Zatímco třeba o autonomním voze Google se mluvilo (a stále mluví) poměrně hodně, o tom, zda Apple pracuje na technologii samočinného řízení nebo dokonce na celém autě, se zatím spíše jen spekulovalo. Teď je ale jasné, že také tuto společnost autonomní automobily zajímají. Na světlo světa se dostal dokument, který popisuje, jak má chystaná technologie fungovat.
Vývojáři Yin Zhou a Oncel Tuzel, kteří na projektu pracují a kteří mají zmíněný dokument na svědomí, řeší problém laserových senzorů známých pod zkratkou LiDAR, jak upozornil thenextweb.com. Jejich předností je velký dosah, nevýhodou pak velmi špatné rozlišení. Auta fakticky ví, že před nimi možná nějaká překážka je, ale nejsou schopná určit, o co přesně jde. Proto se používají doplňkové snímače jako třeba kamery. Jenže to výsledný systém komplikuje, což v konečném důsledku přináší vyšší náklady. Představované řešení se jmenuje VoxelNet. Má dosahovat lepší přesnosti, ovšem pouze za použití laserových senzorů.
Doporučujeme: Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu — Uber vypustí do ulic 24 tisíc aut bez řidiče
VoxelNet tedy přímo nepřináší nějaké nové zařízení, ale mění to, jak se s dostupnými informacemi pracuje. Laserový senzor totiž vygeneruje takzvanou mapu bodů reprezentující prostředí před automobilem. VoxelNet si toto prostředí rozdělí do jakýchsi kvádrů (odborně se jim říká voxely) a následně analyzuje, kolik bodů který voxel obsahuje. Tak se zjistí, kde je hustota bodů větší. Tyto voxely si systém shlukne do jedné skupiny představující překážku a tu si orámuje. Nepracuje se s povrchem objektů, ale i s jejich objemem. Tímto způsobem se dá poměrně přesně určit druh překážky i bez použití kamer.
Na další vývoj si musíme ještě počkat. Společnost Apple totiž zatím neupřesnila, jaké plány s touto technologií má.