Švýcarsko zahájí výstavbu čisté komerční jednotky na výrobu vodíku, který bude používán k pohonu nákladních automobilů s palivovými články dodávaných společností Hyundai.
V Gösgenu, kde je již jaderná elektrárna, bude postavena první komerční jednotka na výrobu vodíku ve Švýcarsku. Vodík se bude vyrábět s využitím vodní elektrárny, která bude zajišťovat „zelenou“ energii pro elektrolýzu. Vodní elektrárny sice nejsou ekologicky dokonalé, zejména pokud jde o vodní cyklus, vodní faunu a jejich rovnováhu, ale jsou lepší než energie z fosilních paliv.
Vyrobený vodík bude použit pro 1600 nákladních vozidel, která mají být dodána do roku 2025. Ta poskytne Hyundai. Korejská automobilka už nabízí modely ix35 Fuel Cell a Nexo poháněné pomocí palivových článků, v nichž se produkuje elektrická energie reakcí vodíku s kyslíkem ze vzduchu. Elektromobil s palivovými články na vodík nemá jiné emise než teplo a vodní páru a doplnění jeho palivových nádrží proběhne za méně než 5 minut.
Kamiony budou mít omezený dojezd 400 km, ale vzhledem k rozloze Švýcarska by to mělo bez problémů stačit. Vodíkový pohon pomůže snížit znečištění na místní úrovni při rychlejším tankování ve srovnání s dobíjením elektrického pohonu.
Společnost H2 Energy, která za tímto projektem stojí, doufá, že celý projekt se z Evropy postupně rozšíří i do Spojených států.