Názor k článku Svezli jsme se legendárním dálkovým autobusem Š11 „Evropabus“: Na západ, soudruhu! od Honza - Je to krásně zrenovovaný autobus,jezdí již několik let.Dá...

Honza (neregistrovaný)
Je to krásně zrenovovaný autobus,jezdí již několik let.Dá to moc a moc práce ho udržet v takovémhle stavu,po všech stránkách.Ale pro pana redaktora,rezervo bylo velice snadné a hlavně lehké vyjmout a dát zpět,to ovládání ruční brzdy tam nepatří,má být jak tady píše kolega na stěně před řidičem.Jeden zavazadlový prostor byl za pravým před. kolem,to bylo pro řidičovy známé,tam se neprášilo.Na druhé straně za předním kolem bylo čerpadlo centrálního mazání,odkud vedly jednotlivé hadičky ke každému mazanému místu na podvozku.Řízené to bylo od náhonu tachometru z rychlostky a poháněné vzduchem ze vzduchojemů. Tady chybí pravděpodobně roletky na horní okénka a záclonky na oknech.Zadní nápravy tam byly bez redukcí v kolech,takže žádné kňučení vzadu,ticho.Nápravy s redukcí v kolech se tam dávaly jako náhradní řešení po špatném zacházení s původní nápravou-řidičem. Řešilo se to taky tak,že se namontoval kompletní střed zad. nápravy z traktoru Škoda 180.Autobus byl ještě rychlejší,o dost,až nebezpečně.ČSAD si to ale nedovolilo.Karose,i zájezdové nebyl problém ujet. Jezdil jsem s ní,měla výrobní číslo 100.Byla poslední ze serie a tak co ve fabrice zbylo lepšího z výroby,tak to dostala,mimo jiné střecha mezi ventilačkami byla z měděného plechu. Škoda,že tahle nemá vzadu bufet,ten byl na objednávku.Tak pro toho experta z úvodního příspěvku mám dotaz-jel jste již něčím jiným,než koňským povozem ? A boční okna nesměla být otvírací,nesmělo by to na západ.