké. Za zadním sedadlem byl úložný prostor, vystlaný koberečkem, pamatuji si že jsme jako děti ho s bráchou využívali na spaní. Naši do něj nic nedávali, a my do něj přes zadní sedačku lezli a střídali jsme se kdo v něm bude spát, vešel se tam jen jeden. Od té doby jsme takové úžasné auto neměli.
Jarda (neregistrovaný)
Zapomeňme (pamětníci) na dobu vzniku. Neporovnávejme sériovou výrobu s prakticky ruční kusovou. Každá osobní Tatra je prakticky unikát. Ať 603 či 613 je skvost. Kdo se v nich svezl ví, o čem mluvím. Není toho moc, na co můžeme být pyšní, ale na Tatru určitě ano.
eM (neregistrovaný)
"Požadavek byl, aby odvezl pohodlně čtyři stranické představitele a dosahoval nejvyšší rychlosti 160 km/h." To vysvětluje proč je v tom místo pro 8 lidí....:) Vážně, to svezení bych vám přál. Není moc aut kde si natáhnete nohy jak v předu, tak v vzadu. Úžasnej stroj, bohužel hodně, hodně žíznivej.
Janíček (neregistrovaný)
tak já jí kupoval v roce 78, bylo to na svou dobu úžasné auto, ale.....seřídit karburátory, rozdělovač, odtrhy, výměna výfukových kolen, mizerná stabilita, na sněhu pořád držet páčku topení, pokud to do něčeho vrazilo a bylo topení v chodu, tak z toho nic nezbylo / nádrž za přístrojovou deskou, tedy nad koleny / radiálky tomu tu stabilitu zvětšily, ale stejně .... na druhou stranu v roce 78 je jako soukromníci mělo spousta lidí, řazení dvěma prsty, prudká elegance, a spotřeba ? dalo se i za 10... a 613 ? úžasný motor, já měl půlekonoma, dalo se i za 11 litrů, táhla od spodu, za křižovatkou už šla trojka, daleko lepší stabilita proti 603, i to topení bylo lepší, a na dobrých gumách to bylo úplně něco jiného než 603 .... Cyrda by mohl vyprávět, a všichni kluci z NAREXu ...
jaro (neregistrovaný)
Jsem z tatrovacke rodiny tak na 603/613 nedam dopustit. existovaly lepsi auta ale mejte na vedomi podminky co se dalo prosadit a koupit! byl jse u rodu 613 kdy prvni 3 prijely do Kopru a byly smotorem 603. pak se mluvilo o vstrikovani Bosh - nebyly penize. Ten socialismus nas stal hodne...mimochodem LOL neni jmeno (laughing out loud) jaro
Standa (neregistrovaný)
Přátelé, psal se rok 1956, v té době byl problém cokoli sehnat a tak to bylo i s tatrou. Vše si museli ve vývoji vymyslet, vyrobit, vyzkoušet a pak to buď fungovalo nebo to museli předělat. To samé pak bylo s T 613. Otec pracoval ve vývoji, kde měli jiné představy jak by měly vypadat detaily luxusní limuzíny, ale kdo by to u nás vyrobil? Pokud strana a vláda nepovolila devizy, tak nebyla šance to ani nakoupit. jeden velký problém. Co se týká spotřeby platí obecně " Když chceš koně hnát, musíš jim dát nažrat" T 603 je 2,5 L a T 613 3,5l Buďme schovívaví, auto mělo mnoho nedostaků, ale také mnoho předností. Jedinečný design. S odstupem času a s dnešními možnostmi to vidíme jinak, zvlášť mladá generace je velmi přísná. Chce to nadhled.
M.Š. (neregistrovaný)
Tatra 603 je pěkné auto....šmitec.Nevím proč ti amerikanofilové tak opruzujou a pořád vyzvedávají vše emerické,takže soudruzi,co vám brání aby jste se sebrali a odstěhovali se do té vaší potentované emeriky.Vy budete mít klid,protože jste v emerice,a ostatní budou mít klid od těch vašich pomatených výblitků.Všeobecná spokojenost pak zavládne........
Van (neregistrovaný)
Nevím, proč do toho pletete Ameriku, zvete ji potentovanou a rád by jste tam odstěhoval účastníky debaty. A to jen proto, že napsali, jak to v té době s autoprůmyslem bylo. I kdyby neměli pravdu, váš komentář čpí primitivní politickou nenávistí a hodí se úplně jinam než na tuto diskuzi.
Jmeno: (neregistrovaný)
Zas tak dobre se s no nejezdilo, v zatackach hodnekrat prekvapila byt clovek uz vedel ze malinko ujizdi. Hydraulicka spojka byla peklo, ventily nikdy nesly seridit na delsi dobu tak aby vule byly stejne, vydolovat cepy z prednich naprav bylo kouzlo.. Ale tvar byl uzasny.
cyklista (neregistrovaný)
Na západě výborné ohlasy, skvělé auto, ale proč se tam vlastně prodalo jen pár kusů? Wait, ono se jich vyrobilo dvacet tisíc za dvacet let, tisíc z rok, to znamená tak pět za směnu, čili ruční výroba. Kdyby to komanči chtěli prodávat na západě ve velkém, museli by postavit výrobní linku a na to nejspíš neměli peníze... A nebo socialistická klasika, auto bylo tak drahé, že se vlastně nevyplatilo příliš vyrábět a existovalo jen kvůli propagandě. Napadá někoho nějaký jiný rozumný důvod "nevýroby" T603?
zdenek (neregistrovaný)
JA jsem tatru 603 měl když mi bylo 25let jezdil jsem sni 2x zatyden do HRADCE Kralove 250 km dalnice nebyly vroce1972 tuto vzdalenost jsem vte době jezdil za 3hodiny ventily se seřizovaly co 10000km spotřeba se pohybovala okolo 9-11 l velice pohodlné auto spolehlive ale muselo byt vpořadku do dnešniho dne jsem pohodlnějši auto neměl lužkova uprava za několik vteřin letiště kde se vyspali klidně 3lide jeto automobil se kterym se musi umět jezdit v zimě nema konkurenci zdobryma pneu vte době když vas viděli policiste tak se otočili na druhou stranu a dělali že vas nevidi nikdy mně nezastavili za rychlou jizdu jen ukazali at pokračuji před 5lety jsem jednu dovezl zbyvale NDR A ZREPASOVAL
Jarouš (neregistrovaný)
Toto je první článek, kde se píše, že auto si mohl koupit i normální člověk. V roce 1967 si šilhavku koupil otec za 106.000Kč. Otec byl horník, který byl po těžkém úraze, nás bylo trochu více a do Š 1000MB bychom se nevlezli (v té době byla Tatra pro 6 lidí). Zadlužil se a Tatru koupil novou. Pamatuji si, že Tatry v barvách černé, červené, modrá metalíza, s bílou střechou a pod. stály na nějakém oploceném place a otec si mohl vybrat. S Tatrou najel 50 000 km a pak byla prodána. Dodnes celá rodina na pohodlné auto vzpomíná.