Názor k článku Svícení v autě: denní vs. potkávací světla a kdy (ne)používat mlhovky? od Ivan - Musím autora trochu poopravit: při použití denních světlometů...

Ivan (neregistrovaný)
Musím autora trochu poopravit: při použití denních světlometů nesvítí zadní obrysovky záměrně a je to tak v pořádku. Takže policie nemá co tolerovat. Má to totiž svou logiku - za bílého dne je toto osvětlení zbytečné a pokud není aktivní, tak nezhoršuje viditelnost směrových a hlavně brzdových světel. Nejvíc patrné je to u vozů, kde obrysovka a brzdovka jsou sloučeny do jedné komory. Ale např. u vozů koncernu VW se to mnohdy dá naprogramovat tak, aby s denními světly svítili zároveň i zadní obrysovky. Škoda jen, že povinnost užití denních světel je pouze dobrovolná a není stejně exaktně stanovena tak, jako v případě ostatních světelných zdrojů. Nepotkávali bychom potom spousty aut s nesmyslně rozsvícenými potkávačkami za nesnížené viditelnosti. Je to stejně nepříjemné jako zmiňované stání na brzdě. Nakonec úplně nepochopitelným a maximálně neohleduplným počínáním mnoha "řidičů" je jízda s trvale sepnutým osvětlením, ačkoli disponují automatickým spínáním světel (poloha přepínače světel "Auto"). Obzvlášť, když to auto je osazeno výbojkovým nebo LED-kovým zdrojem.