Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Svezli jsme se legendárním dálkovým autobusem Š11 „Evropabus“: Na západ, soudruhu!. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Bernard Žídek
(neregistrovaný)
27. 4. 2019 19:12
Pan redaktor to v závěru trochu popletl s tím zavazadlovým prostorem europabusy měly motor umístěny stejně jako ŚL A ŠM tedy hned za předními dveřmi a pak byl kardanem spojen s převodovkou a ta taktéž kardanem s diferakem proto nemohl být zavazadlový prostor za motorem přes celou šíři autobusu
Tento prostor byl totiž pravé u těchto autobusu za zadní nápravou i z tohoto důvodu měly tyto autobusy pouze jedny bouchaci dveře
U pozdějších provedení ŠD 2040 a ŠL 1307 1310 a 1311 turist tedy u vozu se zvýšenou podlahou pro sedadla a se dvěma bouchacimi dveřmi byl zavazadlový prostor mezi motorem a přední nápravou v cele šíři vozidla
Motor byl spojen s převodovkou v jednom bloku a krátkým kardanem navazoval na diferak
Za zadní nápravou v boční schrance bylo na levé straně ve směru jízdy Nahradni kolo na pravé straně vesmíru jízdy byly pak zmíněné druhé bouchaci dveře
Europabus byl po technické stránce pokrokovejsi a využíval některé hnací skupiny západní výroby již zmíněna převodovka ZF a také britská zadní náprava leiland dovozova
byla taktéž celoplošna skla vpředu i vzadu a některé další součástky
Po roce 1968 dali komunisti konstruktérům nůž na krk ze se budou vozy vyrábět bez devizových součástek
A pravé toto nařízení způsobilo výše popsané změny v uložení agregátu montovaly se pak pouze Prevodovky Praga s pěti stupni a zadní Napravy RABA s několika stálými převody vozy s nejdelším stálým převodem dosahovaly dálničních limitu 130 km/h další hlavní zm3nou byly dělena skla v předním i zadním čele a tyto čela byla identická
Když se na autobus podíváte ze zadu a místo víka kufru si predstavite přední masku a dva páry bílých světel mate přední část autobusu to platí i opačne proto měly esky na tehdejší dobu napadne veliká koncová světla aby se do nich dala zamontovat i ta přední
Dobře si s tím tehdy naši konstruktéři poradili to jsme ještě měli zlaté české ručičky chytré hlavičky a chuť do práce měli jsme všechno kromě svobody dneska máme kromě svobody hovno a to byl záměr celého plyšáku
To už je ale jiné téma
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM