Chevrolet Corvette nejnovější generace C8 je auto, které vzbudilo hodně velkou pozornost. Jak už patrně víte, v rámci generační obměny došlo poprvé v historii na přestěhování motoru před zadní nápravu. Vůz současně nabízí také řadu zajímavých detailů. Na jeden takový nedávno upozornil web corvetteblogger.com. Ten si totiž všiml, že nová Corvette má asymetrická zpětná zrcátka.
V této souvislosti se vám možná vybaví starší Škodovky, které měly zrcátko na straně spolujezdce menší (týkalo se to ale i jiných značek). U Corvette je tomu ovšem naopak. Zrcátko u spolujezdce je naopak větší, respektive jeho držák je delší. Kolegové z crovetteblogger dokonce zrcátka změřili a zjistili, že rozdíl oproti straně řidiče je zhruba pět centimetrů (dva palce).
Důvodem není žádné sofistikované aerodynamické řešení, nýbrž jednoduše výhled z vozu. Kdyby byla zrcátka na obou stranách stejná, neviděl by řidič ze své pozice v případě pravého zrcátka přes rozměrný zadní blatník za auto.
Pro zajímavost, důvodem, proč starší Škodovky a jiná auta z devadesátých let měla pravé zrcátko menší, byla údajně snaha usnadnit průjezdy úzkými uličkami. Tedy tak to před časem psal magazín Jalopnik. Většina lidí si ale stejně myslí, že za tímto u nás dobře známým řešením stála prostě snaha něco málo ušetřit na výrobních nákladech.