Počínaje dnešním dnem zahájí automobilka Volvo Cars novou fázi vývoje autonomně řízených vozidel, a to s pomocí švédských rodin. Ty budou testovat vozy Volvo na veřejných silnicích Göteborgu, aby mohly následně poskytnout inženýrům švédské automobilky zpětnou vazbu v podobě svých dojmů.
Svá první prémiová SUV, Volvo XC90, nyní dostaly v rámci projektu Drive Me první dvě rodiny, Hainovi a Simonovští, žijící v oblasti Göteborgu. Začátkem příštího roku je budou následovat další tři rodiny a během dalších čtyř let se do projektu Drive Me zapojí až 100 osob.
Příspěvkem obou rodin do projektu Drive Me budou cenné informace, které umožní inženýrům společnosti sledovat jejich každodenní využívání vozu a interakci s ním cestou do práce, při vyzvedávání dětí ze školy nebo při běžné cestě na nákupy.
Automobilka Volvo Cars má v plánu uvést vozidla s plně autonomním řízením do prodeje od roku 2021, přičemž ve vývoji automaticky řízených automobilů hrají zásadní roli data získaná v rámci projektu Drive Me.
„Být součástí tohoto projektu je skvělý pocit,“ řekl Alex Hain „Dostali jsme neopakovatelnou příležitost stát se součástí vývoje technologie, která bude jednoho dne zachraňovat životy.“
Do projektu Drive Me se v průběhu doby zapojí reální zákazníci, kteří budou testovat různá stadia asistované jízdy a případně i plně autonomní technologii.
„Drive Me tedy představuje pro automobilku Volvo Cars velmi důležitý výzkumný projekt,“ uvedl Henrik Green, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje automobilky Volvo. „Očekáváme, že se díky příspěvkům těchto rodin hodně naučíme a využijeme jejich zkušenosti k formování vývoje naší technologie autonomního řízení, abychom mohli od roku 2021 nabídnout našim zákazníkům vůz s kompletně automatickým řízením.“
Hainovi a Simonovští dostali vozy Volvo XC90 vybavené nejmodernějšími asistenčními technologiemi a také celou řadou kamer a senzorů sledujících jejich chování a poskytujících vozu informace o okolním prostředí.
Během prvních stadií projektu budou muset řidiči z řad rodinných příslušníků držet ruce na volantu a neustále dohlížet na chování vozu. Nicméně v průběhu doby budou postupně představena všem účastníkům projektu Drive Me vozidla s mnohem vyspělejšími asistenčními systémy, k jejichž používání budou muset „řidiči“ projít školením.
I přesto bude testování těchto vyspělejších modelů probíhat v kontrolovaném prostředí pod dohledem bezpečnostního experta automobilky Volvo Cars. Jestliže vyvstanou jakékoli pochybnosti o bezpečnosti vozů, technologie představena nebude.
To potvrzuje, že společnost Volvo Cars přistupuje k vývoji autonomního řízení se stejnou starostlivostí a pečlivostí, s jakou si vytvořila svoji pozici výrobce jedněch z nejbezpečnějších vozů na světě.
Součástí rodiny Hainových jsou kromě Alexe také jeho žena Paula (45 let) a jejich dcery Filippa (17) a Smilla (14). Hainovi byli přizváni do projektu Drive Me v předchozí části letošního roku jako první.
Nyní se k nim připojili Sasko Simonovski (44) se svou manželkou Annou (41) a s jejich dětmi Elin (10) a Villiamem (8). Postupem času se bude projekt rozšiřovat o další rodiny.