V dnešní době to bez hybridů nejde. Elektrifikovaná auta objevují také u značek, které dlouhou dobu nic takového nenabízely. Týká se to i automobilky Subaru, která až teď přichází se svým úplně prvním plug-in hybridem, který míří mimo japonský trh. Vychází z modelu XV a kombinuje dvoulitrový zážehový boxer s dvojicí elektromotorů. Premiéra proběhne na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles.
Subaru XV v provedení plug-in hybrid se stále drží toho, co je pro dnešní modely značky typické. Má motor typu boxer, bezstupňovou převodovku Lineartronic i pohon všech kol nebo systém Subaru EyeSight. Motor samotný (řada FB20) dobře známe z běžných nehybridních modelů. I tady pracuje s přímým vstřikem paliva a objemem válců 1995 cm3. Naladěn je na 102 kW (139 k) a 182 Nm. Čtyřválcové jednotce pomáhají dva elektromotory. Jeden slouží jako startér, případně může být naopak roztáčen spalovacím motorem a vyrábět elektrickou energii. Druhý elektromotor o výkonu 89 kW (121 k) přímo pohání vůz a samozřejmě vyrábí elektrickou energii rekuperačním brzděním. Oba elektromotory jsou integrovány v převodovce. Technika je částečně příbuzná s Toyotou Prius.
Celkové parametry plug-in hybridního systému Subaru neuvádí. Vůz by měl být zhruba o sekundu rychlejší při sprintu z nuly na 100 km/h než klasické benzinové provedení. Kapacita lithium-iontových baterií 8,8 kWh vystačí k ujetí až 27 km v čistě elektrickém režimu. Maximální rychlost při využití pouze elektromotoru je 105 km/h.
Spolu s příchodem nového plug-in hybridu přichází také nový modrý odstín karoserie a možnost přes chytrý telefon dálkově nastavit například dobíjení nebo nechat v předstihu předehřát/vychladit kabinu. V Americe tento model startuje částkou 35 tisíc dolarů. Uvidíme, zda časem dorazí také do Evropy.
Mimochodem, tahle novinka je první plug-in hybrid Subaru mířící mimo Japonsko, nikoliv ale první hybridní XV vůbec. Už minulá generace XV existovala jako hybrid a navíc Subaru před časem představilo současné XV s pohonem pojmenovaným jako e-Boxer, kde dvoulitr spolupracuje s jedním elektromotorem. Toto provedení ale zamířilo na japonský trh.