Také evropská verze Fordu Mustang si ponechává osmiválec a nebude budit sousedy

11.09.2017
2 nové názory
Autor: Redakce
  • Osmiválec pod kapotou Mustangu zůstal a je dokonce silnější

  • Přišel také nový desetistupňový automat

  • Mustang teď nebude ráno budit vaše sousedy

Facelift pro Ford Mustang není žádnou velkou novinkou. Ovšem my v Evropě jsme si na něj museli oficiálně počkat právě až na frankfurtský autosalon. Hned na úvod je potřeba zmínit, že se výhružné ekologické spekulace nekonají. Pod kapotou evropského Mustangu pořád může být pětilitrový osmiválec, navíc posílený na hezkých 331 kW (450 koní).

Osmiválec dostal posunutý omezovač otáček, nový dvouhmotový setrvačník a jinou spojku (u verze s manuálem), takže řazení bude komfortnější, rychlejší a má se zároveň prodloužit životnost všech mechanických součástí. S faceliftem přichází navíc kombinace přímého a nepřímého vstřikování, nižší tabulková spotřeba i lepší emise.

Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za milion

Další novinkou pro Ford Mustang je desetistupňová automatická převodovka, kterou dostanete na přání k čtyřválci 2,3 l EcoBoost (213 kW / 290 k). Samozřejmě nechybí funkce „burnout“, a to ani u čtyřválce. Po stisknutí tlačítka zablokuje Mustang přední brzdy a dovolí protáčet na místě zadní pneumatiky. To jen kdybyste nevěděli, jak si krátit dlouhou chvíli při stání na semaforu.

Také evropský Ford Mustang nabízí nový výfuk s aktivními klapkami a režimem „pro přátelské sousedské soužití“. V principu jde o to, že si můžete nastavit čas, kdy se osmiválcový Mustang neprobudí k životu kanonádou ze svých čtyř koncovek. Rozšířeny byly funkce konektivity a celého palubního infotainmentu, pokud vám o něco takového v osmiválcovém kupé za milion jde.

Na podzim Ford zveřejní aktualizovaný ceník. Více o novinkách Fordu pro autosalon ve Frankfurtu se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Co.ze.to.chces (neregistrovaný)
Je nějakej rozdíl v provedení interiéru mezi US a EU verzí? Seděl jsem v nějaké starší verzi tohohle na služebce v americe, a úplně mě překvapilo jak strašně fórovej ten interiér je, působí hrozně plastově a lacině...
JM (neregistrovaný)
Protože ten interiér u starších verzí plastový a laciný skutečně je. U nové verze je to mnohem lepší, ale na evropská auta to pořád nemá. A nikdy mít nebude. Američani docela kašlou na plasty v interiéru. Podstatné je to pod kapotou. Ale komu se to nelíbí, může si koupit interiérově vyvoněného evropana s motorem 1.0 (TSI, Ecoboost a jiné zrůdnosti, doplňte dle libosti).
  • Našli jste v článku chybu?