Nejmenší SUV na českém trhu, to o svém modelu Ignis tvrdí automobilka Suzuki. Jak moc do této kategorie patří autíčko s rozměry 3,7 krát 1,7 metru, vážící v základním provedení 935 kg, to už musí zvážit každý zájemce sám. Vůz nicméně prošel proměnou, která přinesla třeba upravený design masky chladiče s chromem lemovanými otvory. Díky tomu se tak nyní mírně podobná Jeepu.
Mnohem důležitější novinkou je ale změna motoru pod kapotou. Ignis 2020 dostal novou jednotku s interním označením K12D, kterou v ceníku nabízí jako 1.2 DualJet Hybrid. Čtyřválec spojený se startér generátorem je jediným dostupným pohonem a disponuje výkonem 61 kW (83 koní), což je o 5 kW méně než u agregátu před faceliftem. To se projevilo i na akceleraci, která nyní zabere 12,7 sekundy místo 11,8. Spotřeba se ale snížila o čtyři deci na 3,9 litru benzinu na 100 km.
Ignis si i po faceliftu zachovává pro danou třídu nezvyklé kombinace. Motor je možné spárovat buď s manuální pětistupňovou převodovkou, nebo s automatickou bezstupňovou CVT. Specifickou možností je pak instalace pohonu všech kol AllGrip, pro který je k mání jen manuál. Ani v jedné kombinaci přitom Ignis 2020 nepřekonává hmotnost jedné tuny. Jde tak o nejmenší a nejlehčí auto s pohonem všech kol na českém trhu.
Nikoliv však už nejlevnější. Prvenství mu uzmul Fiat Panda, který se s pohonem všech kol prodává za 327 500 korun. Suzuki Ignis nyní startuje za akční cenu 298 900 Kč jako předokolka, za 377 900 Kč s pohonem 4x4 a 422 900 Kč s bezstupňovým automatem CVT. Akce zatím platí do konce září.