Také BMW X1 dostalo při faceliftu větší ledvinky a plug-in hybridní provedení

přidejte názor
  • BMW X1 má za sebou decentní facelift 

  • Přepracovaná přední část dostala větší masku chladiče 

  • Do evropské nabídky bude zařazena také plug-in hybridní varianta xDrive25e. Ta se ale začne vyrábět až příští rok

Po nové generaci řady 1 představilo BMW další svou novinku, a sice modernizovaný crossover X1. Ten je pro mnichovskou značku velmi důležitý, přestože jde o crossover, a ještě navíc s pohonem předních kol. V rámci řady X je to totiž celosvětově vůbec nejprodávanější model. Minulý rok se jich prodalo bezmála 300 tisíc. Jenže X1 přišla na trh už v roce 2015, takže nastal nejvyšší čas na facelift.

Ten je v zásadě decentní. Na první pohled poznáte modernizovanou variantu podle přepracované přední části, kam se nastěhovala mimo jiné nová maska chladiče. A ano, je větší, než bývala, i když ne tak obří jako u omlazené řady 7. Spolu s tím vůz dostal také třeba nově tvarovaná diodová koncová světla, nové nárazníky a větší koncovky výfuku, přičemž čtyřválcové motorizace budou mít koncovky dvojité. Změny v interiéru jsou spíše kosmetické. Nové je například čalounění sedadel.

Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Přečtěte si také:

Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec

Nabídka motorizací zahrnuje tří- a čtyřválcové jednotky, které samozřejmě plní normu Euro 6d-TEMP (to je ta aktuálně platná). Diesely sDrive16d a xDrive25d by už podle BMW ovšem měly plnit nadcházející přísnější normu Euro 6d. V prvním případě se bavíme o naftovém tříválci 1,5 l 85 kW (116 k) s pohonem předních kol. Silnější alternativou je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 170 kW (231 k) a pohonem všech kol. Nejrychlejší v nabídce je ale zážehový čtyřválec xDrive25i (170 kW/231 k), který zvládne sprint na 100 km/h už za 6,5 s.

Nejdůležitější novinku faceliftu nakonec představuje oznámený příchod plug-in hybridního provedení X1 xDrive25e. Fakticky nejde o nic nového, protože v Číně BMW už prodává plug-in hybridní X1 s prodlouženým rozvorem náprav. Nově si budou moci podobný vůz pořídit i Evropané, samozřejmě se standardním rozvorem. Plug-in hybridní X1 dostane pod kapotu přeplňovaný tříválec o výkonu 92 kW (125 k). Pohon zadní nápravy zajišťuje samostatný elektromotor, který přidá dalších 70 kW (95 k). V čistě elektrickém režimu má tento plug-in hybrid ujet až 50 km.

Nehybridní verze modernizovaného minichovského crossoveru se začnou prodávat v létě, výroba provedení X1 xDrive25e odstartuje příští rok v březnu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?